Ik heb een Suzuki Swift. 1.0 GLS uit '97. Geen snelheidswonder, maar hij reed altijd lekker goedkoop. Alleen lijkt hij steeds meer benzine te verbruiken. Een zeer grove berekening met benzinebonnetjes en kilometerstanden komt uit op 1:13 terwijl hij 1:20.5 gedaan heeft. Ook stinkt hij naar benzine. Ik dacht eerst dat dit diesel was die aan mijn schoenen mee naar binnen gelopen was bij tankstations en in de matten zat maar de matten zijn eigenlijk redelijk schoon. Soms ruik je het ook niet, en soms ruik je het al als je naast de auto staat. Ik heb het idee dat de benzinelucht wel het ergst is bij de achterklep.
Zelf zat ik voor he verbruik aan het luchtfilter te denken. Er is flink verbouwd in mijn straat en af en toe lag er gewoon een flinke laag zand en stof op de auto. Maar kan een luchtfilter zorgen voor een benzinestank in en naast de auto? En als iemand een handleiding weet hoe je een luchtfilter checked, ik heb wel wat gezocht op Youtube en Google maar dan kom je uit bij allerlei andere filters (tot stofzuigers toe
)
Zelf zat ik voor he verbruik aan het luchtfilter te denken. Er is flink verbouwd in mijn straat en af en toe lag er gewoon een flinke laag zand en stof op de auto. Maar kan een luchtfilter zorgen voor een benzinestank in en naast de auto? En als iemand een handleiding weet hoe je een luchtfilter checked, ik heb wel wat gezocht op Youtube en Google maar dan kom je uit bij allerlei andere filters (tot stofzuigers toe
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.