goeden avond dames en heren.
vandaag al mijn onderdelen eindelijk binnen, alles gebackupt (watn werk als je er een zooi van hebt gemaakt), alles ingebouwd, alles aangesloten, stroom erop, NIKS
nou niks, de cpu koeler,casefans,en chassiskoelers beginnen even te lopen en stoppen na enkele seconden. maar dat is het ook, geen beeld of iets dergelijks. ik kan helaas geen piep signalen waarnemen omdat het speaker kabeltje kapot is en ik kan morgen pas bij mn soldeerbout.
het systeem:
amd phenom 955
moederbord: gigabyte MA785GT-UD3H
ram 2x 2gb kingston ddr3 1333 mhz
gigabyte HD5770
voeding tagan 500 watt
250 gb harde schijf (uit oude systeem dus er staat nog iets op)
ram zit er goed in, de clipjes zitten echt dicht zoals de lege banken ernaast, ze zitten ook in die wat in het boekje zijn aangegeven.
cpu + koeler hadden ze in de winkel al voor me gedaan
videokaart zit in het x16 slot (er is ook een x4 slot)
sata kabel zit er goed in
atx connector en 8pin zitten er ook egt goed in
cd-rom lade gaat niet open
wat ik wel vreemd vind is dat de ventilatoren wel beginnen te lopen als ik dr stroom aanzet, maar niet als ik op de aanknop duw (reset doet ook niks) en deze zitten toch echt op de goede pinnetjes.
weet een van de nachtelijke (of vroege als ik morgen pas weer wat zie) tweakers wat er mis kan zijn, wat zie ik over het hoofd? help help help
en vele malen dank voor de eerdere hulp die ik tot nu toe heb gekregen van hier
groetjes, gideon wackers
vandaag al mijn onderdelen eindelijk binnen, alles gebackupt (watn werk als je er een zooi van hebt gemaakt), alles ingebouwd, alles aangesloten, stroom erop, NIKS
nou niks, de cpu koeler,casefans,en chassiskoelers beginnen even te lopen en stoppen na enkele seconden. maar dat is het ook, geen beeld of iets dergelijks. ik kan helaas geen piep signalen waarnemen omdat het speaker kabeltje kapot is en ik kan morgen pas bij mn soldeerbout.
het systeem:
amd phenom 955
moederbord: gigabyte MA785GT-UD3H
ram 2x 2gb kingston ddr3 1333 mhz
gigabyte HD5770
voeding tagan 500 watt
250 gb harde schijf (uit oude systeem dus er staat nog iets op)
ram zit er goed in, de clipjes zitten echt dicht zoals de lege banken ernaast, ze zitten ook in die wat in het boekje zijn aangegeven.
cpu + koeler hadden ze in de winkel al voor me gedaan
videokaart zit in het x16 slot (er is ook een x4 slot)
sata kabel zit er goed in
atx connector en 8pin zitten er ook egt goed in
cd-rom lade gaat niet open
wat ik wel vreemd vind is dat de ventilatoren wel beginnen te lopen als ik dr stroom aanzet, maar niet als ik op de aanknop duw (reset doet ook niks) en deze zitten toch echt op de goede pinnetjes.
weet een van de nachtelijke (of vroege als ik morgen pas weer wat zie) tweakers wat er mis kan zijn, wat zie ik over het hoofd? help help help
en vele malen dank voor de eerdere hulp die ik tot nu toe heb gekregen van hier
groetjes, gideon wackers