Toon posts:

logitech z5500 op mijn philips?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
hallo my name is johan en ik heb een vraag...

ik heb een philips tv (foto uitgangen zet ik er bij) en wil een logitech z5500 kopen.
kan iemand zo zien of ik die 5.1 vanaf mijn tv kan outputten? of dat ik alleen via mijn ps3 het kan aansluiten.

plaatje
http://img404.imageshack.us/img404/641/dsc00260cg.jpg

??
hoop dat iemand mij kan helpen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Philips gebruikt een digitale coax als S/PDIF uitgang, dus je kan de Z-5500 er zo op aansluiten. Echter is er wel de kans dat de tv geen Dolby Digital en/of DTS door geeft. Mijn ervaring met Philips is dat Dolby Digital wel wil lukken (hangt ook van het model af), maar DTS gaat sowieso niet. Dus mocht je DTS en Dolby Digital vanaf de PS3 willen sturen dan de console rechtstreeks met optische S/PDIF aansluiten op de Z-5500.

Overigens had je dit met gemak zelf terug kunnen vinden in bijvoorbeeld de manual van je tv. Maar ook via de GoT Search had je het antwoord op je vraag kunnen vinden, want deze vraag is al vele malen meer gesteld.

Op GoT verwachten we in het vervolg iets meer inzet dan alleen een vraag stellen. Zie hiervoor ook Het algemeen beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Je kan je tv aan die logitech hangen mbv een coax kabel (die zwarte SPDIF plug) die kan in theorie DD5.1 doorsturen. Echter, moet de firmware van je tv dit wel ondersteunen.
Je PS3 kan je dan optisch aansluiten op de logitech.

edit: FeaR1986 was me voor... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
he,

ik heb de handleiding hier liggen en ik kon er niks in vinden over 5.1 of geluidsinstellingen.
ik had ook al gekeken bij andere vragen maar dat ging over samsung tv of dergelijke...
ik zal volgende keer verder zoeken.

maar moet ik er nog kabels bij kopen ivm die SPDIF out?
hebje het plaatje bekeken?
groet,
johan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:56:
Je kan je tv aan die logitech hangen mbv een coax kabel (die zwarte SPDIF plug) die kan in theorie DD5.1 doorsturen. Echter, moet de firmware van je tv dit wel ondersteunen.
Je PS3 kan je dan optisch aansluiten op de logitech.

edit: FeaR1986 was me voor... :X
dus een enkele coax kabel kan 5.1 geluid doorgeven?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:57:
maar moet ik er nog kabels bij kopen ivm die SPDIF out?
hebje het plaatje bekeken?
Tuurlijk heb ik dat plaatje bekeken, maar het antwoord van welke kabel had ik je ook al gegeven:
Philips gebruikt als één van de weinigen al jaren een digitale coax als uitgang en geen optische toslink zoals vele merken dat doen. Dus dan weet je meteen welke kabel je nodig hebt...
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:58:
[...]
dus een enkele coax kabel kan 5.1 geluid doorgeven?
Mits de tv dus meerkanaals geluid ondersteund uit die uitgang. En dat moet je dus even uitzoeken. Veelal zal Dolby Digital wel gaan (als is dat ook niet verzekerd), maar DTS zal sowieso niet werken. Negen van de tien tv's scalen gewoon terug naar 2.0 met een inkomend 5.1 signaal.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 18-02-2010 14:02 ]

Verwijderd

Ja, zoeentje heb je nodig:
http://kabeltje.com/images/HQSS3542.JPG

Tenzij er zoeen in de doos van de z5500 zit, dat weet ik niet.

Edit: FeaR1986 was me wéér voor 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 14:02 ]

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:01:
Ja, zoeentje heb je nodig:
http://kabeltje.com/images/HQSS3542.JPG

Tenzij er zoeen in de doos van de z5500 zit, dat weet ik niet.

Edit: FeaR1986 was me wéér voor 8)7
In de doos van de z5500 zit alleen een kabel met aan beide kanten een 3x jack plug. De coax- en optische kabel zitten er niet bij, die moet je los kopen.

Verwijderd

Topicstarter
en die drie jackplugs dan wat moet ik daarmee doen?
die kunnen niet in de tv of playstation volgens mij.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En deze gaat op slot...
Dit topic begon met geen enkele vorm van inzet en het is er nog steeds niet. Al heb je de Z-5500 nog niet dan is er op internet meer dan genoeg te vinden. Als je bijvoorbeeld deze foto ziet van de pod van de Z-5500 en je weet toch ook welke uitgangen een pc heeft, waar zouden dan die drie 3,5mm jack kabels in moeten...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.