[SCVMM v. 2.0] VM namen komen dubbel voor

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden was er een member (HV1) van de cluster gereboot. De virtuele machines die draaiden op deze server waren netjes overgenomen door een andere member (HV2) van de cluster. En deze vms doen het verder ook goed.
Het probleem waar ik nu tegenloop is dat de namen van die virtuele machines dubbel voorkomen. Een keer nog op de HV1 server met de status (missing) en op HV2 komen deze virtuele machines ook voor, maar dan met de status running.

Ik durf de virtuele machines met de status (missing) niet te verwijderen, omdat deze volgens scvmm gewoon draaien. Ik zie bij cpu percentage 2%.
Volgens mij heb ik ze een keer geprobeerd deze te verwijderd, maar kreeg dat update failed is in scvmm.

Kan het nu zijn, dat deze virtuele machines nu dubbel voorkomen? Zo, jah hoe kan ik dit weer herstellen?

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/2227/scvmm1.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9492/scvmm2.th.png

Heb het via google gezocht, maar kon helaas niets hierover vinden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ik hoor het graag.

@Mod: Zou je de titel willen aanpassen naar: [scvmm v. 2.0] VM namen komen dubbel voor

Mvg.

[ Voor 8% gewijzigd door lawkexarib op 19-02-2010 08:30 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
missing kan permission probs zijn van je xml files of VHD files. Speur eens goed na of alles wel klopt.
De cpu % zegt trouwens niks over of die machines draaien of niet, dat is gewoon een laatste gemiddelde CPU usage wat hij heeft opgenomen. Als je de VM selecteerd en hij in het status window onder info weergeeft, dan draait hij.
Kijk anders ook eens met hyper-v manager van een vista/7/2008/2008R2 machine naar je host. dan zie je ook of er wat brak is of niet.
Ik vermoed dat er wat XML files of wat dan ook zijn overgebleven na de move.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• lawkexarib
Hallo Razwer,

Bedankt voor jouw reactie. Zou je meer toelichting willen geven waar ik precies moet kijken?

Bij alle machines staat de owner op unknown. Dit betekent dat deze machines gemaakt zijn vanuit VMM binnen Hyper-V zelf dus. Bij sommige staat owner: administrator. Deze virtuele machines heb ik aangemaakt via SCVMM.
Ik hoor graag van je.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
hyper-v virtual machines bestaan uit xml files (de virtual machine config) en VHD files (harddisks). Als er een paar brakke XML files op je host staan met missende VHD files of gekke referenties dan krijg je dus deze errors. Ook als de file permissions verkeerd staan op die files kun je probs krijgen (onder andere zelfde issue die jij hebt).
Owner van de VM's maakt weinig uit tenzij je wilt delegeren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• lawkexarib
Het is mij bekend dat die hyper-V virtuele machines bestaan uit xml files en vhd bestanden, maar er is helemaal niets daar aan veranderd. Voordat ik in dienst kwam waren er een paar vms aangemaakt binnen vmm. Bij de owner van deze vms staat: unknown, maar wanneer ik een vm aanmaak via scvmm, dan staat er administrator als owner of mijn eigen login wanneer ik het aanmaak met mijn gebruikersnaam.
overigens, ik ben ook een lid van de groep administrator voor het heel domain.