Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen valt het internet hier om de zoveel tijd (soms een half uur, soms langer) weg om na een aantal minuten weer opnieuw te starten.
Ik heb contact opgenomen met mijn provider (UPC) om te vragen of zij wisten waar het aan lag. Volgens hun was er geen probleem met mijn internet en modem. Het zou aan de router liggen.

Als router heb ik een ASUS WL500W die verbonden is met:
- PC met windows XP
- PC met Windows 7
- iMac (draadloos)

Ik heb de router enkele malen gereset maar dat mocht niet baten. Ook via de instellingen van de router kon ik weinig vinden dat dit probleem kon veroorzaken. Verder heb ik op internet ook niks gevonden dat hielp.

heeft iemand misschien enig idee hoe dit op te lossen is?

mvg,
Frank

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
probeer eens een tijdje een systeem direct op de modem van upc aan te sluiten. upc kan eenvoudig zeggen dat het niet aan hun ligt maar dat zou ik toch graag zelf concluderen ;)

Desktop | Server | Laptop

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Off-topic:
Nou dat wordt geen Assassin's Creed 2 voor jou:)

On-topic:
Je kunt inderdaad de router ertussenuithalen of even een andere router gebruiken. Zo kun je snel zien waar de fout zit.

Things are cheaper for a reason

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik direct verbonden met UPC en zijn er geen problemen. Als ik dan weer aangesloten ben op de router dan komen ze weer terug.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
dan heeft het duidelijk toch iets met de router te maken. heb je niet toevallig een ander die je kunt testen? eventueel kan je nog even proberen om de firmware van de router te updaten

Desktop | Server | Laptop