Hallo,
Sinds augustus ben ik in het bezit van een Compaq presario CQ60-208ed.
Deze laptop bevalt goed, tot de afgelopen 2 maanden. De laptop word heel warm en
bij spelletjes als Counterstrike begint hij zelfs al flink te "stotteren" oftewel: Laggen.
Heeft hij nooit last van gehad.
Ik dacht vandaag, laat ik het eens controleren met speedfan en cpucool. De standaard temperatuur van mijn cpu is tussen de 78 en 80 graden.
Dan heb ik de computer 3 uur aangehad, maar verder niets mee gedaan behalve email controleren etc.
Wat ik al gedaan heb:
- Grafische omgeving windows 7 uitgezet ( Werkelijk alles! )
- Notebook cooler gekocht
- Accu eruit gehaald ( mischien houd deze hitte tegen oid. )
- Ik gebruik Gamebooster om een aantal ongebruikte processen te sluiten.
- De laptop is gecontroleerd op stof, maar dit was helemaal niet aan de orde.
Ik heb 3 programmas gebruikt om mijn temperatuur te meten, waaronder:
- Everest
- Speedfan
- CPUCool
Deze 3 programmas meten alle 3 ongeveer dezelfde temperaturen ( scheelt 1 ~ 3 graden )
Toen dacht ik: Laat ik eens een stresstest doen met everest, kijken hoe het er dan uitziet.
Dat was indrukwekkend. Mijn pc begon met 78 graden en wanneer ik de stresstest startte werd hij binnen 2 minuten 105 graden. Toen heb ik de test gestopt, ik wil wat dat betreft geen risicos lopen.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen ?
Ja, ik heb er nog garantie op en nee ik kan de bon niet vinden. Balen.
Wat kan ik eraan doen om dit probleem op te lossen?
Met vriendelijke groet,
Dennis
Sinds augustus ben ik in het bezit van een Compaq presario CQ60-208ed.
Deze laptop bevalt goed, tot de afgelopen 2 maanden. De laptop word heel warm en
bij spelletjes als Counterstrike begint hij zelfs al flink te "stotteren" oftewel: Laggen.
Heeft hij nooit last van gehad.
Ik dacht vandaag, laat ik het eens controleren met speedfan en cpucool. De standaard temperatuur van mijn cpu is tussen de 78 en 80 graden.
Dan heb ik de computer 3 uur aangehad, maar verder niets mee gedaan behalve email controleren etc.
Wat ik al gedaan heb:
- Grafische omgeving windows 7 uitgezet ( Werkelijk alles! )
- Notebook cooler gekocht
- Accu eruit gehaald ( mischien houd deze hitte tegen oid. )
- Ik gebruik Gamebooster om een aantal ongebruikte processen te sluiten.
- De laptop is gecontroleerd op stof, maar dit was helemaal niet aan de orde.
Ik heb 3 programmas gebruikt om mijn temperatuur te meten, waaronder:
- Everest
- Speedfan
- CPUCool
Deze 3 programmas meten alle 3 ongeveer dezelfde temperaturen ( scheelt 1 ~ 3 graden )
Toen dacht ik: Laat ik eens een stresstest doen met everest, kijken hoe het er dan uitziet.
Dat was indrukwekkend. Mijn pc begon met 78 graden en wanneer ik de stresstest startte werd hij binnen 2 minuten 105 graden. Toen heb ik de test gestopt, ik wil wat dat betreft geen risicos lopen.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen ?
Ja, ik heb er nog garantie op en nee ik kan de bon niet vinden. Balen.
Wat kan ik eraan doen om dit probleem op te lossen?
Met vriendelijke groet,
Dennis