Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Thuis het ik een HTPC/Server met me administratie, foto's, muziek, video's etc. Nu ben ik eigenlijk altijd onderweg en heb vaak wel een Notebook bij me. Wat ik eigenlijk wil is RDP op kunnen zetten overal vandaan (Internetcafe's, vrienden, kennissen etc.).

Nu kan ik in me router wel een poort routeren naar me HTPC, maar eigenlijk wil ik dit via HTTPS gaan doen, dit werkt op de meeste locaties namelijk. Ik weet dat je met Windows Server 2008 via SSL RDP overal waar poort 443 open staat bij je machine kan via HTTPS en een gecertificeerd domein.

Wat ik dus eigenlijk wil is één machine met Windows 7 X64 en toch overal met HTTPS bij me machine kunnen. Kan dit? Of moet ik ten alle tijden er een Windows Server tussen blijven draaien? Ik heb geen intresse in website's als Logemein, omdat dit niet vertrouw en soms toch zaken uit meadministratie moet overhalen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 11:33
Ondersteunt Win7 Ultimate SSL RDP dan?

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Dat kan ik dus niet goed vinden. Ik had ooit eens gelezen dat dit met Windows 7 Ultimate zou kunnen. eigenlijk dus hetzelfde als in Windows Home Server alleen dan met een eigen gecertificeerd domein en niet van Microsoft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 11:33
ik zou ff kijken naar http://www.mobydisk.com/techres/securing_remote_desktop.html
is eigenlijk voor XP maar GPO's stel je hetzelfde in op Windows 7

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als client ja, maar niet als Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik dit: http://www.bitvise.com/remote-desktop
Dan heb je wel een SSH server nodig in een VM, op je router of onder cygwin. SSH externe port dan op 443 gooien en je kunt overal veilig bij.
Pagina: 1