Tracen van WiFi-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is al een tijd een armpe stumper in onze straat met een standaard Telenet-installatie waarbij hij/zij er is in geslaagd de verbinding nog minder beveiligd te maken dan dat daarvoor al was :')

Door middel van wat airmonitoring blijkt dat er standaard nu toch zo'n 25 clients ingelogd zijn, waarvan de meeste zeker niet tot de groep behoren die er toegang tot zouden moeten hebben. In plaats van er ettelijke terrabytes per maand door te jagen zoals de rest van de straat was ik toch van plan om maar eens naar de persoon in kwestie te stappen om er voor eens en voor altijd komaf mee te maken :+

Dat blijkt echter niet zo simpel als het lijkt. Ik woon in een nogal dichtbevolkte straat. Aan de overkant zijn twee (kleine) appartementsblokken en ook naast ons huis verschillende andere huizen. En iedereen lijkt wel een Telenet-verbinding te hebben, zoals je kan zien als je naar WiFi-netwerkjes scant. Telenet heeft namelijk een standaard codering wanneer er een nieuwe internetverbinding wordt geplaatst:

WiFi 89 / 3 wil bijvoorbeeld zeggen dat het de Telenet WiFi-verbinding is op nummer 89, bus 3.
Logisch, toch. Moest het niet zijn dat nummer 89 een huis is dat helemaal geen 3 bussen heeft, en waar van WiFi 89 / 3 geen spoor te bespeuren valt O-)

OK, tweede taktiek dan maar, met de telefoon inloggen op de onbeveiligde verbinding, en Google Maps Mobile de locatie laten bepalen. Gek, dat komt op iets totaal anders uit. Erg betrouwbaar lijkt dit echter ook niet, want als ik inlog op mijn eigen internetverbinding zit die er ook een paar honderd meter naast...

Nu wil ik eens mensen helpen, lukt het nog niet ook :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Even kijken welke clients er op het netwerk zweven en dan met name naar de hostnames. Vista en 7 maken volgens mij iets als "PC-van-<gebruikersnaam>. Wellicht dat je zo een naam kunt achterhalen en een inschatting kunt maken wie de eigenaar is. Toegegeven, dat is niet makkelijk als er nogal wat clients aangemeldt zijn maar zie het als een uitdaging. ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Met Networkstumbler kijken voor welk huis het signaal het sterkst is? :)

Kan je niet zien of er iemand met kabel verbonden is? Zo ja: schakel even de beveiliging op wifi in, zodat er niemand anders meer op kan inloggen. Misschien kan je a.d.h.v. de PC-naam achterhalen wie het is.

Desnoods kan je kijken of er shares open staan?

[ Voor 67% gewijzigd door Dennahz op 18-02-2010 13:33 ]

Twitter

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je zou een directional WIFI antenne kunnen maken en daarmee gaan zoeken.

Met zo'n antenne kan je ook een driehoeksmeting doen.

Op het internet zijn er diverse handleidingen hoe je goedkoop ( lees onder de 10E ) zelf eentje kan maken.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Dennahz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:31:

Kan je niet zien of er iemand met kabel verbonden is? Zo ja: schakel even de beveiliging op wifi in, zodat er niemand anders meer op kan inloggen. Misschien kan je a.d.h.v. de PC-naam achterhalen wie het is.

jups gooi WPA aan en wacht tot je iemand uit het raam ziet gillen dat er geen internet meer is!!
;-)

Persoon gaat zelf met tele2 bellen en die zal dan verder helpen met reset. van zijn instellingen inc beveiliging

A Soldiers manual and a pair of boots.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

geen gedeelde printer?
> printje met je telefoonnummer "bel ff om te beveiligen"

Of gewoon gedeelde mappen zoeken :+

Maarja, hoe weet je dat de gedeelde printer van de aansluitinghouder is, en niet van de rest :p

Of nerd-style een wifi-verklikker pakken en fysiek (jeweetwel, buiten lopen :o) de bron zoeken

