Problemen na plaatsen nieuwe telefoonkabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Vraagje,

Een vriend van me heeft internet problemen. Zijn telefoonkabel van contact naar modem was stuk gebeten door zijn huisdier :), even een nieuwe aanschaft, ff inpluggen en het zou moeten werken zou je zeggen. Maar op de PC geeft het netwerkicoontje rechtsonderin aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten terwijl die toch echt goed in de modem en PC zit.

Wat mij opviel was dat alle lampjes op de modem goed zijn, behalve de Ethernet. Deze blijft maar knipperen wat volgens mij betekent dat er geen connectie is. Dus ik dacht dat het aan de nieuwe telefoonkabel lag, maar het lampje DSL brand gewoon goed op de modem dus de verbinding tussen telefooncontactpunt en modem moet goed zijn.

Maar hoe dan de ethernetaansluiting problemen heeft gekregen… Iemand een idee?

ps. de modem indentificeert wel de draadloze netwerken in de omgeving.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je modem/router te benaderen? Kan dit gewoon?

En, het simpelste van allemaal, ik ga ermaar vanuit dat je het al geprobeerd hebt hoor, 10 seconden uitzetten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb idd gister de modem zeker 10 seconden uitgezet. Daarna laad hij alles netjes, alleen het ethernet lampje bijft snel knipperen in een stabiel ritme. Dat betekent volgens mij gewoon een error en dat hij geen verbinding kan maken.

De modem kan ik benaderen door in dos ff via ipconfig het IP nummer in de webbrowser te gooien?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:50:
De modem kan ik benaderen door in dos ff via ipconfig het IP nummer in de webbrowser te gooien?
Ja, moet je het standaard-gateway IP invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

Reptile209

- gers -

Als een 'huisdier' aan telefoonkabels vreet, kan hij dan ook de ethernetkabel als toetje hebben genomen? Probeer eens een andere kabel!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 22:06
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:17:
Maar hoe dan de ethernetaansluiting problemen heeft gekregen… Iemand een idee?
Misschien op dezelfde manier als die andere kabel?

/edit: Wat hierboven gezegd wordt dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 19-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Kabel kun je testen door beide uiteinden in het modem/router/switch te pluggen. Als de kabel goed is, gaat bij elk einde een groen lampje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm stom dat ik daar niet aan gedacht heb en dus ook niet gecontroleerd heb. Ik had alleen niet veel tijd dus heb alleen even gekeken naar de modem in instellingen.

Maar dat zou wel de meest logische verklaring zijn aangezien er alleen een nieuw telefoonkabeltje geplaatst is. Er wordt ook puur aangegeven dat er geen netwerkkabel aangesloten is en het DSL lampje brand keurig dus er zou wel verbinding door moeten komen.

Vanavond gelijk ff checken!

Maar los van deze optie, stel dat de kabel prima is en ik kan de modem niet bereiken. Wat zou er dan eventueel aan de hand kunnen zijn?

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
karstjan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:58:
Kabel kun je testen door beide uiteinden in het modem/router/switch te pluggen. Als de kabel goed is, gaat bij elk einde een groen lampje branden.
Hangt van de switch af. Ik heb hier ook een paar switches staan die beide ethernet poorten meteen uitzetten als ze zo'n lus detecteren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 19:01

Reptile209

- gers -

Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:05:
[...]
Maar los van deze optie, stel dat de kabel prima is en ik kan de modem niet bereiken. Wat zou er dan eventueel aan de hand kunnen zijn?

Bedankt iig!
Het zou me verbazen, maar dan ben je waarschijnlijk wat verder van huis. Probeer in dat geval eens een andere PC (probleem met netwerkkaart uitsluiten) en/of een andere poort op het modem (probleem met de poort uitsluiten). En dan vanaf daar verder werken met wat het probleem lijkt te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Reptile209 op 19-02-2010 11:26 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zal, mocht de kabel wel goed zijn, ook even testen met een laptop. Normaal is het kabeltje erin en je kunt online. Nu geeft hij gewoon duidelijk aan dat er geen netwerkkabel ingeplugd is, dus idd zal de kans groot zijn dat die ook stuk is.

Verder heb ik al meerdere poorten geprobeerd, maar welke ik ook probeer, het ethernet lampje blijft stabiel knipperen en niet onstabiel zoals je wel eens ziet als je wel verbinding hebt.

Pagina: 1