A7V ata66 sneller als ata100 met IBM DTA45!

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb een paar maanden geleden een 45 gig IBM 7200 rpm gekocht.

Ik denk, leuk, die gooi ik op mijn ata100 controller, daar is ie toch voor?

Echter, sinds vorige week pas in het bezig van sisoft 2000 en hij was maar ietsie sneller als de standaard 40 gig 7200 :(

Dus zonet even op de standaard ata66 controller gezet en wat blijkt?
Hij is nu VEEEEEEEEEEEEEEEL sneller!

even grafen.. score van 18000 ongeveer en hiervoor 13000.
Dat scheelt nogal, en it doesn't make sense!
Die ata100 zou toch minimaal voor dezelfde resultaten moeten zorgen?

Alles loopt nu weer lekker dus ik klaag niet meer, zijn er meer mensen met dit "probleem" en misschien hebben ze nog tips

JO

Verwijderd

Weet je zeker dat je hem op de U100 poort hebt aangesloten en niet op de gewone IDE poort,ik dacht namelijk dat bij mijn Asus A7V de U100 poorten boven de floppy poort zat maar dat had ik dus mis.

Verwijderd

hmmmm.... mijn ibm dtla 30GB haalt gemiddeld 23500 met sisoft sandra.... weet je zeker dat je alles correct hebt geinstalleerd?? zowel hardware als software....

• Red devil
  • Nu online
Ik weet vrij zeker dat het de U100 controller is, bij het booten gaat de u100 controller zoeken dan vond ie de IBM disc.

Qua hardware en software, tsja gewoon 80 pins kabel en de nieuwste 4in1 drivers enzo.

De score is na defragmenteren is trouwens 21000. Vind ik wel voldoende!

Gek gek gek

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Vreemd, heb ook een IBM 45G 7200 toeren met ATA100 (A7V133) haal met sisoft2001 ruim 33000. Heb mijn Cdrom en brander aan de ata66 gehangen (prim en sec). Heb je misschien meer aan de ATA100 hangen ? misschien oude promise mas.storage device driver ?

Verwijderd

Welk OS draai je? Er zijn issues onder win2k met UDMA 100.

M$ heeft een hotfix, die werkt alleen onder engelse versie.

Kijk op www.viahardware.com voor via 4-in-1 4.29, die werken goed samen met de hotfix (link staat daar ook ergens)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat haalt iedereen hier een hoge scores, er is echt iets mis bij mij geloof ik
18000 haal ik met mijn IBM 30 gig op de ATA100. Dit is na defragmentatie.

Welke drivers gebruiken jullie ? (van welke datum zijn die ?)

Geen inspiratie

• Red devil
  • Nu online
Ik gebruik volgens mij inderdaad de standaard Promise controller, die moet ik inderdaad anders even updaten.

Verder draai ik win98se.. nog geen 2k, ik wacht op mijn 256 dimm.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Martijn, heb je tijdens het benchen de windows cache wel uitgeschakeld/omzeild?

..ik neem aan dat je sisoft gebruikt..

tenslotte zou je es op de IBM website moeten kijken, deze bevat een aantal progjes om je hd op oa: andere snelheden, geluidsnivea's en ATA5(udma100) te zetten:)

Goedluck ermee!

P.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik zoek die hotfix ook, maar kan hem nergens vinden. Heeft iemand een direct link???

• Red devil
  • Nu online
Op vrijdag 09 maart 2001 11:40 schreef PowerPee het volgende:
Martijn, heb je tijdens het benchen de windows cache wel uitgeschakeld/omzeild?

..ik neem aan dat je sisoft gebruikt..

tenslotte zou je es op de IBM website moeten kijken, deze bevat een aantal progjes om je hd op oa: andere snelheden, geluidsnivea's en ATA5(udma100) te zetten:)
Hoe omzeil je die windowz cache???

RD

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die cache stond uit. toen ik hem aanzette had ik nog maar 7000 ofzo.
Ik draai de op 1 na nieuste via drivers, heb onder windows de nieuwst ata100 drivers. En in de bios heb ik build 33 drivers.