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Petervanakelyen
The Realone schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:30:
Even kijken welke clients er op het netwerk zweven en dan met name naar de hostnames. Vista en 7 maken volgens mij iets als "PC-van-<gebruikersnaam>. Wellicht dat je zo een naam kunt achterhalen en een inschatting kunt maken wie de eigenaar is. Toegegeven, dat is niet makkelijk als er nogal wat clients aangemeldt zijn maar zie het als een uitdaging. ;)
Tja, ik krijg een hele lijst van netwerkapparaten, maar ik weet niet echt welke er nu juist van de eigenaar zijn en welke niet. OK, ik weet wel van een aantal dat ze het het niet zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik weet welke het wel zijn :p Kan je nog volgen? :)
Dennahz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:31:

Gek genoeg is het signaal in mijn eigen huis op verdieping 3 het sterkste. Heb daar zo maar eventjes 77% bereik. En ik ben het zeker niet :P Als ik door de straat loop heb ik overal slechts 5% tot 10% signaal, omdat ik op de grond sta...

En er staan inderdaad ook een heleboel shares open (mijn documenten, full read en write permissions :+ ) maar daar kan ik ook niet uit afleiden wie dat juist is.
LuCarD schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:33:
Je zou een directional WIFI antenne kunnen maken en daarmee gaan zoeken.

Met zo'n antenne kan je ook een driehoeksmeting doen.

Op het internet zijn er diverse handleidingen hoe je goedkoop ( lees onder de 10E ) zelf eentje kan maken.
WokFi's :) Ik heb er hier thuis een aantal staan en het werkt inderdaad super. Probleem is dat ik overal in huis supergoed signaal heb...
To_Tall schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:35:
[...]

jups gooi WPA aan en wacht tot je iemand uit het raam ziet gillen dat er geen internet meer is!!
;-)

Persoon gaat zelf met tele2 bellen en die zal dan verder helpen met reset. van zijn instellingen inc beveiliging
Heb ik ook al gedaan. Volgende dag stond er een wagen van Telenet. Op de parking achter de hoek... :Y
Beveiliging stond daarna terug uit :z
J2pc schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:37:
geen gedeelde printer?
> printje met je telefoonnummer "bel ff om te beveiligen"

Of gewoon gedeelde mappen zoeken :+

Maarja, hoe weet je dat de gedeelde printer van de aansluitinghouder is, en niet van de rest :p

Of nerd-style een wifi-verklikker pakken en fysiek (jeweetwel, buiten lopen :o) de bron zoeken
Hmm, dat met die printer is wel een goed idee. Nog niet aan gedacht. Alleen problematisch als je niet weet of die printer ook werkelijk van de eigenaar is :P
Tsurany schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:42:
Niet in het router dat hij inlogt met een bepaalde username?
Nee, om in te kunnen loggen op die Telenet Accesspoints (eigenlijk gerelabelde D-Link G700-AP) moet je eerst een vast IP van 192.168.0.1 instellen en dan kan je inloggen met username "admin" en leeg paswoord.

[ Voor 41% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-02-2010 13:46 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet in het router dat hij inlogt met een bepaalde username?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En als die persoon er nou eens gewoon voor gekozen heeft om zijn netwerk open te zetten. Je weet dat je in principe hoe goed bedoelt ook, strafbaar bent. Je mag namelijk niet zonder toestemming andermans netwerk gebruiken. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Als ik je verhaal lees is het trouwens zeer waarschijnlijk dat de AP op gelijke hoogte vanjou staat en waarschijnlijk dichtbij.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Als alles open staat even op de router inloggen van tele2.
Deze zal dan ook standaard settings hebben :)
Kan je misschien bin de telefoon settings wat achterhalen?

• Petervanakelyen
Frogmen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:32:
En als die persoon er nou eens gewoon voor gekozen heeft om zijn netwerk open te zetten. Je weet dat je in principe hoe goed bedoelt ook, strafbaar bent. Je mag namelijk niet zonder toestemming andermans netwerk gebruiken. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Als ik je verhaal lees is het trouwens zeer waarschijnlijk dat de AP op gelijke hoogte vanjou staat en waarschijnlijk dichtbij.
Ik denk van niet. Het kan altijd, natuurlijk, maar waarom zou je dat doen?
En dan nog kan het zeker geen kwaad om die persoon nog even daarop te wijzen, als hij/zij het wilt is er geen probleem, als hij/zij er niet van weet kan er alsnog iets aan gedaan worden.

