[Outlook 2010] Sent Item automatisch naar beantwoorde mailma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:28
Wij hebben voor m'n werk zo'n tijdrovende mailmappenstructuur waarin we alle mailconversaties moeten bijhouden, en ik word er een beetje moe van dat als ik een mail ontvang, verplaats en beantwoord, dat ik dan daarna m'n Sent Items moet induiken om ook die mail nog eens te gaan verplaatsen. Volgens mij moet dat automatisch kunnen (dus dat een sent item van een in een bepaalde mailmap geplaatste mail automatisch ook in diezelfde mailmap gezet wordt), maar ik zit nu een beetje door m'n rules/conditions te scrollen en te Googlen maar ik kan er niets op vinden. Is er een manier om zo'n regel toe te passen? Zo nee; weet iemand toevallig een ander scriptje/add-in/whatever om het voor elkaar te krijgen? Eventuele alternatieven zijn ook welkom, want dit is een beetje irritant zo :)

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen outlook 2010 bij de hand op dit moment, maar kan je dat niet met quick steps doen?
http://blogs.msdn.com/out...roducing-quick-steps.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

...Rules...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik heb hier ook al eens naar gezocht en ben toen niet tot kant en klare een oplossing gekomen. Je zou volgens mij in theorie alleen met een stuk scripting de mails periodiek kunnen doorlopen en dan bijboorbeeld op basis van een projectnummer of zo eveneens met vb laten verplaatsen.

[edit] Hey, dat quicksteps ziet er inderdaad wel geinig uit, misschien heb ik nu dan toch een reden gevonden om van office 2003 over te stappen :) Even de antwoorden heir afwachten in ieder geval.

[ Voor 26% gewijzigd door hufkes op 19-02-2010 12:25 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Op ons werk hebben we dit zelfde probleem gehad toen we overstapte van Lotus naar Outlook 2007, Lotus heeft dit standaard namelijk.
Na wat googlen hebben we toendertijd een vba script gevonden die na elke sent een dialoog venster gaf waarin je aangaf in welke folder je het verzonden mailtje wilde plaatsen
Helaas zit ik vandaag niet op m'n werk dus kan het scriptje niet zo 1, 2, 3 terug vinden, misschien dat je zelf met creatief googlen het kan vinden. Anders wordt het pas maandag dat ik het scriptje kan geven hier. Geen idee trouwens of het ook werkt met 2010.

gevonden, kopieer het stuk in de vba editor van outlook (alt+f11)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, _
    Cancel As Boolean)
  Dim objNS As NameSpace
  Dim objFolder As MAPIFolder

If Item.Class = olMail Then   ' act only on mail messages
    Set objNS = Application.GetNamespace("MAPI")
    Set objFolder = objNS.PickFolder
    If Not objFolder is Nothing Then 
      If IsInDefaultStore(objFolder) Then
          Set Item.SaveSentMessageFolder = objFolder
      End If
    End If 
  End If
  Set objFolder = Nothing
  Set objNS = Nothing
End Sub

Public Function IsInDefaultStore(objOL As Object) As Boolean
  Dim objApp As Outlook.Application
  Dim objNS As Outlook.NameSpace
  Dim objInbox As Outlook.MAPIFolder
  On Error Resume Next
  Set objApp = CreateObject("Outlook.Application")
  Set objNS = objApp.GetNamespace("MAPI")
  Set objInbox = objNS.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
  Select Case objOL.Class
    Case olFolder
      If objOL.StoreID = objInbox.StoreID Then
        IsInDefaultStore = True
      End If
    Case olAppointment, olContact, olDistributionList, _
         olJournal, olMail, olNote, olPost, olTask
      If objOL.Parent.StoreID = objInbox.StoreID Then
        IsInDefaultStore = True
      End If
    Case Else
      MsgBox "This function isn't designed to work " & _
             "with " & TypeName(objOL) & _
             " items and will return False.", _
             , "IsInDefaultStore"
  End Select
  Set objApp = Nothing
  Set objNS = Nothing
  Set objInbox = Nothing
End Function

[ Voor 62% gewijzigd door Vai op 19-02-2010 13:01 . Reden: toevoeging ]

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:17:
Geen outlook 2010 bij de hand op dit moment, maar kan je dat niet met quick steps doen?
http://blogs.msdn.com/out...roducing-quick-steps.aspx
Goeie tip, maar nee, helaas kan het daar ook niet mee. Daar zijn 2 problemen mee;

1. Je kunt ze wel snel naar 1 bepaalde mailmap neerzetten, maar niet in een dynamische mailmap (oftewel de mailmap waar de mail in stond die beantwoord is)

2. Quick steps kun je alleen uitvoeren voor het verzenden van de mail; na het verzenden van de mail wordt het scherm gesloten en kun je dus niet meer op de quick step klikken (dat automatisch afsluiten van het scherm kun je ongetwijfeld ergens uitzetten maar ik zou niet weten waar).

Rules heb ik verder al naar gekeken, en ik geloof niet dat ik mn doel daarmee kan bereiken.

Vai, bedankt voor je script, maar ik krijg hem niet aan de praat. :( Heb alt-F11 gedaan, en de code daar bij module 1 ingevoerd, maar er gebeurt niets bijzonders als ik een mail verzend. Wat mis ik?

