HDMI- en analoge uitgang tegelijk gebruiken voor audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 302080

Topicstarter
Hallo ik heb een videokaart met HDMI daarover gaat audio+beeld naar mijn tv, kan ik het ook zo instellen dat als ik bijvoorbeeld een internetradiostation luister dat ik dat ik dat geluid op mijn tv (via die hdmi-audio-out), en via de geluidskaart op het moederbord (die groene jackplug) tegelijk kan uitsturen? (ik gebruik Windows xp op deze afspeel pc).

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 14:07
Tegelijk zal niet werken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:55
Tegelijk werkt inderdaad niet. Anders moet je een splitter kopen voor de jackplug, maar dan is er geen HDMI kabel naar de tv.

Trouwens, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel.

Topicstarter
Wat zijn de mogelijkheden dan om dit wel te laten werken? is er geen tussenkoppeling dan die de audio naar bv tulp/rca opsplitst? en vervolgens ook doorstuurd naar de hdmi tv?

irritant soms die computers :'(

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 14:07
Analoog signaal "die groene jackplug" splitsen, 1 naar jouw TV en 1 naar het andere systeem. Vervolgens de geluidskaart als standaard instellen in Windows.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor winamp bestaat er geloof ik een plugin die meerdere outputs mogelijk maakt. Succes met zoeken :9

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:22

Gotez

42

HDMI splitter kopen en dan één HMDI kanaal omzetten naar analoog.

Splitter:

http://euroav.eu/index.ph...n=com_virtuemart&Itemid=1

Omzetter:

http://euroav.eu/index.ph...n=com_virtuemart&Itemid=1

Topicstarter
Ja nou het gaat eigenlijk naar 6 televisies en 2 beamers, via een 8 poorts hdmi splitter. en dat gaat daarna naar de schermen via een utp kabeltje (hdmi extender over utp), dus een splittertje werkt helaas niet, ik zal eens gaan kijken naar die winamp plugin bedankt voor de hint!

de audio moet dus via de hdmi kabel blijven lopen, en er moet een aparte versterker extra op aangesloten worden via een tulp/rca kabel voor een ruimte waar de muziek wat kwalitatiever moet dan ipv over de tv luidspreker. maar het moet wel synchroon lopen....

ingewikkeld he

Topicstarter
--

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 302080 op 18-02-2010 14:19 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

koop er dan een losse reciever bij met een hdmi input en sluit daar de speakers op aan.

het ding uit jou link is component naar hdmi. dat is dus precies de verkeerde kant op.

[ Voor 49% gewijzigd door Ray op 18-02-2010 14:11 ]

Topicstarter
Ray schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:09:
koop er dan een losse reciever bij met een hdmi input en sluit daar de speakers op aan.

het ding uit jou link is component naar hdmi. dat is dus precies de verkeerde kant op.
Ja was even te snel met mn post moest eerst even beter kijken.
Pagina: 1