Hoi,
Ik had tot voor kort een mailsysteem op basis van:
FreeBSD
Postfix als MTA
Dovecot als MDA
Mysql als backend voor een user-database
Maia met spamassassin + clamav als spam\virusfilter.
Dit voldeed prima aan mijn eisen:
- Users kunnen zelf spam taggen + white en black listen via maia
- Database gebaseerde userstore
- Postfix gebruik ik al jaren.
- Dovecot is simpel maar voldoet.
Echter heb ik verder nagenoeg overal debian installaties en heb ik dus besloten mijn FreeBSD installatie weg te doen (portsgekloot, uniformiteit etc).
Gevolg is dus een debian doos, met daarop bovenstaande features....echter krijg ik de spamfiltering per user maar niet mooi aan de gang.
Maia (alhoewel de interface echt gruwelijk lelijk is) werkte prima, maar ik krijg dat onder debian niet goed aan de praat (maia-mailguard op debian installeren).
Nu ben ik naar alternatieven aan het kijken geweest, maar ik vind niets behalve mailscanner+mailwatch, en dat lijkt nou weer net niet goed 'per user' te werken.
Jammer.
Weet iemand een alternatief pakket?
Eisen zijn wel dat het gratis is, en het bij voorkeur in de standaard debian distributie zit (als dat niet zo is , is het niet erg.... maar het is wel een pre!).
Ik had tot voor kort een mailsysteem op basis van:
FreeBSD
Postfix als MTA
Dovecot als MDA
Mysql als backend voor een user-database
Maia met spamassassin + clamav als spam\virusfilter.
Dit voldeed prima aan mijn eisen:
- Users kunnen zelf spam taggen + white en black listen via maia
- Database gebaseerde userstore
- Postfix gebruik ik al jaren.
- Dovecot is simpel maar voldoet.
Echter heb ik verder nagenoeg overal debian installaties en heb ik dus besloten mijn FreeBSD installatie weg te doen (portsgekloot, uniformiteit etc).
Gevolg is dus een debian doos, met daarop bovenstaande features....echter krijg ik de spamfiltering per user maar niet mooi aan de gang.
Maia (alhoewel de interface echt gruwelijk lelijk is) werkte prima, maar ik krijg dat onder debian niet goed aan de praat (maia-mailguard op debian installeren).
Nu ben ik naar alternatieven aan het kijken geweest, maar ik vind niets behalve mailscanner+mailwatch, en dat lijkt nou weer net niet goed 'per user' te werken.
Jammer.
Weet iemand een alternatief pakket?
Eisen zijn wel dat het gratis is, en het bij voorkeur in de standaard debian distributie zit (als dat niet zo is , is het niet erg.... maar het is wel een pre!).