Ik vind het trouwens wel vreemd dat er niet iemand ergens hier iets voor gebouwd, het lijkt mij vrij handige functionaliteit. Helaas zijn mijn ontwikkelskills een beetje below par :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Module 1 laat je leeg, maar open ThisOutlookSession en plak het script daar, save en sluit.
In Outlook 2007 werkt het in ieder geval.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Thanks, maar nee, werkt ook dan niet. ;( Zal wel aan 2010 liggen dan...vaag.

Iemand anders nog tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Raar, tenzij ik de vraag niet goed begrijp kan dat mi al sinds minstens Outlook 2000. Er is een checkbox in de advanced opties die je kan aanvinken. Wel eerst de mail verslepen en dan pas replyen!

Voor outlook 2010:
Tools | Options | E-mail Options | Advanced E-mail Options
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/outlook/WindowsLiveWriter/UltimateInboxMergingInboxandSentItemsfol_E841/image_8.png

Screenshot geleend uit deze deze blogpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Vai schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:36:
Op ons werk hebben we dit zelfde probleem gehad toen we overstapte van Lotus naar Outlook 2007, Lotus heeft dit standaard namelijk.
Na wat googlen hebben we toendertijd een vba script gevonden die na elke sent een dialoog venster gaf waarin je aangaf in welke folder je het verzonden mailtje wilde plaatsen
Helaas zit ik vandaag niet op m'n werk dus kan het scriptje niet zo 1, 2, 3 terug vinden, misschien dat je zelf met creatief googlen het kan vinden. Anders wordt het pas maandag dat ik het scriptje kan geven hier. Geen idee trouwens of het ook werkt met 2010.

gevonden, kopieer het stuk in de vba editor van outlook (alt+f11)

code:
1
...
Aardig script, helaas werkt het alleen met een lokaal pst-bestand. Zodra ik een imap-folder selecteer, lijkt het wel alsof hij het gedaan heeft, ik krijg ook geen foutmelding oid, maar staat het bericht helaas toch gewoon in de sent map.

Waarom lokaal wel en imap niet mag Joost weten, maar iemand die het weet fixt krijgt een koekje :Y)

[edit]
Ok, even wat lopen WOBben en het blijkt in ieder geval dat wanneer de storeID afwijkt hij gewoon niets doet, en aangezien de storeID van een imap folder afwijkt van de storeID van de default sent-items die in het lokale pst-bestand staat gaat hij er dus gewoon overheen. Ik zal later nog een moeten kijken of het op te lossen is door ofwel de default sent-items in de imap-folder te plaatsen ofwel de gegevens van de nieuwe map inclusief de storeID en entryID over kan laten nemen voor het opslaan. Laatste zou natuurlijk het mooiste zijn, dan ben je helemaal onafhankelijk van de beginstatus. Moet ongetwijfeld kunnen, maar momenteel liggen er helaas te veel andere zaken te wachten :(

[ Voor 23% gewijzigd door hufkes op 23-02-2010 11:05 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
QuadrifoglioVerde schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:19:
Raar, tenzij ik de vraag niet goed begrijp kan dat mi al sinds minstens Outlook 2000. Er is een checkbox in de advanced opties die je kan aanvinken. Wel eerst de mail verslepen en dan pas replyen!

Voor outlook 2010:
Tools | Options | E-mail Options | Advanced E-mail Options
[afbeelding]

Screenshot geleend uit deze deze blogpost.
Thanks, dit is ws. precies wat ik bedoelde, en bij mijn eigen profiel werkt het, maar bij het groepsprofiel van ons Team niet. Heb ook al als dat profiel ingelogd en de juiste instellingen neergezet, maar alsnog geen succes. Dit is misschien hetzelfde probleem als wat hufkes ervaart. Zou iemand weten waarom dit maar niet wilt lukken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12
Misschien dat Sent Items with an additional mailbox je nog verder kan helpen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ok, ik ben weer een stapje verder gekomen.

Sinds Outlook 2010 is het mogelijk om met meerdere Exchange accounts tegelijk aan te melden:

http://blogs.msdn.com/out...unts-in-outlook-2010.aspx
http://ucug.nl/blogs/jaap...e-exchange-mailboxen.aspx
http://bink.nu/news/cool-...change-organizations.aspx

Als ik dat doe (Groepsmailbox aanmaken als e-mail account en standaard met beide connecten) worden sent items van de groepsbox iig wel keurig in de Sent Items van de groepsbox gezet (klinkt logisch, maar dat was dus voorheen niet zo). Maar nog niet in de beantwoorde mailmap, terwijl ik de bijbehorende optie wel aangevinkt heb. Het zou perfect zijn als dat ook nog eens zou kunnen, of iig als bij elke verstuurde mail vanuit die groepsbox gevraag wordt waar de Sent Item heen moet (en dat vba scriptje dat eerder gepost werd krijg ik helaas niet aan de praat).

@Z-Dragon: Thanks, maar helaas zijn die registry entries er niet meer bij 2010

[ Voor 3% gewijzigd door B.A.L. op 24-02-2010 16:08 ]

Pagina: 1