[Wordpress] Rss feed en Iphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een simpele iphone app, in combinatie met Wordpress. Wordpress gebruik ik als blog, en die blog berichten wil ik weergeven op mijn iphone, dit als volgt:

[titel]

[Foto] [intro tekst]

Dat is alles. Nu wil ik gebruik maken van de rss feed die vervolgens omgezet gaat worden naar de iphone app. Met de standaard rss functie in wordpress (voorbeeld) krijg ik dit niet voor elkaar.

Nu heb ik een voorbeeldje gemaakt van hoe het moet gaan worden:

code:
1
2
<thumbnail>http://www.google.com/sample-30x30-pixels.jpg</thumbnail>
<snippetText>hier de intro tekst van de eerste paar woorden van de post</snippetText>

Maar hoe krijg ik dit werkend? Is hier misschien een standaard plugin voor die dit kan? En wat als ik een foto upload in wordpress, kan de iphone/wordpress deze foto thumbnailen naar een goed formaat?

Het deze post ook geplaatst op het formul van wordpress, maar er zijn hier een hoop posts, maar bijna geen antwoorden of actieve topics.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Misschien heb je iets aan deze link: http://codex.wordpress.org/Customizing_Feeds
Daar wordt uitgelegd hoe je de rss feed van wordpress kunt aanpassen.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja klopt idd, die link had ik ook al gevonden. Maar daar worden nogal vreemde oplossingen geboden.
Customizing Your Feeds

There are a variety of ways to customize your feeds, through the use of third-party software you install and add-on to your WordPress site, or by manually changing the feed templates to meet your needs.
Misschien iemand een idee van add-ons? Want een patch van 5 jaar oud gebruiken zie ik ook nog niet echt zitten.

En is het mogelijk om de thumbnail goed weer te geven? Zodat deze automatisch verkleint gaat worden?) En dat ik de data goed uit de feed kan trekken?

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik denk dat je hier best een simpele plugin voor kunt schrijven.

Met een php functie kun je gewoon door de wordpress loop heenlopen en daar xml code van bakken.
Dat lijkt me nog wel eens de makkelijkste optie. Ik weet alleen niet hoe je dan alles moet includen en dergelijke als je vanuit je iPhone app dit bestand aanroept. Als je namelijk wordpress functies en codes gebruikt moeten al die andere bestanden ook aangeroepen worden... dus misschien is het makkelijkst dan nog wel om in je plugin bestand iets als het volgende te doen:

PHP:
1
if($_GET['action'] == "iphone_rss") iphone_rss();

(Waarbij iphone_rss() de functie natuurlijk is waarin je xml gemaakt wordt)
Plugins worden namelijk automatisch geinclude in alle pagina's.

en dan vanuit je iphone app iets als: http://wordpress_installatie/?action=iphone_rss

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeemp op 18-02-2010 14:40 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea