Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vraagje voor de WM6.1/HTC Touch Diamond gebruikers,
is er standaard een mogelijkheid (waar ik dan overheen zoek) om inkomende belletjes EN smsjes van een bepaald nummer te blokkeren? Zo nee, mischien een custom rom of software waarmee dit geregeld kan worden?

Of eventueel in het laatste geval een bekende telefoon waar dat wel op kan?
Dit ivm een zeer vervelende ex!

Alvast bedankt voor de hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is software die dat voor je doet? Heb je al gezocht op 't internet (want ik kom aardig wat hits tegen ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
in het geval van lastig vallen kun je dit melden bij je provider, ze blokkeren op verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Noxious schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:13:
in het geval van lastig vallen kun je dit melden bij je provider, ze blokkeren op verzoek.
Volgens mij moet de gebuiker eerst een melding maken bij de provider op het moment dat het is gebeurd. Bij herhaling waarschuwt de provider de vervelende persoon. Dan pas volgen verdere stappen al dan niet bij overleggen aangifte.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 19-02-2010 12:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De provider op het betreffende nummer (Simpel) is niet erg behulpzaam. Software had ik wel gevonden, phone guard bijvoorbeeld, maar het is allemaal oude software die niet op wm 6.1 werkt.... (wat ik tot nu toe tegen kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

PcDealer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:16:
Volgens mij moet de gebuiker eerst een melding maken bij de provider op het moment dat het is gebeurd. Bij herhaling waarschuwt de provider de vervelende persoon. Dan pas volgen verdere stappen al dan niet bij overleggen aangifte.
Wij werden een tijd geleden ook 's nachts gebeld door een prive-nummer, KPN zou een onderzoek starten als het binnen 3 weken meer dan 7 maal voorkwam.
Toen wij de dagen+tijden aandroegen waarop het gebeurt was, zou KPN een onderzoek starten en eventueel een blokkade opleggen van dat nummer richting ons nummer, maar daar is tot op heden (het speelt al 5 maanden) nog niets mee gedaan.

We worden nog steeds 's nachts gebeld.

Ik denk dus dat providers/kabelaars niet heel erg happig zijn op het blokkeren van nummers.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Matis schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:19:
[...]

We worden nog steeds 's nachts gebeld.
Aangifte van stalking heb je nog niet gedaan?
Ik denk dus dat providers/kabelaars niet heel erg happig zijn op het blokkeren van nummers.
Dan zijn de betreffende KPN-ers lui. Mijn vrouw werkte bij KPN en deed dat regelmatig :)

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 19-02-2010 12:23 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb iemand die mij bleef bellen dus Ik heb dit opgelost door Phonesuite te installeren. Prima stuk software, je hebt blacklists en whitelists. Profiles en rules. Er zijn ook freeware programma's beschikbaar maar de meeste hebben niet zoveel features as Phonesuite.

http://spb.com/pocketpc-software/phonesuite/

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geinstalleerd, maar helaas komen smsjes nog gewoon door....

Nog andere opties? ik kom vanalles tegen, maar veelal troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:43:
Heb het geinstalleerd, maar helaas komen smsjes nog gewoon door....

Nog andere opties? ik kom vanalles tegen, maar veelal troep...
iPhone kopen?

http://www.iblacklist.com.br/iblacklist/index.php

• SMS blocking/filtering facility;

Serieus. Ik zou het gewoon melden aan je provider. Als iemand zo vervelend is, is het gewoon Stalking niets meer en niets minder.....

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
En als je dan straks een goed programma hebt om zijn/haar nummers te blokkeren krijg je anonieme oproepen. En daarna moet je ook je voicemail uitzetten omdat de oproep geweigerd wordt, maar wel in je voicemail verdwijnt.

Been there, done that. Ik gebruikte Best Blacklist, maar dat is voor Symbian S60. Wat echt helpt in dit geval is duidelijk maken aan hem / haar dat je de oproepen niet op prijs stelt.
- noteer alle inkomende ongewenste sms-en en na de datum dat je hebt aangegeven dat je geen prijs meer stelt op contact.
- geef hem/haar aan als een aangifte van stalking komt als het niet ophoudt
- doe aangifte als ze/hij doorgaat met contact zoeken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het ook gemeld aan mijn provider, maar die doet er niks mee.

Heb het overigens gevonden!

voor overige geintresseerde die hier langs mochten komen, Call Firewall voor Windows Mobile heeft alles wat ik wil, gesprek en sms blokkering. Enige nadeel is dat het niet automatisch opstart, is de telefoon uit geweest dan moet je het zelf weer even aanzetten. Dit zal vast opgelost worden binnenkort.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangifte doen e.d. vind ik wat overdreven, het gaat om een 17jarig (veel te jong) meisje waar ik nooit wat mee had moeten beginnen. Aangifte doen lijkt me daarbij niet helemaal op zn plaats, het is meer wanhopigheid.
TheMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:36:
En als je dan straks een goed programma hebt om zijn/haar nummers te blokkeren krijg je anonieme oproepen. En daarna moet je ook je voicemail uitzetten omdat de oproep geweigerd wordt, maar wel in je voicemail verdwijnt.

Been there, done that. Ik gebruikte Best Blacklist, maar dat is voor Symbian S60. Wat echt helpt in dit geval is duidelijk maken aan hem / haar dat je de oproepen niet op prijs stelt.
- noteer alle inkomende ongewenste sms-en en na de datum dat je hebt aangegeven dat je geen prijs meer stelt op contact.
- geef hem/haar aan als een aangifte van stalking komt als het niet ophoudt
- doe aangifte als ze/hij doorgaat met contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
Ik ben misschien wat conservatief. Maar 17??? (En jij: Geboortedatum: 01 januari 1970)

Anyways: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TheMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:47:
Ik ben misschien wat conservatief. Maar 17??? (En jij: Geboortedatum: 01 januari 1970)

01 januari 1970 is anders een heel normale "begin" datum in de IT :) Wellicht nooit ingevuld en heeft de databeest dit er van gemaakt?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, niks ingevuld! Dat zou inderdaad wat ver gaan (19okt1989 lijkt er meer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Da's de standaard datum voor timestamps ;) (maar kan je net zo goed achterwege laten in een tech topic als deze ;))

Anyhoe: normaliter heb je 3 contactmomenten nodig om een klacht in te dienen bij je provider. Bel langs de politie om te kijken of je aangifte kan doen, zodat je dat mee kan sturen met je klacht. Na onderzoek, moet dat vrij snel opgelost zijn.

Overigens kost bellen en smsen geld, dus je kan natuurlijk ook de gesprekken open houden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
:D :D
Ik had er eigenlijk ook niets van moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:36:
Heb het ook gemeld aan mijn provider, maar die doet er niks mee.

Heb het overigens gevonden!

voor overige geintresseerde die hier langs mochten komen, Call Firewall voor Windows Mobile heeft alles wat ik wil, gesprek en sms blokkering. Enige nadeel is dat het niet automatisch opstart, is de telefoon uit geweest dan moet je het zelf weer even aanzetten. Dit zal vast opgelost worden binnenkort.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307178
Ik gok erop dat er vast wel een manier voor je is om dit te autostarten? ;)
Pagina: 1