50 mhz met p-233mmx

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Topicstarter
Ik heb hier een pc'tje met een p-233mmx processor er in en Ik zou die graag over klokken, maar ik ontdek net iets vreemds.
Als ik de jumpertjes op mij mobo (QDI P51430VX-DM Explorer II) op 1,5x/3,5x en de bus snelheid op 75 dan draait mijn 233 in eens op 50 mhz (Dat is pas onderklokken).
Ik kan hem wel op 3x en de busnelheid op 75 zetten dan draait ie op 225 mhz. Hoe klok ik dit ding nu dus goed over.
HELP

ps. Heeft iemand anders ook ooit zoeits vreemds meegeemaakt.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Draait ie echt op 50MHz (bv checken met wcpuid van H. Oda) of geeft het bios alleen maar wat raars aan bij het opstarten?
Want 3.5*75 = 263MHz en dat kennen die oude biosjes natuurlijk niet voor een Pentium MMX... (ze hebben vaak een tabel met de enkele mogelijke snelheden).

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Topicstarter
Sandra geeft ook 50 mhz aan en de computer gedraagt zich dan als een slak. Dus dat lijkt mij vreemd.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn p200mmx, toen ik hem op 3,5 x 75 mhz zette.
(normaal staat die op 3 x 66).
Ik heb een zwaar vermoeden dat het een soort beveiliging is ofzo, want 3 x 83 mhz deed die wel prima (overigens niet 100 procent stabiel over langere tijd :( )
3,5 x 66 = 233 mhz is de stand waarop ik hem nu draai.
Vage zooi dus, die pentiums :)

Verwijderd

"Ik heb een zwaar vermoeden dat het een soort beveiliging is ofzo"

Ehmmm, kids, de Pentium Classic/MMX heeft dit soort beveiligingen NIET. De 233 is met een busclock van 75 MHz rustig op 266 MHz te klokken, op 83 MHz wordt ie (terecht: nerveuze HDD o.a.) wat onrustig.

"ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn p200mmx, toen ik hem op 3,5 x 75 mhz zette.(normaal staat die op 3 x 66).
Ik heb een zwaar vermoeden dat het een soort beveiliging is ofzo, want 3 x 83 mhz deed die wel prima (overigens niet 100 procent stabiel over langere tijd )
3,5 x 66 = 233 mhz is de stand waarop ik hem nu draai.Vage zooi dus, die pentiums "

Ehmm, misschien ben jij wat vaag. Wat heb/had je nu? Een Pentium 200 Classic/MMX of een 233MMX?

• MJC
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ALepH,

als hij bij het booten al 50 mhz post, heeft de hd nog niet eens gerammeld...dus eventuele moeilijk overclockbare hd's hebben hier nix mee te maken.
Ik zei duidelijk dat ik een p200mmx heb, beter lezen dus.
De pentiumserie is vanaf de 166 mmx en hoger multipliergelocked tot max 3,5 x

De vraag is dus nog steeds waarom die 50 mhz post?

Verwijderd

Mischien heeft het meer power(VCore) nodig??

• Ivke
  • Laatst online: 07-01-2003
ALepH:

de latere P133 hebben een pinnetje niet door verbonden waardoor de multiplier op 2x zit( is wel ergens op tom's hardware guide te lezen)

greetzz

"I'd change the world but God won't give me the source code"

Pagina: 1