iPhone kraakje, garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Deze morgen heb ik een kraakje ontdekt in mijn iPhone.. Ik heb geen idee hoe het er in komt en weet dus ook niet hoe lang het er al in zit.. Als je binnen bent zonder fel licht kun je het totaal niet zien.. Ik merkte het pas na een eindje toen ik buiten was.

Nu mijn vraag.. Valt dit onder de garantie? En zo niet, kun je Apple dit laten vermaken voor een vergoeding?

(Ik gebruik zo'n beschermertje voor de achterkant en heb dit er onlangs afgehaald.. Wat mij opviel is dat dit redelijk hard op de iPhone zit.. Ik moest er namelijk veel moeite voor doen om het er af te krijgen. Kan het hier aan liggen?)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i174.photobucket.com/albums/w117/HyperTesia/Picture2010218120743.jpg

Bvd,
Jelmer

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Nee valt niet onder de garantei. Sterker nog, je bent je garantie nu überhaupt kwijt. Er zijn een aantal reparatiecentra die dit voor een redelijk bedrag kunnen fixen.

Zelf heb ik mijn iPod touch naar http://www.ipod-service.nl/ gestuurd en ben zéér tevreden met de snelheid, prijs en kwaliteit.

Maar er zijn ook andere centra.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

As ik in de winkel zou werken, en het is dat hoekje (gok ik, vind de foto niet heel duidelijk), zou ik denken dat jij hem hebt laten stuiteren....

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat idioot, ik heb exact hetzelfde kraakje, en ik heb ook geen idee hoe die er in is gekomen. Ik ben superzuinig met dat ding. Je ziet het inderdaad niet zo heel goed, lijkt alsof er een haar op ligt, maar toch bizar.

Verwijderd

Topicstarter
DeX, bedankt, zal eens kijken voor een dergelijke shop in België.

swtimmer, ik had ook het gevoel.. Maar ik heb hem echter nog nooit laten vallen. Daarom dat ik het vreemd vind dat er een kraakje in zit.

apNia, heb jij een reparatie eraan gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 12:35 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

swtimmer schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:28:
As ik in de winkel zou werken, en het is dat hoekje (gok ik, vind de foto niet heel duidelijk), zou ik denken dat jij hem hebt laten stuiteren....
Er waren een tijdje terug toch redelijk veel klachten over iPhones die zonder aanleiding een barst in het scherm kregen? Ik weet niet of het een bepaalde batch was en heb het niet precies gevolgd verder maar destijds spraken heel wat sites over productiefoutjes bij Apple waardoor het glas te dicht op de behuizing gemonteerd werd, wat barstjes veroorzaakte. Apple ontkende uiteraard. :P
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:32:
swtimmer, ik had ook het gevoel.. Maar ik heb hem echter nog nooit laten vallen. Daarom dat ik het vreemd vind dat er een kraakje in zit.
Ik heb de mijne al een keer of vier laten vallen. Ben wel zuinig erop maar tegelijkertijd ben ik ook erg onhandig. :+ Volgens mij is zo'n iPhone veel te stevig om van een simpele stuiter zo'n barst te krijgen in een hoekje. Van vallen zou ik eerder een grote barst overdwars verwachten.

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 18-02-2010 12:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Wel.. Ik ben er ook uitermate voorzichtig mee. Ik heb zelfs een beschermhoesje en zo'n "folie" om over het scherm te plakken tegen krasjes.. Echter heb ik onlangs dit hoesje ervan gehaald om een nieuw folietje er over te plakken, maar ik had geen meer waardoor het hoesje er nu nog steeds van is..

Als ik dit zo lees hoef ik dus niet te rekenen op Apple.. Ik zal deze middag eens kijken bij de hersteldienst van lab9.

Bedankt voor de info ;)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:35:
[...]

Er waren een tijdje terug toch redelijk veel klachten over iPhones die zonder aanleiding een barst in het scherm kregen? Ik weet niet of het een bepaalde batch was en heb het niet precies gevolgd verder maar destijds spraken heel wat sites over productiefoutjes bij Apple waardoor het glas te dicht op de behuizing gemonteerd werd, wat barstjes veroorzaakte. Apple ontkende uiteraard. :P

[...]

Ik heb de mijne al een keer of vier laten vallen. Ben wel zuinig erop maar tegelijkertijd ben ik ook erg onhandig. :+ Volgens mij is zo'n iPhone veel te stevig om van een simpele stuiter zo'n barst te krijgen in een hoekje. Van vallen zou ik eerder een grote barst overdwars verwachten.
2x hier, op stenen, beide keren een barst (en beste). Geen garantie, gelukkig had ik hem de tweede keer verzekerd :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZpAz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:47:
[...]