Ik kan me herrineren dat hij het vroeger wel goed deed. Toen kon ik in zo'n "post je score"topic nog vrolijk meepatsen 8-)

Maar ik zal eens op die site kijken TNX

Geen inspiratie

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Ik heb ook Sisoft Sandra 2001...maar welke benchmark doen jullie om 23000 te krijgen ofzo?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 11:43 schreef paragon het volgende:
Ik zoek die hotfix ook, maar kan hem nergens vinden. Heeft iemand een direct link???
Gewoon bij www.microsoft.com zoeken op: win 2000 udma 100 zoeken. (vond hem gelijk.) ;)

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Op deze link staan wat IBM harddisk tools. Weet niet of er iets mee te doen is.
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

Draai zelf onder 98se, via1428, promise driver van asus mobo (geloof denk ik 3.66, weet niet zeker, is wel de nieuwste).

Nu is dat wel leuk een score van ruim 33000 in sisoft2001, maar heb mijn pc 2 dagen, staat alleen win98 op partitie 5gb. Ben er van overtuigd dat hij ongetwijfeld een stuk lager uitkomt wanneer alles geinstalleerd is.

Wat wel altijd aan te raden is gelijk na kale win98 installatie via en promise drivers installeren. Achteraf upgraden zal wel moeten, maar uit ervaring wordt hij pas echt beter na opnieuw installeren. Daar zitten we niet op te wachten, maar heb dit wel al een aantal keren meegemaakt, vooral met win2000.

Verwijderd

Ik haal met mijn schijf de score van 25160
:-)
Het is een maxtor 20,4 GB ATA100 7200RPM

Verwijderd

Met 2x IBM 30,7Gb 7200 in RAID 0 haal ik 33700 punten 8-)

Verwijderd

Ehm...Heb je toevallig een kaart in het tweede PCI slot zitten?

Dan zit ie nl samen met de ATA 100 :) (qua IRQ). Haal, wat er ook inzit es uit slot 2, en kijk dan wat je score is...

• Red devil
  • Nu online
Op vrijdag 09 maart 2001 22:44 schreef werty het volgende:
Ehm...Heb je toevallig een kaart in het tweede PCI slot zitten?

Dan zit ie nl samen met de ATA 100 :) (qua IRQ). Haal, wat er ook inzit es uit slot 2, en kijk dan wat je score is...
ok das het proberen waard want na updaten van de driver bleef ik lage scores houden

Verwijderd

Ik heb een performance van 8600 in SiSoft met mijn 307030 op mijn UDMA100.. Ik heb Win2k met de hotfix draaien en een Realtek 8139 in slot twee...

Is mijn netwerkkaart het probleem? Is Win2k het probleem? Ik neem dit lage getal alleen in Sisoft waar, verder performt mijn pc prachtig. Ik denk dus eigenlijk dat het niet aan de pc ligt, maar een performanceboost zou welkom zijn.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik vind het maar lage scores die jullie halen. Ik haal met mijn IBM 75GXP 30GB een score van 27000.

Verwijderd

....CRe8oR, hoe haal jij die score van 27000.... :9 wil ik ook!!....

• Red devil
  • Nu online
Op zondag 11 maart 2001 19:32 schreef a_LAN het volgende:
....CRe8oR, hoe haal jij die score van 27000.... :9 wil ik ook!!....
Ja laat maar eens wat screenshots zien enzo!
En hoe je dat deed! Anders geloven we je niet!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Rexomnium

Vincam aut moriar

Nou dat zoeken op de MS site naar die hotfix leverde niet zoveel op. Kan iemand mij een goeie link geven?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Bij Microsoft zoeken op "ata 100 windows 2000" levert gelijk goede links op... 8-)

Maar hier is het artikel met een link naar de file: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q260/2/33.ASP ;)

Maar als ik onder win2000 geen bijzondere traagheden bemerk (mijn systeem lijkt mij redelijk vlot.. heb nooit echter performance van ata-100 als vergelijk mogen ervaren :() en SiSoft zegt dat ik maar een performance van 8500 heb, komt dat dan omdat Sisoft in zijn meting belemmerd wordt door Windows of is er echt iets mis? (ja ik heb een netwerkkaart op slot 2.. moet ik die op slot 1 zetten? of is die ook gedeeld met de ata?)

Ik ben huiverig om mijn netwerkkaart in 4/5 te zetten, heb in dat slot al problemen met geluidskaart en USB gehad.

thnx
Pagina: 1