Windows 2008 Server, Vista SP2 clients.
Ik heb een gpo user-policy waarin ik scheduled task maak voor "Vista and later".
Ik gebruik hiervoor een administratief account omdat hij ook moet runnen als er geen gebruiker is ingelogd.
In deze task start ik een .cmd die de computer uit zou moeten schakelen op een bepaald tijdstip.
Het handmatig afschieten van deze .cmd werkt naar behoren.
(Yep, Group Policy client side extensions zijn geinstaleerd op de clients
)
gpresult geeft aan:
Echter, ik krijg de task op de machines niet zichtbaar of uitgevoerd.
Hoe kan ik een scheduled task troubleshooten? Hij is dus niet zichtbaar in de Task Scheduler. En nee, ik heb geen "hidden" task aangemaakt.
Ik heb een gpo user-policy waarin ik scheduled task maak voor "Vista and later".
Ik gebruik hiervoor een administratief account omdat hij ook moet runnen als er geen gebruiker is ingelogd.
In deze task start ik een .cmd die de computer uit zou moeten schakelen op een bepaald tijdstip.
Het handmatig afschieten van deze .cmd werkt naar behoren.
(Yep, Group Policy client side extensions zijn geinstaleerd op de clients
gpresult geeft aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| USER SETTINGS -------------- CN=User,OU=***,OU=***,OU=***,DC=***,DC=*** Last time Group Policy was applied: 2/18/2010 at 10:53:35 AM Group Policy was applied from: dc.domain.com Group Policy slow link treshold 500 kbps Domain Name: DOMAIN Domain Type: Windows 2000 Applied Group Policy Objects ---------------------------- Auto Shutdown |
Echter, ik krijg de task op de machines niet zichtbaar of uitgevoerd.
Hoe kan ik een scheduled task troubleshooten? Hij is dus niet zichtbaar in de Task Scheduler. En nee, ik heb geen "hidden" task aangemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door BP_LOZ op 18-02-2010 11:17 ]