• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Hallo medetweakers,

Allereerst weet ik niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaatst, dus mocht dit niet het geval zijn, gaarne verplaatsen.

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe storage server en heb mijn oog laten vallen op de Areca ARC 1261ML.

De behuizing waar ik mijn oog op heb laten vallen is de Chenbro RM41416B.

Nu heb ik besloten om gebruik te gaan maken van SATAII schijven (16 stuks in totaal), de vraag die daarbij om de hoek kwam is elke backplane ik hier nou precies voor moet kopen?

De Areca kaart heeft, zoals ze zelf op de website beschrijven, 'Min SAS 4i' connectors.
The ML version comes with Min SAS 4i internal connector. This Min SAS 4i (SFF-8087) connector has eight signal pins to support four SATA drives and six pins for the SGPIO (Serial General Purpose Input/Output) side-band signals.
Op de Chenbro site staan twee soorten backplanes, welke moet ik nou precies hebben? Moet ik nog bepaalde bekabeling aanschaffen en nog ergens op letten met het kopen van een voeding?

Bij voorbaat dank!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
Je hebt inderdaad de keuze tussen:

Optional Mini-SAS Backplane
Optional SATAII/SAS backplane

Optional Mini-SAS Backplane
Gezien de ML aansluiting op de Areca ARC-1261ML is dan 4x (SFF8087 to SFF8087) een optie En kwa prijs ook de goedkoopste ;-)

Optional SATAII/SAS backplane
Maar ook deze combinatie is vermoed ik mogelijk met de volgende kabels, al kan ik het SFF nummer op de site van Chembro niet 123 achterhalen.
SFF-8087 - SFF-8482 Foreward Breakout

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• dôh
Bedankt voor je reactie!

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste voor de Mini-SAS backplane gaan en dan 4 van deze (Cable, SFF8087(BP) to SFF-8087(Host), 600mm) kabels erbij bestellen?

Dan begrijp ik alleen niet precies hoe het zit met de schijven, die hebben namelijk gewone SATA aansluitingen, gaat dat dan wel goed met die backplane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Subtiel schopje...

Iemand die antwoord heeft op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
De SATA disk plaats je gewoon in de hotshap slede en gaan in de backplane. De backplain stuurt het signaal via de SSF bekabeling naar de in dit geval SATA Controller. SAS of SATA Disken maakt niet uit, alleen SAS zal met een SATA controller niet kunnen communiceren, een SAS Controller wel met SAS en SATA.

Wat ook mogelijk is met deze case zag ik, dat je een echte SAS controller aangeschaft met SAS Expander support, en dan de Chembro SAS Expander inbouwt.

CK12803H-0BF 28-Port SAS Expander Card, Full Height

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Bedankt voor je reactie! Ik weet genoeg denk ik! Ga maar eens bestellen! :)
Pagina: 1