2x hier, op stenen, beide keren een barst (en beste). Geen garantie, gelukkig had ik hem de tweede keer verzekerd :)
Mja, maar die barst krijg je dan op het zwakste punt lijkt me, dus in het midden. Het hoekje is het punt waar het ding het best ondersteund wordt en waar 'ie dus juist niet zou moeten barsten van een val, zou ik zeggen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:32:
apNia, heb jij een reparatie eraan gedaan?
nee m'n iPhone is inmiddels een soort lichaamsdeel van me geworden, dus ik heb geen zin om voor dat kleine scheurtje 'm misschien 2 weken te moeten missen. Maar ik vind het wel frappant dat we hetzelfde soort scheurtje hebben en beide niet weten hoe die daar nou komt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net van Lab9.. Hij heeft het nog gezien en Apple zal er niets aan doen zegt hij.. Nu eens zoeken naar een winkel die het kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:47:
[...]
Je bedoeld met de tweede keer wel een verzekering ook een tweede toestel? Dat klopt toch? Ik heb mijn 3GS namelijk niet verzekerd en dat moet dus binnen twee weken. Ik heb hier enorm spijt van want ik ben zo onhandig als ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:03:
[...]

Mja, maar die barst krijg je dan op het zwakste punt lijkt me, dus in het midden. Het hoekje is het punt waar het ding het best ondersteund wordt en waar 'ie dus juist niet zou moeten barsten van een val, zou ik zeggen. :)
Zo zag het er ongeveer beide keren uit: http://www.gadgetlite.com...en-screen-no-contract.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:28:
[...]
Je bedoeld met de tweede keer wel een verzekering ook een tweede toestel? Dat klopt toch? Ik heb mijn 3GS namelijk niet verzekerd en dat moet dus binnen twee weken. Ik heb hier enorm spijt van want ik ben zo onhandig als ik weet niet wat.
Je krijgt wel een leentoestel in de 3, 4 week dat je hem kwijt bent ja, maar dat is laten we zeggen een nokia 3510i (ja ik verbaasde me over het feit dat hij kleurenscherm had).

Dat is echt geen 'volwaardige' vervanger die je er voor terugkrijgt. Enkel bellen en smsen ofzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik heb vandaag ook gebeld naar T-mobile. Ik heb mijn zwarte 3GS sinds de launch (juni/juli). In september kwam er spontaan een klein scheurtje onderin het glas van het scherm (rechts naast de homebutton), ik ben van nature geen zeikerd (vindt ik zelf :)) en moet altijd schamelijk lachen over sommige mensen die zich druk maken om een haarscheurtje van 2 mm. Dit gaat nu tegen me werken geloof ik, want nu haal ik hem vandaag uit mijn binnenzak en nu zit er een scheur in vanaf 1 cm vanaf de rechterrand, tot 3 cm naar boven. Net een stuk in het scherm ook!! Mega irritiant, ik gebruik mijn iPhone gewoon goed, geen hoesje (dus wel gebruikssporen), maar nog nooit laten vallen of iets dergelijks. Hier zie je ook geen sporen van.

Ik heb T-mobile gebeld (online besteld destijds), en zij sturen een envelop op waarin ik hem op kan sturen. Ze zeiden dat er gekeken wordt of het een gevolg van val en/of stootschade is of hij nat is geworden. Is dat niet het geval dan was het volgens hun wel gewoon garantie. Ik ben benieuwd hoe ze dat eerste interpreteren..... Al met al zou het een week of 2 duren.

Kzal blijven updaten hier...

Ps, ben nog even bezig om een foto op het forum te krijgen, maar mocht je direct geintreseerd zijn PM me dan. Het is een soort zelfde geval als de TSer hier heeft, zelfde hoek, allen dan één scheur iets rechtser linkser (de eerste) en de tweede komt een stuk "hoger" uit zeg maar.

[ Voor 0% gewijzigd door Peentje op 02-04-2010 16:08 . Reden: rechtser --> linkser ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Nou iPhone is weer terug hoor! Ongerepareert. Huns inziens was het geen garantie en het gevolg van val- druk- en of stootschade. Terwijl mijns inziens toch duidelijk te zien is dat dit niet het geval is. Ook telefonisch (bij melding schade) gaven ze aan dat het vaker voor kwam bladie bla.

Typisch gevalletje van verantwoordelijkheid niet nemen, nee nog erger, afschuiven. Ze gaven aan dat Apple geen garantie geeft!

En dan nog de reparatie kosten € 275, schandalig, enkel reparatie van je glas is vele malen goedkoper.

Sinds deze zomer twee iPhone abbo's bij T-mobile lopen. Deze lopen volgend jaar zomer af, voor mij duidelijk nooit geen T-mobile meer geen service dit. Je geeft duidelijk aan wat voor schade je hebt en hoe het komt (heb uitdrukkelijk gevraagd of het garantie was). Ze laten je toch je telefoon opsturen waarna ze hopen dat je (de veel te dure) reparatie accepteert.

Ik ben er klaar mee. Heb nog overwogen om een brief te schrijven en om (bij negatieve reactie) de rechtsbijstand in te schakelen. Maar ik denk dat je weinig kan maken, het blijft hun woord tegen dat van jou.

Afgezien van het feit dat ze je bij de klantenservice (in mijn geval) altijd netjes te woord staan , geven ze als het er echt op aan komt geen thuis. Nou T-mobile: :w :w :w over jaar en 3 maandjes dan

[ Voor 5% gewijzigd door Peentje op 15-04-2010 20:55 . Reden: /small ]

Pagina: 1