Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Ik weet dat deze televisie een dvb-t tuner heeft, maar ben toch benieuwd of iemand hier Digitenne aan de praat heeft kunnen krijgen hier op. (met de insteekkaart van KPN)

Ik weet wel dat Ziggo een aantal problemen gaf voor een aantal mensen maar dat is inmiddels verholpen. Over Digitenne niet gelezen dat het niet werkte, maar ook van niemand gelezen dat het wel werkte.

Dus vandaar, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:55
Misschien een flauwe vraag hoor, maar zou je met zo'n mooie tv niet voor digitale kabeltv gaan? Heeft veel betere beeldkwaliteit dan Digitenne..

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We hebben beneden satelliet wat erg mooi is, en boven op zolder digitenne omdat kabels trekken erg moeilijk gaat. Deze tv is voor op zolder, vooral om op te Xboxen, maar ook om af en toe digitenne te kijken. En dan het liefst via de ingebouwde tuner natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand al geprobeerd dan? Ik heb wel op kieskeurig iemand kunnen vinden die een leesfout kreeg ofzo.

Maar die zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben denk ik? Op kieskeurig zitten toch over het algemeen de mensen die niet zo heel veel kennis hebben van techniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346883

Ik heb zelf de LC40LE705E en hij werkt goed met het Smit Conax kaartje van KPN.

Er is echter wel een software probleem met dit toestel wat Sharp niet wil oplossen.
Ik woon in een grensgebied tussen twee provincies waardoor ik dus ook 2 regionale zenders kan ontvangen en waarvan de sharp dan automatisch de sterkste selecteert.

De zenderlijst wordt opgebouwd op basis van de LCN nummers (logical channel number) van de ontvangen kanalen. Nld1 op 1, Nld2 op 2, Net5 op 8 etc. Zo zet hij dan het regiokanaal op 22 in de lijst.

Dubbele zenders die op andere frequenties binnen komen negeert hij dan en worden niet in de lijst opgenomen.

Zo ziet hij alle regiokanalen ook als een en dezelfde zender waardoor hij slechts een regiokanaal in de lijst op neemt.

De zenderlijst kun je achteraf wel herindelen door twee geselecteerde zenders van plaats in de lijst te wisselen maar je kunt geen extra zenders toevoegen met hetzelfde LCN nummer waardoor je altijd slechts een regiozender in je lijst kunt hebben en dat is die met het sterkste signaal. :'(

Bij een handmatige scan op het juiste kanaal vind hij de zenders wel maar ook dan negeert hij ze omdat ze volgens zijn programmering al in de lijst voorkomen.

In mijn geval kan ik alleen de regiozender van de buur-provincie ontvangen en niet die van mijn eigen provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 346883 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:45:
Ik heb zelf de LC40LE705E en hij werkt goed met het Smit Conax kaartje van KPN.

Er is echter wel een software probleem met dit toestel wat Sharp niet wil oplossen.
Ik woon in een grensgebied tussen twee provincies waardoor ik dus ook 2 regionale zenders kan ontvangen en waarvan de sharp dan automatisch de sterkste selecteert.

De zenderlijst wordt opgebouwd op basis van de LCN nummers (logical channel number) van de ontvangen kanalen. Nld1 op 1, Nld2 op 2, Net5 op 8 etc. Zo zet hij dan het regiokanaal op 22 in de lijst.

Dubbele zenders die op andere frequenties binnen komen negeert hij dan en worden niet in de lijst opgenomen.

Zo ziet hij alle regiokanalen ook als een en dezelfde zender waardoor hij slechts een regiokanaal in de lijst op neemt.

De zenderlijst kun je achteraf wel herindelen door twee geselecteerde zenders van plaats in de lijst te wisselen maar je kunt geen extra zenders toevoegen met hetzelfde LCN nummer waardoor je altijd slechts een regiozender in je lijst kunt hebben en dat is die met het sterkste signaal. :'(

Bij een handmatige scan op het juiste kanaal vind hij de zenders wel maar ook dan negeert hij ze omdat ze volgens zijn programmering al in de lijst voorkomen.

In mijn geval kan ik alleen de regiozender van de buur-provincie ontvangen en niet die van mijn eigen provincie.
Ik heb zelf vandaag de tv binnengekregen, maar nogal druk en moe dus ik ga het morgen uitproberen. 8)

In ieder geval een paar jaar geleden (toen ik nog de losse Topfield decoder gebruikte) zag ik ergens op de kpn site een lijst staan met regio codes ofzo iets, als je de signaalsterkte wou weten, moest je daar je regionummer invullen, bij mijn regio was dit volgens mij 65 ofzo. Dit kon je vervolgens gebruiken om handmatig te installeren en dus je regio handmatig in te stellen (door het nummer in te vullen). Dus als je dat nummer van je regio weet te vinden en je kunt handmatig installeren lijkt het mij dat hij dan wel jouw regio pakt.

De lijst met codes staat hier: http://www.kpn.com/web/fi...9d-458e-a445-b019861ddb8a

Maar waarschijnlijk gaat dat ook niet werken omdat je dan voor twee uitzendtorens één code hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 24-02-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:39:
[...]

