Samsung UE40B7020 DLNA niet op desktop wel op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Sinds gisteren heb ik een Samsung UE40B7020 staan. Aangeschaft o.a. vanwege de DLNA ondersteuning.
Maar nu heb ik het volgende probleem:

Na het aansluiten van de TV op het netwerk werkte internet meteen. Op mijn laptop zag ik de TV ook direct als mediadevice verschijnen. Op de TV zie ik mijn laptop ook. Streamen werkt als een zonnetje. Dit alles zonder iets te hoeven instellen.
Maar ik wil niet vanaf mijn laptop streamen, dat wil ik vanaf mijn desktop (daar staan alle media op).

Het vreemde is dat mijn TV de desktop niet ziet en de desktop ziet de TV niet (in Explorer onder "Network").

De verschillen tussen desktop en laptop zijn
  • Desktop is Win7 Home premium, laptop is Win7 Ultimate
  • Desktop is wired, laptop is wireless
Ik kan de TV wel pingen vanaf mijn desktop. Firewallinstellingen lijken ook goed.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

*edit: op mijn laptop is de desktop wel zichtbaar als streamingdevice. Wat impliceert dat de instellingen op de desktop wel correct staan. Zou het kunnen dat de tv maar met één systeem wil/kan communiceren? Zo ja, hoe krijg ik hem dan aan het verstand dat dit systeem mijn desktop moet zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door dixet op 19-02-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vermoedelijk te maken met de netwerk adressen of de subnetmask?
zit het IP adres van de TV en de laptop in dezelfde range als de desktop: subnet zeker identiek zetten op beide netwerken. Normaal zit Wifi en draad netwerk op verschillende segmenten.
Probeerde je al op de desktop met SAMSUNG PC Share Manager 2.32? indien je toch met deze beide zou werken. Dien je op de desktop in de menu Delen het Beleid Apparaat Instellen en daar je TV toelating geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Uiteindelijk bleken er twee problemen naast elkaar te bestaan. De eerste was inderdaad de netwerkconfiguratie, zoals Jan aangaf. Nadat ik alles gelijk had ingesteld (simpel alles op DHCP gezet waarbij ik voorheen deels DHCP en deels fixed IP gebruikte) kreeg ik wel verbinding tussen mijn desktop en TV.
Bij de keuze in WMP om media af te spelen op de TV kreef ik echter alleen de melding "connecting", zonder dat die verbinding er ooit kwam.

De uiteindelijke oorzaak: op mijn laptop waar de PlayTo functie wel werkte gebruik ik Panda Cloud Antivirus, op de desktop gebruikte ik AVG free. De laatste heb ik verwijderd en vervangen door Panda, waarna streaming ook vanaf de desktop als een zonnetje werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbon
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03 11:57
En ja, je kan meerdere DLNA's naast elkaar op je netwerk zetten.