Kan zeker dat die persoon zeer dichtbij en op dezelfde hoogte zit, maar dan nog heb ik geen idee waar juist.
Ik heb in heel het huis een stuk of 10 verbindingen die allemaal overal perfect te ontvangen zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:39:
Als alles open staat even op de router inloggen van tele2.
Deze zal dan ook standaard settings hebben :)
Kan je misschien bin de telefoon settings wat achterhalen?
Telenet ;) Dat is een kabelprovider. Je gaat daar niet zomaar in de modem kunnen geraken, in het AP wel, maar buiten een overdreven client-log is daar niet veel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
er zijn mensen genoeg die er bewust voor kiezen om een open access point te nemen. Als zij dat willen mag dat natuurlijk. Het kan zijn dat deze persoon er bewust voor heeft gekozen om zijn netwerk open te stellen.

Zelf heb ik ook wel eens de neiging gehad om mensen hiermee te helpen, maar ik denk niet dat het nut heeft. Ik zou er dan ook niet zo heel veel moeite in steken. Hooguit kan je proberen om via een netsend of via de printer een berichtje achter te laten. Je weet inderdaad niet of de juiste persoon dat zal lezen (en met een netsend weet je zeker dat andere mensen het bericht wel zullen lezen), maar je hebt in ieder geval een bericht achter gelaten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb uiteindelijk met behulp van anderen in de straat gevonden wie in het appartement dit zou kunnen en heb even aangebeld om het te zeggen. Antwoord via de parlefoon:

Zij: "Ja, dat internet met naam "SSID" van ons."
Zij: "Wij hebben onze computer wel beveiligd met een paswoord, dus er kan niemand op."
Ik: "Een paswoord op de computer is niet hetzelfde als een paswoord van het internet, mevrouw."
Zij: "Sorry, ik geloof u niet."

Gedaan. Hoe idioot kunnen mensen toch zijn 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Lol, dan niet :X Lekker blijven gebruiken en iedere maand door het limiet heenjagen. Dat zal ze leren.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha..ha... Even 5 DVD's downloaden, en een briefje in de bus doen met: "U zult vandaag geen of heel beperkt internet hebben. Bel mij om dit op te lossen op tel: 0486....."
Tarief is € 25 / uur (is goedkoper om iedere week een nieuwe data bundel te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
hele dag torrents downloaden, als je dat op je eigen netwerk doen ga je laggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Veel moet je niet downloaden. Ze hebben Telenet ExpressNet met een limiet van 25GB per maand. Als ik in de AP-logs kijk is er deze maand toch al 23GB verbruikt, dus veel moeite moet ik niet meer doen :+

Ach ja, het is niet mijn probleem. Ik heb het ze verteld, als ze zo dom zijn om het niet eens te geloven is dat niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Onwaarschijnlijk verhaal 8)7

Enkele vraagjes:
* Hoe heb jij kunnen achterhalen hoeveel wireless clients er op hun AP zitten ? Of is dat via wat low level Wifi monitor tools ?
* Hoe heb jij hun AP logs kunnen bekijken ? Of staat de admin van dat ding ook wagewijd open ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Twixie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:47:
Onwaarschijnlijk verhaal 8)7

Enkele vraagjes:
* Hoe heb jij kunnen achterhalen hoeveel wireless clients er op hun AP zitten ? Of is dat via wat low level Wifi monitor tools ?
* Hoe heb jij hun AP logs kunnen bekijken ? Of staat de admin van dat ding ook wagewijd open ?
- Airmon-ng onder Ubuntu met een ZyDAS 1211b kaart in monitor-mode.
- Username en paswoord was gewoon "admin" en leeg.

Waarom is dit een onwaarschijnlijk verhaal :?

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Onwaarschijnlijk kan ook betekenen "sterk", "straf", ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, geen vreemd verhaal, wel vaker gezien.

Lekker laten en geen verbinding meer mee maken. Als er straks iets is dan weet mevrouw dat jij bij haar aan de deur bent geweest over iets wat met het internet te maken had en dan gaat het beschuldigend wijzende vingertje jouw kant op.
Je bent er aan de deur geweest, je hebt mevrouw gewaarschuwd en daarmee je "plicht" gedaan, meer kun je niet doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1