Gigabyte AMD 770; CPUID tmpin2 temp erg hoog? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat dit inhoud??? temp3 met dat vuurtje?? dat die te heet is toch .. wat is dan te heet?? welke onderdeel van de computer?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/skxats.jpg

Wil niet iets overbelasten ofzo

En er staan nog 2 casefans aan alleen die worden niet weergegeven dat ze aanstaan?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 12:54 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk een foute readout, of een niet bestaande sensor. De kans dat het je grafische kaart is, lijkt me klein, gezien je andere temperaturen. Niets om je zorgen over te maken.

Die fans zitten waarschijnlijk niet op en 3pins aansluiting van je moederbord, daarom kan de snelheid niet worden weergegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 12:56 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat vuurtje wil zeggen dat de temperatuur boven de 60°C ligt, wat mogelijk voor sommige hardware slecht kan zijn. Het zou misschien handig zijn om even na te gaan welk onderdeel er zo warm kan worden, probeer ook eens andere tooltjes zoals HWMonitor of Asus PC Probe in het geval dat je een Asus moederbord hebt.
Een false-positive van SpeedFan kan uiteraard ook.

Overigens, geef eens wat meer info: wat zijn je specs?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:55:
Waarschijnlijk een foute readout, of een niet bestaande sensor. De kans dat het je grafische kaart is, lijkt me klein, gezien je andere temperaturen. Niets om je zorgen over te maken.

Die fans zitten waarschijnlijk niet op en 3pins aansluiting van je moederbord, daarom kan de snelheid niet worden weergegeven.
Ik heb 2 casefans, alleen niet aangesloten op de moederbord sys fan gedoe aangezien ze dan niet aan wilde .. dus uit de sysfan gehaald en daarna werkte ze wel .. dus daarom dat 2 casefans niet aangegeven worden

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:56:
Dat vuurtje wil zeggen dat de temperatuur boven de 60°C ligt, wat mogelijk voor sommige hardware slecht kan zijn. Het zou misschien handig zijn om even na te gaan welk onderdeel er zo warm kan worden, probeer ook eens andere tooltjes zoals HWMonitor of Asus PC Probe in het geval dat je een Asus moederbord hebt.
Een false-positive van SpeedFan kan uiteraard ook.

Overigens, geef eens wat meer info: wat zijn je specs?
Heb een Gigabyte amd 770 moederbord .. asus hd 5850 videokaart .. Phenom x4 955 cpu .. ocz mod 600 watt voeding .. Kingston 4 gb ddr 3 1333 mhz

Hier is weer de 79 graden, maar voor wat???

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yl9pwp.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 13:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=Gigabyte amd 770 tmpin2] suggereert dat 75 graden 'normaal' is voor TMPIN2 op jouw mobo. Google geeft o.a.
Other Thoughts: After doing some research, I found out that the high temperature reported by Speedfan, CPUID, and other software on TMPIN2 is the northbridge temp, and believe it or not, apparently the 80C (176F) temp is normal for this board. In any event, my system's been up and running almost constantly without problems, and even under video editing or other heavy resource use, the NB temp stays constant, even when the processor temp goes up 40 degrees F or more.
Is natuurlijk met een korrel zout te nemen, maar toch. Check anders ook even handleidingen etc.
offtopic:
Nog welkom op GoT! Ik zie dat er net ook een topic van je is gesloten. Doe me een lol en lees Het algemeen beleid even door. Zo maakt onder andere je topictitel zegmaar niet meteen duidelijk wat nu precies de vraag is. En dat is niet zo netjes richting de mensen die met je mee willen denken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:43:
[google=Gigabyte amd 770 tmpin2] suggereert dat 75 graden 'normaal' is voor TMPIN2 op jouw mobo. Google geeft o.a.
[...]

Is natuurlijk met een korrel zout te nemen, maar toch. Check anders ook even handleidingen etc.
offtopic:
Nog welkom op GoT! Ik zie dat er net ook een topic van je is gesloten. Doe me een lol en lees Het algemeen beleid even door. Zo maakt onder andere je topictitel zegmaar niet meteen duidelijk wat nu precies de vraag is. En dat is niet zo netjes richting de mensen die met je mee willen denken :)
Oh, als dat normaal is moet er geen problemen zijn .. heb ook geen problemen ondervonden .. dacht alleen dat het misschien schadelijk kon zijn vandaar.

En ik wist niet waar ik het beste mijn topic kon plaatsen .. sorry daarvoor

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik wou net zeggen: wat blijft er nog over wat niet in het lijstje staat en wat sensoren heeft: je moederbord, je north- en southbridge. Die van mij is ~36C, 80C lijkt me echt niet normaal, voor welk moederbord dan ook? Het werkt natuurlijk wel, maar voor hoelang.

Verwijderd

Topicstarter
Flying Bobman schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:49:
Ik wou net zeggen: wat blijft er nog over wat niet in het lijstje staat en wat sensoren heeft: je moederbord, je north- en southbridge. Die van mij is ~36C, 80C lijkt me echt niet normaal, voor welk moederbord dan ook? Het werkt natuurlijk wel, maar voor hoelang.
Ik lees dat dit bij vele is met dit moederbord, en als ze er een fan op zetten dat het dan 77 graden word .. en dat ze Gigabyte hebben gebeld hierover en dat ze zeiden dat dat normaal was ..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou nog wel een "schriftelijke" (e-mail) bevestiging kunnen vragen van Gigabyte zelf, door ze die vraag te stellen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1