Unallocated space toewijzen aan partitie(s) lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik maak gebruik van Acronis Disk Director.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/scgdxs.png

Ik heb 2 fysieke schijven:

Een interne van 80 GB met 3 partities.
Een externe van 640 GB met 2 partities.

Op de externe schijf heb ik 2 blokken niet toegewezen schijfruimte.

Het linker blok op de screenshot heeft een minimale grootte en zal altijd blijven bestaan. (geen probleem)

Het rechter blok kan ik niet toevoegen aan de grootste partitie (E:) op die schijf. Disk Director zegt dat er geen niet toegewezen ruimte beschikbaar is.

Ik heb van beide niet toegewezen blokken een partitie gemaakt en deze proberen samen te voegen, maar ik krijg dan een foutmelding dat er niet genoeg schijfruimte is. :(

Zie ik wat over het hoofd?

Verwijderd

Dat ding van 80 GB moet aan die van 516GB geplakt worden dus?
Komt dat niet gewoon omdat die van 80GB ook een partitie is? Ik zou die eerst verwijderen en het daarna nog eens proberen. Als je ruimte probeert toe te wijzen die in die 80GB range zit lijkt het mij iig persoonlijk logisch dat hij zegt dat er geen ruimte is.
Dat gezegd hebbende heb ik geen ervaring met deze applicatie dus helemaal zeker van mijn redeneren ben ik in die zin niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 15:04 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Probeer in plaats van samenvoegen eerst het rechterblok ook unallocated te maken, en daarna de andere partitie te vergroten.

edit: eigenlijk hetzelfde als hierboven

[ Voor 14% gewijzigd door Joran op 18-02-2010 15:06 ]

Send me your gameboys

Verwijderd

Een partitie mag niet onderbroken zijn. Als je eerst E: hebt, dan iets anders en dan nog een stuk E: dan gaat er iets mis. Dat kan gewoonweg niet. Je zou dan de andere partitie naar rechts moeten schuiven en dan je E: uitbreiden.

Je tweede partitie op je tweede schijf (NONE) verwijderen en dan je E: groter maken zou moeten werken. Die paar MB die je overhoud is gewoon pech.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 15:10 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Nu ik hierboven lees, bedoel je het meest rechtse stukje van bijna 16MB of die 80GB?

Send me your gameboys

• F4T4L_3RR0R
De partitie van 80 GB wil ik onaangetast laten. Dat is een encrypted (TrueCrypt) partitie. :)

Edit:

@Joran:

Dat rechtse stukje wil ik aan E: toevoegen.

[ Voor 26% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-02-2010 15:10 ]

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:10:
De partitie van 80 GB wil ik onaangetast laten. Dat is een encrypted (TrueCrypt) partitie. :)

Edit:

@Joran:

Dat rechter stuk wil ik aan E: toevoegen.
Dan kan je het niet veranderen, die 15MB is toch niet zo'n probleem?

• F4T4L_3RR0R
Hoezo zal ik die 15 MB niet kunnen toewijzen aan een partitie? Is niet zo'n ramp, maar ik geef niet zo snel op. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-02-2010 15:18 ]

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:18:
Hoezo zal ik die 15 MB niet kunnen toewijzen aan een partitie? Is niet zo'n ramp, maar ik geef niet zo snel op. ;)
Je kan hem wel toewijzen aan een partitie, maar dat moet ofwel een nieuwe, ofwel de partitie er direct voor ofwel de partitie er direct na zijn. Omdat E: aan geen van deze drie voldoet kan het niet.
Als ik toch E: 15MB groter wil maken zal ik de NONE partitie die in de weg staat uit de weg moeten halen, dat kan op twee manieren: NONE verwijderen of NONE naar het einde van de schijf verplaatsen.
Dat eerste wilde je niet, dus het tweede:
- verplaats NONE 15MB verder op de schijf, de vrije ruimte zit nu in plaats van aan het einde, na NONE tussen E: en NONE in.
- Ken de vrije ruimte toe aan E: (die nu wel direct grenst aan de vrije ruimte).

• F4T4L_3RR0R
Dat klinkt logisch inderdaad! Ik ga ermee aan de slag!

• F4T4L_3RR0R
Problem solved:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2iia64g.png

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1