Toon posts:

Probleem met webshop hi-stands.eu over speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb zaterdag 6 februari de witte Audioengine A5 besteld van www.hi-stands.eu

Gelijk die avond betaald via paypal. De boxen waren beschikbaar volgens de website dus ik verwachtte de boxen gelijk die dinsdag of woensdag al bij mij thuis. Maandags kreeg ik een mailtje dat de witte boxen in bestelling waren en dat ik de zwarte boxen kon krijgen. En dat als ik de witte alsnog zou willen dat ik ze vrijdag 12 februari of zaterdag 13 februari zou krijgen. Ik wou de witte alsnog.

Op zaterdag 13 februari had ik nog geen boxen thuis gekregen. Toen ik die zaterdag belde met de webshop en er niemand opnam kreeg ik een beetje het gevoel dat ik er ingeluisd werd dus toen heb ik een geschil aangespannen tegen hi-stands.eu via paypal.

'S avonds op 13 februari kreeg ik een mailtje van paypal dat www.hi-stands.eu een track n trace nummer had gegeven aan paypal. Het track n trace nummer werkte niet. Ik kreeg ook een mailtje van hi-stands.eu dat hij de boxen op die zaterdag had verstuurd met als bijlage een foto van het bonnetje van de verzending. Op dat bonnetje stond het verkeerde adres. Ik heb op de site duidelijk aangegeven dat ik op nummer 87 woon. Hi-stands.eu heeft de boxen volgens het bonnetje naar 78 gestuurd.

Ik heb toen boos gemaild dat het wel erg lang duurt met die boxen en dat er een verkeerd adres is opgegeven bij verzending.
Sindsdien reageert www.hi-stands.eu niet meer op mails en de telefoon hebben ze nog nooit opgenomen in die paar weken.

Dus ik heb nu het geschil bij paypal opgewaardeerd tot een claim.

Mijn vraag is, als paypal geen geld kan terugkrijgen van www.hi-stands.eu hoe kan ik dan mijn geld terugkrijgen? Een rechtzaak aanspannen? Naar de politie gaan?

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Wellicht is het gemakkelijker op te lossen en kan je misschien even bij nummer 78 aanbellen, om daar te vragen of zij inderdaad een pakket hebben ontvangen/geweigerd. Het kan zomaar zijn dat dit aardige mensen zijn, die je alsnog je pakket kunnen geven. Bij dit soort bestellingen moet er volgens mij altijd een handtekening gezet worden bij ontvangst, die is ook vast wel op te vragen bij de pakketservice.

Kun je de gegevens nog controleren, bij de website waar je het besteld hebt? Misschien kan je de gegevens zelfs nog in het PayPal mailtje terugvinden en de leverancier hierop attent maken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TnT nummer duurt meestal halve tot hele dag voordat je die op de website kan volgen. Kan je die inmiddels wel bekijken? Dan kan je zien of hij bij 78 is afleverd, als het TnT nummer nog niet bestaat moet je dit ook aangeven bij je Paypal claim (zij controlleren dit ook, het bewijs van verkoper is dan ongeldig).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Je weet dat TNT vertraging heeft met de levering van pakketten? En dat het track en trace nummer niet direct zichtbaar is op de site van TNT.
Ik vind dan ook dat je erg snel een geschil hebt aangespannen bij paypal.

Verder ben ik het eens met Joost.

[ Voor 20% gewijzigd door AE86 op 18-02-2010 11:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:33:
Een rechtzaak aanspannen? Naar de politie gaan?
8)7

Wat dacht je ervan om even bij nummer 78 aan te bellen?

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wat zegt de track and trace met nummer 78?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:33:
heb zaterdag 6 februari besteld

vrijdag 12 februari of zaterdag 13 februari zou krijgen.

Op zaterdag 13 februari

Sindsdien reageert niet meer in die paar weken.
Ehhm het is nu de 18e, jij vindt 5 dagen al een "paar weken".....

Bel gewoon ff aan bij 78 ofzo. Niet zo ongeduldig en agressief zeg.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:34
Als je het mij vraagt ben je raar bezig. Als je een beetje ervaring hebt met T&T nummers dan weet je dat ze vaak pas volgende dag opvraagbaar zijn. En voor hetzelfde geld een technische storing bij TNT.
Verder, je belt ze op zaterdag op en verwacht dat ze opnemen. Ok er staat een mobiel nummer, maar ik zou nog steeds uit gaan van kantooruren. Waarom zou je anders denken? Heb je die paar pogingen tot nu toe wel al eens tijdens kantooruren gebeld?

En idd, wat nou rechter en politie? Doe niet zo idioot en probeer het eerst eens bij nummer 78.

Edit: en zoals hierboven, wat zegt het track en trace nummer nu? afgeleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 18-02-2010 11:57 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
Bij nummer 78 ben ik al 2 keer aan de deur geweest en hij heeft mijn mobiele nr.

Trackntrace werkt tot op de dag van vandaag niet

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > SF

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Als ik de webshop was zou ik ook niet meer reageren op zulke agressieve en ongeduldigde klanten.

Ze hebben je gemeld dat de speakers 12 of 13 februari zouden arriveren. Niet gebeurd, maar dat kan gebeuren, leveringstijden zijn altijd bij benadering. Jij belt diezelfde dag nog en vindt dan dat je 'erin geluisd' wordt omdat je op zaterdag (!) de shop niet aan de lijn krijgt? Rare insteek.

Dat ze nummer 78 in plaats van 87 opschrijven is slordig, maar kan gebeuren. Gewoon even naar de mensen op nummer 78 gaan en melden dat het pakketje dat binnenkort gaat arriveren voor jou is.

