Msn Berichten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds een paar maanden een probleempje met msn, ik ontvang niet alle msn berichten. Als ik met iemand aan het chatten ben gebeurt het vaak dat ik soms zinnen gewoon niet aankrijg. Ik heb al eens gezocht maar nergens een antwoord gevonden. Vroeger had ik dit probleem niet, ik had toen windows vista en nu windows 7 het is sindsdien begonnen. Ook heb ik toen een nieuwe router gekocht (vroeger een standaard telenet d-link dwl g700ap nu een belkin F5D8235-4) ik heb een hp pavilion dv7-1050eb en draai windows7. Als antivirus en firewall gebruik ik eset nod32 smart security maar daar ligt het niet aan want als ik deze volledig uitschakel is het nog steeds. het rare is, mijn broer heeft ook een laptop en heeft hier geen last van (draait ook eset maar met windows vista). Kan dit aan mijn 7 liggen? of aan men router? of een fout van msn (ook al had ik dit probleem vroeger niet)

Mvg Nick.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Heb je dit met al je contactpersonen of maar met 1 iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Met allemaal.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Krijgen de mensen die berichten naar je sturen ook de melding dat het bericht niet is aangekomen?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Combinatie Windows 7 met msn denk ik.
Je broer gebruikt dezelfde versie msn als jij?
Als dat het geval is, kun je msn uitsluiten.
Kun je je oude router terugplaatsen en kijken of je dan hetzelfde probleem hebt?
Daarnaast sluit jezelf al antivirus + firewall uit, dus dat is ook niet waarschijnlijk.

Je kunt eens andere versies van msn proberen, of alternatieven? Heb je dan dezelfde problemen?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Kan het zijn dat jij nog offline staat? Dan wil het nml. ook regelmatig voorkomen dat sommige zinnen niet door komen.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

----------- Sorry moet eens beter leren lezen :9 --------------------

[ Voor 83% gewijzigd door kronolith op 18-02-2010 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet dat het echt veel gebeurt, soms heb ik het dagen niet, en dan heb ik het ineens weer elke dag en bij bijna elk bericht. Mijn oude router proberen zal nogal moeilijk gaan, deze is volledig 'dood' krijg hem niet meer werkende. Mensen krijge niet de melding dat ik het niet ontvangen heb. maar als ik iets naar hen stuur krijg ik soms wel de melding dat het niet verstuurt is (gebeurt maar af en toe). Mijn broer gebruikt dezelfde msn ja.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:27:
Kan het zijn dat jij nog offline staat? Dan wil het nml. ook regelmatig voorkomen dat sommige zinnen niet door komen.
Neen ik sta altijd online :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Probeer het eens met een ander programma zoals Pidgin of een online messenger ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens met pidgin proberen. Ik denk niet dat het aan msn ofzo ligt want een vriend van mij heeft dezelfde laptop, zelfde router, zelfde msn, zelfde windows en zelfde internet verbinding, en hij heeft dit probleem niet.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:42:
Zal eens met pidgin proberen. Ik denk niet dat het aan msn ofzo ligt want een vriend van mij heeft dezelfde laptop, zelfde router, zelfde msn, zelfde windows en zelfde internet verbinding, en hij heeft dit probleem niet.
Hij heeft natuurlijk nooit dezelfde internet verbinding..

Maar oke, ik hoor dit probleem van meerdere mensen en heb het zelf zo af en toe ook (alleen krijg ik wel meldingen dat de berichten niet altijd aankomen), ik lijk het meer te hebben met mensen die pidgin gebruiken, maar ik denk eigenlijk toch wel dat het aan de MSN servers ligt helaas..

Verwijderd

Topicstarter
Neo_TGP schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Hij heeft natuurlijk nooit dezelfde internet verbinding..

Maar oke, ik hoor dit probleem van meerdere mensen en heb het zelf zo af en toe ook (alleen krijg ik wel meldingen dat de berichten niet altijd aankomen), ik lijk het meer te hebben met mensen die pidgin gebruiken, maar ik denk eigenlijk toch wel dat het aan de MSN servers ligt helaas..
Ja ik denk dat het ook aan msn ligt. Ik ben niet echt een fan van pidgin, ik gebruik liever de live messenger, maar ik zal zien. Het is niet echt simpel om het uit te zoeken want ik weet nooit wanneer het is hé, kom er maar achter dat mensen me vertelle vn hééj waarom antwoord je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik heb dit probleem ook vaak! Ik krijg ook vaak berichten niet van mensen die tegen me praten, dan krijg ik later ineens een berichtje van zit je me nu gewoon te dissen of ontvang je dit bericht gewoon niet? Ik heb ook vaak dat msn uitvalt, komt dit alles door de internetverbinding? Want op safari blijft internet werken, alleen msn valt uit. Ik heb ook al msn opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft geen enkel effect gehad..

xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Hallo Nick,

Ik kan uiteraard niks zeggen over je hardware/software, maar naar eigen ervaring kan ik melden dat ik ook zeer vaak last van dit probleem heb gehad.

Tijdens het chatten met dezelfde persoon kwamen met grote regelmaat berichten niet door. Dit gebeurde zowel met berichten van hem aan mij als mij aan hem.
Tevens gebeurde dit met mijn beide msn accounts (werk/thuis) en meerdere software setups zoals :
wlm origineel, wlm gepatched, amsn, pidgin en trillian (dit alles op verschillende OS's).

Ook na lang zoeken op internet naar mogelijk oorzaken kwam ik wel een enkeling met hetzelfde probleem tegen, maar werd er nooit een exacte oorzaak/oplossing vermeld.

Uiteindelijk lijkt het wegvallen van berichten ineens gestopt te zijn en gaat het sinds een maand of 4 goed.

Wellicht heeft het te maken met 1 of meerdere MSN servers?

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In het geval van wat Killugh zegt zou het inderdaad heel goed kunnen zijn dat het aan een van de msn server ligt. Uit ervaring weet ik dat je contact gegevens en communicatie op 1 server is opgeslagen. Als die server down is kan je namelijk ook niet meer online komen omdat je msnlijst niet opgevraagd kan worden. Als deze server overbelast is of om andere redenen hakkelt, kan het dus voorkomen dat je berichten niet altijd allemaal aankomen, dit geld dan waarschijnlijk ook andersom.

Ik heb ook een poos gehad dat ik de pech had dat mijn account bij een slechte server zat.. niks aan te doen helaas.

Mocht het niet zo zijn, dan zou ik eens proberen om bedraad te netwerken. Het is mogelijk dat je gaten hebt in je draadloze netwerk.
Pagina: 1