Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben laatst met 3d studio max begonnen, en begin het al aardig door te krijgen. Nu wilde ik echter iets namaken aan de hand van een tekening. Dit wilde ik doen door ze te importeren als viewport background.
Het importeren gaat goed, alleen lijken de maten niet te kloppen. Alle files hebben de juiste afmetingen, dus het zou moeten kloppen. Alleen is het zo dat de schaal van de zijkant veel groter is dan die van de voor en de bovenkant.

Als ik een kubes teken om te checken of alles goed is uitgelijnd is bijvoorbeeld de kubes bij de viewport voor de zijkant goed, alleen is dit maar een heel klein deel van de tekening bij top-view. Dus de tekening in top-view (en hetzelfde geldt voor de front-view) is veel te groot, terwijl het qua pixels in verhouding even groot zou moeten zijn?!

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ps. de techniek om de tekeningen op planes te laten zien heb ik niet geprobeerd, wil het eerst op de manier proberen.

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:07
Je moet bij het instellen van je viewport background, lock zoom and pan en match bitmap aanvinken:
Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/Overig/maxVpBg.png

Verwijderd

Topicstarter
marabunta2048 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:55:
Je moet bij het instellen van je viewport background, lock zoom and pan en match bitmap aanvinken:
[afbeelding]
Bedankt voor je reactie, maar dit heb ik ook gedaan.
Zijn er nog meer instellingen die misschien verkeerd kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Misschien dat de afbeeldingen verschillende verhoudingen hebben, je kan proberen om in photoshop een nieuw bestand aan te maken dat 1024 bij 1024 is (vierkant dus), daarin in een nieuwe laag je tekening te plakken, en hetzelfde te doen voor alle kanten, zodat je dus 4 keer een afbeelding van 1024x1024 hebt met daarin de tekeningen die op schaal zijn, echter is het wel makkelijker om de afbeeldingen op een plane te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou planes gebruiken als ik jou was. Heeft ook veel meer voordelen ( heel makkelijk aan en uit kunnen zetten, transp. instellen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:20:
Ik zou planes gebruiken als ik jou was. Heeft ook veel meer voordelen ( heel makkelijk aan en uit kunnen zetten, transp. instellen etc.)
Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik dat maar proberen...
Heb een goede video tutorial en daar deden ze het dus met zon viewport achtergrond, maar snap niet dat het bij mij niet werkt, want hoogte is bij alle tekeningen evenveel pixels evenals breedte en lengte maarja, ga een kijken of ik er uit kom met planes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
klik Ik denk dat je hier wel iets aan hebt :) is wel voor auto's maar kan natuurlijk ook voor andere technische tekeningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marabunta2048 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:35:
klik Ik denk dat je hier wel iets aan hebt :) is wel voor auto's maar kan natuurlijk ook voor andere technische tekeningen :)
Bedankt voor de link, heb het zo uitgevoerd allemaal, alleen vind ik het vervelend dat je niet met wireframe kan werken in de viewporten omdat je dan het voorbeeldplaatje dus ook niet ziet.. Is hier een truckje voor ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 22:32 ]

Pagina: 1