Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuw systeem opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeden avond dames en heren.

vandaag al mijn onderdelen eindelijk binnen, alles gebackupt (watn werk als je er een zooi van hebt gemaakt), alles ingebouwd, alles aangesloten, stroom erop, NIKS

nou niks, de cpu koeler,casefans,en chassiskoelers beginnen even te lopen en stoppen na enkele seconden. maar dat is het ook, geen beeld of iets dergelijks. ik kan helaas geen piep signalen waarnemen omdat het speaker kabeltje kapot is en ik kan morgen pas bij mn soldeerbout.

het systeem:
amd phenom 955
moederbord: gigabyte MA785GT-UD3H
ram 2x 2gb kingston ddr3 1333 mhz
gigabyte HD5770
voeding tagan 500 watt
250 gb harde schijf (uit oude systeem dus er staat nog iets op)

ram zit er goed in, de clipjes zitten echt dicht zoals de lege banken ernaast, ze zitten ook in die wat in het boekje zijn aangegeven.
cpu + koeler hadden ze in de winkel al voor me gedaan
videokaart zit in het x16 slot (er is ook een x4 slot)
sata kabel zit er goed in
atx connector en 8pin zitten er ook egt goed in
cd-rom lade gaat niet open

wat ik wel vreemd vind is dat de ventilatoren wel beginnen te lopen als ik dr stroom aanzet, maar niet als ik op de aanknop duw (reset doet ook niks) en deze zitten toch echt op de goede pinnetjes.

weet een van de nachtelijke (of vroege als ik morgen pas weer wat zie) tweakers wat er mis kan zijn, wat zie ik over het hoofd? help help help

en vele malen dank voor de eerdere hulp die ik tot nu toe heb gekregen van hier

groetjes, gideon wackers

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het geheugen zou stuk kunnen zijn.
Je kan eens proberen om het met 1 geheugen latje op te starten.
Ook zou de bios de processor (nog) niet ondersteund (updaten wordt dan moeilijk zonder een andere processor)

maar de zomer komt eraan

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat zou hendig zuur zijn, aangezien het ram nieuw is. ik zal het morgen wel eens even proberen ik heb nu alles alweer aan de kant gezet.

en de bios zou de cpu toch eigenlijk wel moeten ondersteunen, want die is niet echt van vorige week, maar in de winkel hebben ze vast wel een cpu liggen om zoiets te doen indien nodig. hopelijk is dat soort gestuntel niet nodig.

we zullen het morgen wel eens zien, ik ga zoiso nog even bij de winkel langs misschien heeft die een idee, hij is altijd erg behulpzaam. bedankt alvast

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen zoals daar in beschreven staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even doorgelezen, een deel kan ik gewoon niet doen omdat ik geen beeld krijg.

morgenvroeg:
1 reepje ram proberen ipv 2
speaker kabeltje repareren om eventuele piepsignalen te kunnen horen

als dat niets oplevert jullie tips op proberen te volgen voor zover mogelijk/bij de winkel langs

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 21:40
Wellicht zit er nog iets van spanning in je systeem. Houd de aan/uit knop eens 10 sec in, en probeer 'm daarna nog eens op te starten.

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 22:02
Klinkt als een rotte voeding, koppel al het onnodige (hdd/dvd) los en probeer het met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Rvanlaak: net even snel geprobeerd maar dit maakt geen verschil, maar toch bedankt

ow en nog vergeten op mn lijstje voor morgen, bios resetten

EDIT:

statix de voeding deed het perfect bij de vorige pc die een kleine 2 uur voor inbouw in dit systeem nog functioneerde, het is geen el cheapo. koste iets van 90 -100 euro. maar ik zal het morgen proberen, de dvd drive/hdd heb ik nodig om windows opnieuw te instaleren. er zit er maar 1 in van beide moet ik deze toch eruit halen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

wat het nou was is een raadsel, ik heb de pc vanmorgen even meegenomen naar de winkel en na de voeding te hebben gewisseld, ram eruit, niks. videokaart eruit: start op. videokaart weer erin: pc start op. dus eigenlijk niks veranderd en de kaart zat er op het begin ook goed in. vreemd allemaal want eigenlijk is er niets veranderd. maar het werkt weer :D bedankt allemaal.

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 21:40
Dan was het dus toch iets met rest stroom die nog ergens was achter gebleven.
Pagina: 1