Externe HD werkt niet goed met Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe computer, hier zit windows 7 op.
Ik wilde wat bestanden op mijn externe hd zetten, een lacie 1tb hd.
Wanneer ik een bestand, avi, erop zet krijg ik het balkje te zien dat ie em erop gaat zetten,
ik zie het bestand ook verschijnen op de externe hardeschijf, waarna ik een melding krijg dat de locatie op de externe hd niet meer toegankelijk is.
Na deze melding is de schijf niet meer toegankelijk en moet ik via apparatenbeheer de probleem oplosser starten en dan herkent windows 7 em weer.
met mp3's krijg ik dezelfde melding. vervolgens staan de bestanden wel op de externe hd maar werken ze niet omdat het overzetten van de bestanden voortijdig wordt afgebroken.
Text bestanden overzetten is echter geen probleem.
Ook bestanden die al op de schijf staan afspelen werkt goed.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? het is een fat 32 schijf.
ik heb ook nog een andere externe hd, hier heb ik exact hetzelfde probleem mee sinds ik windows 7 gebruik.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Eens formateren naar een NTFS-Formaat?
Is het niet zo dat je maar een beperkte grootte qua bestand kan doorsturen naar een fat-32?

Drive it like you stole it.

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Huisgenoot van mij had dit ook, daarna aangesloten op mijn iMac, daar hadden we hetzelfde probleem.
Volgende dag bij de MediaMarkt het probleem gereproduceerd, toen deed ie 't gewoon weer prima.
Sindsdien geen problemen meer!
Het gaat hier ook om een LaCie 1tb externe hdd

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 19:36
Fat32 gaat tot een maximale bestandsgrootte van 4 GB (min een bit/byte geloof ik). Voordeel is wel dat meer besturingssystemen en bijveeld mediaspelers Fat32 kunnen lezen.
Wat voor externe schijf is het trouwens (type-nummer)? Hoe sluit je hem aan? Zit er een intern een IDE of SATA aansluiting? Heb je één of meerdere partities?

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:13
Het lijkt een beetje op het probleem wat ik ook heb gehad. Volgens mij zou deze hotfix je kunnen helpen:
You encounter problems when you move data over USB from a Windows 7 or Windows Server 2008 R2-based computer that has an NVIDIA USB EHCI chipset and at least 4GB of RAM

Ik zou zeggen, probeer het eens en laat even weten of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik heb de hotfix geprobeerd, geen resultaat echter. de statusbalk van het kopieeren ging wel bijna tot de helft nu, waarna ik weer dezelfde melding kreeg:
kan dit item niet vinden, dit item bevindt zich niet langer in Computer, controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw LaCie

het heeft niks te maken met bestanden die groter zijn 4 gb zijn, het zijn namelijk bestanden van rond de 800 mb die ik wil overzetten. Ook heeft het niks te maken met mijn lacie externe hd, mijn andere externe hd van een ander merk geeft exact hetzelfde probleem.

Ook valt me op dat wanneer ik probeer bestanden over te zetten naar mijn externe HD, het lampje op mijn externe hd af en toe een tijdje uitgaat en dan schrijft ie ook niets. Daarna gaat het lampje weer even knipperen en schrijft ie weer wat, daarna stopt ie en is de schijf niet meer vindbaar totdat ik opnieuw de drivers installeer.

Op windows XP werkte ze beide perfect, het moet echt iets in Windows 7 zijn waardoor het niet werkt.

iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het om de schijf te formatteren naar New Technology File System.

Een andere optie is om de schijf te verwijderen in apparaatbeheer en de schijf opnieuw aan te sluiten.

Bij Fismeier werkte deze oplossing.

Fismeier meldt, dat de verwijdering van het stuurprogramma het probleem oplossen.

Wellicht dat de vernieuwing van de usb-drivers ook helpt.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 15:04 ]

Pagina: 1