Raar probleem met afspelen van videobestanden

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik had dit 4 maart ook al eens aangekaart in V&B, maar daar antwoorde niemand op :(. Misschien dat er hier wat meer experts rondfietsen.

Als ik videobestanden (willekeurig wat voor soort) afspeel, gaat dat prima. Totdat ik het formaat op groter dan 100% zet, zoals 200%, Full-screen etc. Het beeld wordt namelijk kwadratisch groter dan de window size, lijkt het wel (hoe wazig dit ook klinkt). Als ik bijvoorbeeld een window, dat op 100% staat, in de hoogte uitrek, dan wordt het filmpje nog eens dubbel zo hoog en verdwijnt er onder en boven dus een stuk beeld.

Als ik een filmpje op 200% bekijk heb ik dus maar 25% van het beeld op het (twee keer zo grote) window, omdat boven, onder, links en rechts gewoon een heel stuk wegvalt. Over een filmpje fullscreen afspelen wil ik het helemaal niet hebben, dan hou ik maar een paar pixels over (die overigens wel lekker groot zijn hoor :)).

Ik heb de nieuwste Mediaplayer nog maar eens geinstalleerd, ik heb 6.4 geprobeerd. Ik heb zelfs met de search naar nieuwe codecs gezocht (had ik hiervoor nog nooit van gehoord). Maar ik kwam alleen maar uit bij speciale codec sites met extra codecs voor DiVX enzo (die heb ik niet eens nodig).

Dit moet toch op z'n minst een uitdagend probleem zijn. Als iemand mij kan zeggen waar ik de "standaard" codecs kan vinden ben ik ook blij hoor. Als dat helpt dan :'(....

M'n videokaart: Diamond V550 met Detonator6.47 drivers... Operating system WinME 4.90.3000.. HEEEEELLLPP!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Probeer eens een andere player Quick time of real player. Welke resolutie draai je

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb quicktime ook, en die geeft hetzelfde probleem. De resolutie is 1024*768

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp