Hallo medetweakers,
Allereerst weet ik niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaatst, dus mocht dit niet het geval zijn, gaarne verplaatsen.
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe storage server en heb mijn oog laten vallen op de Areca ARC 1261ML.
De behuizing waar ik mijn oog op heb laten vallen is de Chenbro RM41416B.
Nu heb ik besloten om gebruik te gaan maken van SATAII schijven (16 stuks in totaal), de vraag die daarbij om de hoek kwam is elke backplane ik hier nou precies voor moet kopen?
De Areca kaart heeft, zoals ze zelf op de website beschrijven, 'Min SAS 4i' connectors.
Bij voorbaat dank!
Allereerst weet ik niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaatst, dus mocht dit niet het geval zijn, gaarne verplaatsen.
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe storage server en heb mijn oog laten vallen op de Areca ARC 1261ML.
De behuizing waar ik mijn oog op heb laten vallen is de Chenbro RM41416B.
Nu heb ik besloten om gebruik te gaan maken van SATAII schijven (16 stuks in totaal), de vraag die daarbij om de hoek kwam is elke backplane ik hier nou precies voor moet kopen?
De Areca kaart heeft, zoals ze zelf op de website beschrijven, 'Min SAS 4i' connectors.
Op de Chenbro site staan twee soorten backplanes, welke moet ik nou precies hebben? Moet ik nog bepaalde bekabeling aanschaffen en nog ergens op letten met het kopen van een voeding?The ML version comes with Min SAS 4i internal connector. This Min SAS 4i (SFF-8087) connector has eight signal pins to support four SATA drives and six pins for the SGPIO (Serial General Purpose Input/Output) side-band signals.
Bij voorbaat dank!