[php][html] is het mogelijk om binnen een "table" te linken?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met behulp van php er voor zorgen dat als er op een button geklikt wordt, een tabel verschijnt met resultaten. Dit is inmiddels gelukt alleen de tabel staat ergens onderaan de webpagina. Als ik op de button klik verschijnen de juiste resultaten maar schiet het scherm helemaal naar boven. Hierdoor moet er weer helemaal naar beneden gescrolled worden om de resultaten te bekijken.

Nu is mijn ingeving om een link te plaatsen dat verwijst naar dezelfde tabel, mijn vraag is of dit mogelijk is?

Ter illustratie zal ik de code toevoegen, hopelijk doe ik dat goed.

[code=php]

<a href=\"index.php?do=overal&rid={$gegevens1['ranglijst_id']}\" class=\"plain-text-bold\">{$gegevens1['competitie']}</a>

Verwijderd

Je kunt eventueel gebruikmaken van een anker:
Met <a name="tabel1"></a> zet je een ankerpunt in de pagina.
Met <A href="#table1">linktekst</a> kun je naar dat anker linken.

Je moet er dus voor zorgen dat je tabel ook een ankerpunt neerzet, dan kun je er naar linken:

PHP:
1
echo "<a href=\"index.php?do=overal&rid={$gegevens1['ranglijst_id']}#tabel1\" class=\"plain-text-bold\">{$gegevens1['competitie']}</a>";

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe je kan springen binnen een pagina heeft in de eerste plaats niks met PHP te maken en hoort derhalve niet in dit forum maar in Webdesign, Markup & Clientside Scripting, en in de tweede plaats is dat dermate van basaal niveau dat je daar ook zonder topic wel uit had kunnen komen. Aangezien de oplossing toch ook al genoemd is doe ik het topic maar dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.