• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
In onze slaapkamer hebben we geen mooie positie voor een televisie, vandaar dat ik op zoek was naar een beamer. Ik wil hem monteren aan het plafond en wel op een afstand van 2.0 meter. En dat op een scherm van 160 x 90 cm.

De volgende beamer ben ik van plan te gaan kopen, deze is met groothoeklens. Het gaat om de BenQ MP515ST.
Volgens www.projectercentral.com moet dit precies gaan :

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2084/beamerafstand.jpg

Hij moet dan zelfs op 1.91M hangen, dat is dus perfect.

Echter is mijn vraag of er voor wat betreft kwaliteit er een verschil is tussen een groothoek beamer en een gewone beamer?
Het gaat om simpel TV kijken & films (geen full hd).

Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 17% gewijzigd door the-edge op 18-02-2010 16:31 ]

Verwijderd

Lijkt mij niet, een beamer is optisch ontworpen om te projecteren op vlakke oppervlakken. Zolang je je beamer recht voor je scherm zet (dus niet onder een hoek). De meeste beamers zij gemaakt om te projecteren van hun eigen hoogte tot hoger (zoals in de tekening).
Met een groothoek beamer zal je een groter scherm kunnen gebruiken, maar dat hoeft niet zeg je.

• the-edge
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:34:
Lijkt mij niet, een beamer is optisch ontworpen om te projecteren op vlakke oppervlakken. Zolang je je beamer recht voor je scherm zet (dus niet onder een hoek). De meeste beamers zij gemaakt om te projecteren van hun eigen hoogte tot hoger (zoals in de tekening).
Met een groothoek beamer zal je een groter scherm kunnen gebruiken, maar dat hoeft niet zeg je.
Heb eens ooit gehoord dat je met een groothoek beamer de pixels beter ziet, maargoed, ik weet niet of dit ook daadwerkelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
klein schopje...

Niemand hier met ervaring over het verschil tussen een gewone en een groothoek beamer??