No offense, maar mensen zijn tegenwoordig wel écht om het minste of geringste totaal opgefokt :)

Verwijderd

Nou, inderdaad... Ik vind het al raar dat paypal je in eerste instantie niet al heeft laten weten dat er een wettelijke leveringstermijn van 30 dagen geldt - voor die tijd heb je sowieso pech. Als het langer duurt heb je het recht de koop te ontbinden.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Wat heeft Paypal met de wettelijke termijn van 30 dagen van doen?
Bij iedere overeenkomst kan daar van afgeweken worden. Misschien heeft de TS wel met de shop afgesproken dat er binnen een dag geleverd zou worden.
En laat Paypal nu net geen partij zijn die beslist of iets wettelijk gegrond is of niet. Al doen ze vaak van wel met hun manier van geschillen beoordelen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:04:
Nou, inderdaad... Ik vind het al raar dat paypal je in eerste instantie niet al heeft laten weten dat er een wettelijke leveringstermijn van 30 dagen geldt - voor die tijd heb je sowieso pech. Als het langer duurt heb je het recht de koop te ontbinden.
Je moet bij paypal binnen een bepaald termijn je beklag doen, anders kun je zowieso geen claim meer indienen. Hij had er nog geen claim van hoeven maken, maar iets rustiger tegen die webshop kan ook wel, dat zijn ook maar gewoon mensen.

Vind het al heel wat dat ze je een foto sturen van het bonnetje, dat zou ik als winkel niet doen. Bedenk ook dat niet alle codes die TNT aan winkels/verzenders geeft traceerbaar zijn via de track&trace site, sommige van die codes zijn alleen voor TNT intern traceerbaar.

Verwijderd

Topicstarter
kan er een slotje op dit topic? of kan deze verwijdert worden?

het is opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 08:45 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Zonder énige uitleg verder whatsoever? Bedankt man, erg netjes.

Nickname does not reflect reality

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Ga je nog even vertellen hoe het is opgelost dan?

Verwijderd

Zoals de mensen hierboven aangeven is het toch wel netjes om "als dank" voor de moeite van onze gebruikers nog even aan te geven wat de oplossing is geweest. Daarnaast gaan topics alleen op slot als de policy wordt overtreden. Vragen om een slotje in het topic is niet gewenst ;)

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:43:
Zoals de mensen hierboven aangeven is het toch wel netjes om "als dank" voor de moeite van onze gebruikers nog even aan te geven wat de oplossing is geweest. Daarnaast gaan topics alleen op slot als de policy wordt overtreden. Vragen om een slotje in het topic is niet gewenst ;)
Ik vermoed dat de buurman heeft open gedaan ;)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Buurman heeft wrs het pakket net bij TS afgeleverd.

Hier had een winkel / tnt medewerkster de postcode verkeerd overgenomen toen ik een pakket verzond. Postcode kwam dus niet overeen met de plaatsnaam.

TNT gebeld en die hadden het gezien dat het niet klopte en eea aangepast (1 dag vertraging) zag ik ook via Track & Trace.
Pakket is (daarna) gewoon goed bezorgt. In dit geval kijken ze toch wel naar welk nummer het moet op het pakje en niet naar de sticker.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 01-03-2010 13:53 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk nog steeds niet opgelost, track n trace werkt nu wel, het pakketje is ook afgeleverd alleen niet bij mij.

Het is afgeleverd bij een adres in mijn flat. Alleen die persoon doet al 1,5 week de deur niet open. Andere flatbewoners weten niet of er uberhaupt iemand woont, ze hebben iig nooit iemand gezien op dat adres. Net met tnt gebeld en tnt kan ook niks voor mij doen.

Het is gelijk bij de eerste dag dat ik er niet was aan de buren gegeven. Normaal proberen ze een pakketje nog een keer te bezorgen en kan je het daarna op het postkantoor ophalen toch?

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Leg het probleem weer bij de webshop neer.
Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoer en de levering.
Daarnaast kan je wellicht aangeven dat je op het andere adres meerdere pogingen gedaan hebt contact te krijgen en dat je niet aan de gang blijft. Het is immers nog steeds de verantwoordelijkheid van de shop om te leveren. Zij maken een fout, laat hen er zelf dan maar achteraan gaan.

En anders nog een weekje doorbijten, dan zijn de 30 dagen om en kan je je order annuleren.

Verwijderd

Topicstarter
Paulus0013 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:02:
Leg het probleem weer bij de webshop neer.
Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoer en de levering.
Daarnaast kan je wellicht aangeven dat je op het andere adres meerdere pogingen gedaan hebt contact te krijgen en dat je niet aan de gang blijft. Het is immers nog steeds de verantwoordelijkheid van de shop om te leveren. Zij maken een fout, laat hen er zelf dan maar achteraan gaan.

En anders nog een weekje doorbijten, dan zijn de 30 dagen om en kan je je order annuleren.
Ja contact gehad met de webshop, hij heeft al contact gehad met tnt en tnt gaat het nu onderzoeken.

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Pfff laat je niet afwimpelen!
De shop moet zelf verantwoordelijkheid nemen, niet de boel op tnt afschuiven.
Kunnen ze niet opnieuw leveren? Anders zou ik ze er op wijzen dat ik na 30 dagen de order annuleer en mijn geld terug verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteindelijk geen boxen gekregen. Maar heb de paypal claim gewonnen, dus heb mijn 300 euro teruggekregen.

Ga nu lekker naar mediamarkt of een andere winkel om boxen te kopen. In ieder geval niet meer op internet.
Pagina: 1