3com router disconnect bij hoge dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Hey,

Sinds ik UPC fiber 60 heb zit ik met een aantal problemen. Ik had hiervoor met mijn ADSL een Fritzbox router.
Deze heb ik nog steeds in mijn bezit maar als ik die rechtstreeks aansluit aan mijn UPC modem dan heb ik een snelheid van hooguit 25 kb/s.
Dit had naar mijn vermoeden iets te maken de gigabit verbinding van de modem die de fritzbox router niet aan kan(logfile gaf geen fouten)

Ik kreeg van een vriend van me een 3com Cable/dsl router(3CR858-91) Ook deze ondersteund maximaal 100mbit maar ik heb niets te klagen over de downloadsnelheid(6,3mb/sec haal ik met download en 5,5mbit upload)

Het probleem:
Als ik iets download met hoge snelheid dan gooit de 3com router alle verbindingen eruit. De gemiddelde tijd dat er een disconnect komt is tussen de 2 minuten en 30 minuten ongeveer. Als hij uitvalt dan heb ik een instabiele verbinding die daarna gelijk weer uitvalt bij weer een hoge dataverkeer.

Ik dacht dat dit kwam door door mijn modem die de verbinding uit ging gooien maar zelfs als ik iets ging kopieren van mijn pc naar mijn server via het netwerk dan gooit hij ook alle verbindingen eruit.

In de logfile van mijn 3com router staat niets verdachts(er komt ook niets tijdens een disconnect)
Bij Windows7 Repair connection zegt hij wel eens dat de DNS server niet reageert. Als ik mijn netwerk interface op disable zet en weer enable dan heb ik opeens wel weer verbinding.

Mijn netwerkopstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/3965/schemau.jpg

Configuratie:
UPC modem:
DHCP ingeschakeld(geeft ook maar 1 ip omdat het geen router is)
Intern IP: 192.168.1.1

3com router:
DHCP ingeschakeld(range van 192.168.1.10-100)
Router IP: 192.168.1.2

Fritzbox Router
DHCP ingeschakels(voor wifi anders krijgen ze geen IP)
Router IP: 192.168.178.1

Nou gaan er veel reacties komen over mijn DHCP servers maar ik wil niet dat alles statisch word ingesteld.
Als ik de DHCP uitzet op de Fritzbox dan krijgen de apparaten op de router geen IP van de 3com.
Als ik DHCP uitzet op de 3com dan krijgen alle onderliggende apparaten geen IP.
Als ik de DHCP uitzet op de modem dan krijgt de 3com router en onderliggende apparaten geen IP
Als ik overal een statisch ip instel dan blijft het probleem bestaan.

Ik wil deze probleem echt opgelost hebben omdat het heel irritant is -.-

Wie o wie weet wat het probleem kan zijn dat mijn router alle verbindingen eruit gooit bij hoog dataverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

Lastig te zien maar het lijkt er nu op dat je 3Com router aan de WAN kant in hetzelfde netwerksegment hangt als aan de LAN kant. Dit kan niet en wil je niet. Zorg dus voor verschillende netwerk segmenten !

Verder zou je de Fritzbox inderdaad niet moeten laten routeren en DHCP uit zetten en de kabel van de 3Com in een LAN poort van de Fritzbox moeten steken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
lier schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:21:
Lastig te zien maar het lijkt er nu op dat je 3Com router aan de WAN kant in hetzelfde netwerksegment hangt als aan de LAN kant. Dit kan niet en wil je niet. Zorg dus voor verschillende netwerk segmenten !

Verder zou je de Fritzbox inderdaad niet moeten laten routeren en DHCP uit zetten en de kabel van de 3Com in een LAN poort van de Fritzbox moeten steken.
Zelfs als ze in een andere segment zitten(3com: 192.168.100.1) heb ik het probleem. Nou ga ik dat vanavond nogmaals controleren of het ECHT daar aan ligt. Ik heb veel mogelijkheden geprobeerd vandaar.

Als ik de 3com #5 naar fritzbox LAN aansluit ipv WAN, geeft hij dan ook een IP naar de wireless apparaten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

com2,1ghz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:26:
Zelfs als ze in een andere segment zitten(3com: 192.168.100.1) heb ik het probleem. Nou ga ik dat vanavond nogmaals controleren of het ECHT daar aan ligt. Ik heb veel mogelijkheden geprobeerd vandaar.

Als ik de 3com #5 naar fritzbox LAN aansluit ipv WAN, geeft hij dan ook een IP naar de wireless apparaten dan?
Ze moeten in ieder geval in een ander segment zitten...

Ja, de fritzbox wordt min of meer getransformeerd naar een AccessPoint.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19
Zorg er sowieso voor dat er maar 1 DHCP server in je netwerk hangt en sluit je fritzbox via een LAN poort aan op de rest van het netwerk.

[ Voor 34% gewijzigd door FatalError op 19-02-2010 11:41 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ok ik heb het nu wel juist ingesteld. Wat jullie zeggen klopt helemaal(het feit over DHCP servers)
Ik heb DHCP uitgezet op de modem en fritzbox.
Alleen op de 3com heb ik nu dhcp en die geeft iedereen netjes een IP. Het is nu een kwestie van testen of alles nu opgelost is.
De modem heeft heel veel fouten in zijn log dat er geen reply's komen op dhcp requests.

Ik zal het nog testen met het kopieren van dingen :)

edit: Heb net 20 gb gekopieerd van mijn server naar mijn pc en alles bleef stabiel :)

het bleek dus echt te komen doordat de dhcp server van de modem conflicten gaf met de 3com router waardoor de 3com router alle verbindingen eruit ging gooien.

Bedankt voor jullie reacties :)

[ Voor 25% gewijzigd door com2,1ghz op 20-02-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Het probleem is weer terug

Nu komt het alleen als ik met mijn nzb client(HellaNZB) op mijn server ga downloaden.
De verbinding ligt er dan na enkele minuten eruit en dan blijft hij maar uitvallen voor een tijdje en vervolgens doet hij het weer.
Wat kan hou nou zijn?
Alle DHCP servers staan uit behalve die van de 3com router maar die gooit alle verbindingen er dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik heb gister ook een ander firmware geprobeerd op mijn 3com router.
Er waren 2 soorten. Ene met 56 bit encryptie en ander met 168. Ik had eerst die van 56bit erop maar nu die van 168 bit.
Als ik ga downloaden met mijn usenet dan gooit de router alle verbindingen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19
Ik denk dat dat ding gewoon niet zoveel verbindingen tegelijk aan kan. Als je de kans hebt een andere router te lenen/proberen zou ik dat maar eens doen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Een vriend van me gebruikte de router voor dezelfde doeleinden als ik. Hij had uiteindelijk een andere router nodig en gaf deze aan mij.

Wat ook het geval is dat hij de adapter nodig had voor wat anders en ik nog een adapter had van dezelfde voltage maar ipv 1.25a maar 1.20 had. Dat zou in principe geen groot probleem moeten opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Opgelost:

Heb een nieuwe router gekocht: Draytek Vigor 2130n Wireless-N Gigabit Router 2 VPN
Hiermee kan ik wel een tijdje vooruit mee.

Bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1