Ik ben bezig met een oud legacy VB.NET (geschreven door een VB ontwikkelaar) te voorzien van nieuwe features.
Late binding, implicit casting, ik heb het nog zo gek niet gezien.
Maar aangezien ik niet kan leven met de gedachte van iets niet te begrijpen ben ik gaan zoeken met .NET reflector in Microsoft.VisualBasic.dll hoe die latebinding nu eigelijk werkt.
ergens wordt uiteindelijk een reflection call gemaakt, maar dat doet niet terzake voor dit topic
Nu kwam ik tijdens het browsen de volgende gekke code tegen:
Eerste reactie: when? (?) ?
En dan die nullpointer die bij die throw zou moeten voorkomen. Ik snap er niets van.
Dit komt voor in de methode Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Symbols+Container.InvokeMethod
Voor een screenshot
Kan iemand mij vertellen wat dit eigelijk is?
Ik begrijp dat when statement, C# kan dat niet weergeven, dat komt eigelijk uit VB.NET. Maar dat (?), daar kan ik echt niet aan uit.
Info over exception handling: http://community.bartdesm...finally-fault-filter.aspx
Late binding, implicit casting, ik heb het nog zo gek niet gezien.
Maar aangezien ik niet kan leven met de gedachte van iets niet te begrijpen ben ik gaan zoeken met .NET reflector in Microsoft.VisualBasic.dll hoe die latebinding nu eigelijk werkt.
ergens wordt uiteindelijk een reflection call gemaakt, maar dat doet niet terzake voor dit topic
Nu kwam ik tijdens het browsen de volgende gekke code tegen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ... try { obj3 = callTarget.Invoke(this.m_Instance, parameters); } catch when (?) { TargetInvocationException exception; throw exception.InnerException; } ... |
Eerste reactie: when? (?) ?
En dan die nullpointer die bij die throw zou moeten voorkomen. Ik snap er niets van.
Dit komt voor in de methode Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Symbols+Container.InvokeMethod

Kan iemand mij vertellen wat dit eigelijk is?
Ik begrijp dat when statement, C# kan dat niet weergeven, dat komt eigelijk uit VB.NET. Maar dat (?), daar kan ik echt niet aan uit.
Info over exception handling: http://community.bartdesm...finally-fault-filter.aspx
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8