Ik heb zelf vandaag de tv binnengekregen, maar nogal druk en moe dus ik ga het morgen uitproberen. 8)

In ieder geval een paar jaar geleden (toen ik nog de losse Topfield decoder gebruikte) zag ik ergens op de kpn site een lijst staan met regio codes ofzo iets, als je de signaalsterkte wou weten, moest je daar je regionummer invullen, bij mijn regio was dit volgens mij 65 ofzo. Dit kon je vervolgens gebruiken om handmatig te installeren en dus je regio handmatig in te stellen (door het nummer in te vullen). Dus als je dat nummer van je regio weet te vinden en je kunt handmatig installeren lijkt het mij dat hij dan wel jouw regio pakt.
Zelf heb ik ook een Topfield 5300K en de Samsung 1000T van KPN staan en die voegen netjes alle kanalen toe die ze vinden. De dubbele kanalen worden dan met hogere nummers in de 1000 toegevoegd. Daar zijn meerdere regiokanalen dus geen probleem.

De Sharp gooit die extra kanalen die hij vindt gewoon weg en je kunt ze met geen mogelijkheid toevoegen. De Sharp kent als regio ook uitsluitend landen en geen provincies. Bij meerdere regio's pakt hij dus altijd de sterkste zenders en de rest laat hij weg.

Ik had er een klacht van gemaakt bij Sharp Nederland en die heeft de firma KEBE opdracht gegeven het op te lossen. In de eerste instantie begrepen zij het probleem ook niet en hebben een sevice engineer van hen die in een grensgebied, tussen brabant en limburg, woonde een toestel meegegeven om het probleem te onderzoeken. Deze konstateerde hetzelfde probleem.

De firma KEBE, de officiele reparatie service van Sharp in de benelux, heeft hierover contact gehad met de software onwikkelaars van Sharp zelf en deze gaven als antwoord dat het inderdaad zo werkte en dat er geen veranderingen in de software voor komen.

Mooi balen dus omdat de regiozender dus ook als calamiteiten zender dient en ik die van mijn regio dus niet kan ontvangen omdat de zender van de buurprovincie sterker binnenkomt. Mijn regiozender komt met 86% en die van de buur-provincie met 95% signaalsterkte binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels de TV aangesloten, hij installeerde netjes alle zenders vrij snel.
Ik had alleen de antenne zonder die stroom 'power inserter' aangesloten op de tv. Ik had gewoon beeld, maar ik had nog niet eens voeding ingeschakeld naar de antenne! Toen ik dat deed schoot de ontvangst in de 90 en het antenne lampje ging aan.

Dit ging goed totdat ik van input wisselde. Ik wisselde van de xbox 360 naar de DTV en... volgens mij heb ik iets in het antennetje opgeblazen. Hij doet het nou gewoon niet meer. De antenne is stuk en gaat niet meer aan.

Gelukkig had ik nog de oude antenne van de losse decoder... die heb ik nou aangesloten op netstroom. Ben bang dat als ik nou voeding inschakel op de tv het adapter opblaas :P

Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Dit hoort natuurlijk niet. Het ligt misschien aan de antenne die gewoon slecht gebouwd is, maar de TV hoort natuurlijk gewoon constant 5V te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat de actieve richtantennes nogal eens nagericht moeten worden als er veranderingen in de buurt optreden heb ik gekozen voor een open dipoolantenne. Deze heeft het voordeel dat hij ook goed op de reflexties werkt en niet steeds opnieuw uitgericht moet worden en van meerdere zenderlocaties tegelijk kan ontvangen.

Je hoeft dus geen vrij zicht op de zender te hebben zodat deze tussen de bebouwing ook goed werkt. Ik heb er wel een versterker tussen zitten maar voed hem niet vanuit de TV. Kan ook niet omdat ik hem heb aangesloten op het interne coaxnet in huis met meerdere TV's er op.

Jouw probleem met de voedingsspanning vanuit de TV ken ik dus niet maar mijn eerste gedachte is dat je een slecht antenne exemplaar gehad hebt.

Overigens een bouwschema voor de antenne vindt je hier, het kost nauwelijks iets en het resultaat is formidabel. Pas wel op met solderen onder invloed _/-\o_ Het geheel past overigens in een stukje pvc regenpijp van 75mm.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 346883 op 26-02-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 346883 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:33:
Omdat de actieve richtantennes nogal eens nagericht moeten worden als er veranderingen in de buurt optreden heb ik gekozen voor een open dipoolantenne. Deze heeft het voordeel dat hij ook goed op de reflexties werkt en niet steeds opnieuw uitgericht moet worden en van meerdere zenderlocaties tegelijk kan ontvangen.

Je hoeft dus geen vrij zicht op de zender te hebben zodat deze tussen de bebouwing ook goed werkt. Ik heb er wel een versterker tussen zitten maar voed hem niet vanuit de TV. Kan ook niet omdat ik hem heb aangesloten op het interne coaxnet in huis met meerdere TV's er op.

Jouw probleem met de voedingsspanning vanuit de TV ken ik dus niet maar mijn eerste gedachte is dat je een slecht antenne exemplaar gehad hebt.

Overigens een bouwschema voor de antenne vindt je hier, het kost nauwelijks iets en het resultaat is formidabel. Pas wel op met solderen onder invloed _/-\o_ Het geheel past overigens in een stukje pvc regenpijp van 75mm.
Ik gebruik nou gewoon die oude antenne van KPN... werkt ook prima. Altijd 90+ bereik, en nooit storing ofzo gehad.

Solderen als je moe bent is ook nooit aan te raden :/ Ooit eens een keer met de hele hand de soldeerbout aan de verkeerde kant vastgepakt :X
Pagina: 1