Sinds oktober vorig jaar ben ik werkzaam bij een bedrijf in de industriële automatisering. Bij klanten wordt een webapplicatie weggezet, waaraan ik werk. Echter, deze webapplicatie is grotendeels abracadabra voor mij. Het betreffen vaak vakspecifieke termen, en een functionele omschrijving ontbreekt in het geheel.
Nu is mijn vraag:
Bestaat er software die functionele eisen kan vast leggen van een webapplicatie tot in detail?
Denk hierbij aan het volgende:
Voorbeeld : Pagina x, dropdownlist y
-omschrijving waarmee deze lijst gevuld is
- wat zijn toegestane waarden
- indien de waarde x is, dan is textbox z uitgeschakeld. Dit omdat q,p en t samen 15 zijn, en daarom kan het op pagina a verkeerd gaan als gebruiker checkbox e aanvinkt (
)
Verder moet de software goed te beheren zijn. Een word documentje volstaat natuurlijk niet, zelf zat ik aan een WIKI o.i.d. te denken, maar zijn er alternatieven? Ik plaats dit topic in programming omdat ik vermoed dat hier de mensen zitten die iets soortgelijks vast wel eens hebben meegemaakt.
Nu is mijn vraag:
Bestaat er software die functionele eisen kan vast leggen van een webapplicatie tot in detail?
Denk hierbij aan het volgende:
Voorbeeld : Pagina x, dropdownlist y
-omschrijving waarmee deze lijst gevuld is
- wat zijn toegestane waarden
- indien de waarde x is, dan is textbox z uitgeschakeld. Dit omdat q,p en t samen 15 zijn, en daarom kan het op pagina a verkeerd gaan als gebruiker checkbox e aanvinkt (
Verder moet de software goed te beheren zijn. Een word documentje volstaat natuurlijk niet, zelf zat ik aan een WIKI o.i.d. te denken, maar zijn er alternatieven? Ik plaats dit topic in programming omdat ik vermoed dat hier de mensen zitten die iets soortgelijks vast wel eens hebben meegemaakt.