Toon posts:

AMD K7 Athlon Softwarematig overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Biostart M7MKA en een AMD K7 Slot A 600 Mhz athlon. Nou wil ik hem overklokken, maar ja no jumpertjes op het mobo voor de bus snelheid. ;( Uiteraard dan ook niet in de BIOS instelbaar. Heeft iemand een prog om over te klokken? :'(

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
softFSB misschien ? Dan kun je je front side bus wat hoger zetten. Weet niet of dat ook met jouw moederbord kan.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 20:26 schreef koffercomputer het volgende:
softFSB misschien ? Dan kun je je front side bus wat hoger zetten. Weet niet of dat ook met jouw moederbord kan.
Ja maar waar kan ik dat proggie vinden?

Verwijderd

Hmmm ik heb ook een biostar mobo en heb nog geen werkend programma gevonden om softwarematig te overclocken.
Maar met een gfd op de cpu lukte dit wel....
600 @ 750
0.25micron :(
Gl

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Jouw moederbord ondersteunt geen FSB overklokken... Je zult met een GFD aan de gang moeten... (Heb dat mobo ook al meer dan een jaar...)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Gelukkig is me oude abit ka7 (slot a) wel ondersteund door softFSB (plugin ooit ergens gevonden *D

Is namelijk handig als ik een cdtje wil bakken, me scsi controller kan namelijk geen 45.3 mhz pci bus aan :r
Met softfsb kan ik hem dan ff van 136 mhz fsb naar 110 ofzo terug zetten :)
Dan snel cdtju bakken, en dan weer terug zetten op 136 >:)

Voor jou mobo ben ik nooit zo'n "plugin" voor softfsb tegengekomen.. sorry.

Greetz,

Unique

Specs pc: week 17 athlon 700 @ 952 mhz met 136 mhz fsb op abit ka7 met 1.8 volt (klote mobo laat niet meer voltage toe, dus geen gigahertz voor mij :(
Max fsb ooit gekregen: 149, maar net genoeg tijd om met wcpuid een screenie te maken :) lol, toen hing ie, weet niet of dat aan cpu ligt, of aan mobo.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 20:30 schreef flappage het volgende:

[..]

Ja maar waar kan ik dat proggie vinden?
http://www.tweakfiles.com ;)
Pagina: 1