Dell XPS laptop, buiten garantie defect

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Anderhalf jaar geleden hebben we aan een klant een Dell XPS laptop verkocht voor zo'n 1150,- excl. btw.
Nu zijn de videokaart en z'n harde schijf defect. Ook is het toetsenbord afgesleten. Van dat laatste kan ik me nog voorstellen dat het niet onder garantie valt, dus laat ik buiten beschouwing.
Na contact met Dell kreeg ik een offerte voor reparatie. De videokaart en het moederbord worden dan vervangen (de harde schijf dus nog niet eens) voor een bedrag van € 1008,55 excl. btw. De medewerker aan de telefoon was het met me eens dat het wel wat snel was, maar het is buiten garantie, dus het moet betaald worden.

Nu moet ik dus de klant gaan vertellen dat zijn laptop totall loss is. Is er nu echt geen enkele mogelijkheid om een deel van de kosten te verhalen bij Dell?

Alvast bedankt.

Groet, Jon.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik zou je beroepen op het feit dat je mag verwachten dat een laptop langer meegaat? Als je goed zoekt hier op GoT kan je redelijk wat topics vinden over verwachte levensduur en garantie.

[Garantie] Laptop buiten de garantie tips

[ Voor 60% gewijzigd door Freezerator op 18-02-2010 10:04 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook mijn Dell XPS ging na 1,5 jaar stuk. De behuizing liet los. Dit is echter kosteloos gerepareerd omdat je zoiets niet verwacht na 1,5 jaar normaal gebruik. Volgens Dell werd het uit coulance gerepareerd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Als je een xps hebt met een nvidia videokaart:

nieuws: Dell geeft extra garantie op laptops met Nvidia-bug

Even bellen met Dell dus ;)

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
De M1710 staat niet in de lijst. Hij heeft wel de 7950GTX videokaart waar anderen dus ook problemen mee hebben. De M1710 komt in de topics van Dell naar voren als probleem geval, maar ook die staat niet in de officiële lijst. Op de offerte van Dell staat een moederbord voor de M1710, dus die heeft hetzelfde moederbord als de M1730.
Ik zal nog maar een keer met Dell bellen. In ieder geval bedankt voor de tip over die videokaartenkwestie.

Groet, Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na aanleiding van de links in dit topic nog wat rond gekeken op onder andere de Dell Community. Daarna heb ik Dell zojuist gebeld en na overleg wordt de videokaart onder garantie vervangen.

Groet, Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Dat is dan wel netjes. Maar een offerte van ~€1000,- ex BTW is wel een absorbitant hoog bedrag voor een reparatie hoor. Een paar jaar geleden overleed het mobo van mijn HP laptop een maand buiten de garantie, toen moest ik ongeveer €400,- incl. BTW neerleggen voor het hele reparatietraject. Aangezien de laptop ooit €1500,- was, vond ik dat wel een redelijke prijs. Maar goed, achteraf dus toch garantie. Een HDD zou ik sowieso zelf vervangen, dat is makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik kan me vergissen.... maar was het niet zo dat elk product in nederland standaard 2 jaar garantie heeft? ongeacht wat dell zegt zul je dus gewoon garantie hebben.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

justice strike schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 02:29:
ik kan me vergissen.... maar was het niet zo dat elk product in nederland standaard 2 jaar garantie heeft? ongeacht wat dell zegt zul je dus gewoon garantie hebben.
Niet standaard 2 jaar. Lees dit maar eens: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Verder is er een verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jelmervos schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:14:
[...]

Niet standaard 2 jaar. Lees dit maar eens: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Helaas is Dell heel goed in het negeren van consumentenrechten, zie mijn eerdere topic...
Maar dit gaat niet over consumentenrechten, dit gaat over een zakelijke aankoop, en daar gelden wellicht andere regels.
Beste optie lijkt me een tweedehands mainboard te vinden, en die er zelf in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
jelmervos schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:14:
[...]
Europa is wettelijk 2 jaar minimum garantie. Hoe dan ook, mijn XPS M1530 zijn GPU ging dood net 1,5 maand nadat het jaar garantie voorbij was. Ook al hoorde hij bij de lijst van laptops met die eerder genoemde Nvdia bug, zou hij hoe dan ook gerapareerd zijn geworden zonder dat die bug er was, aldus de Dell medewerker:
"I checked the data in our database. Considering them, your system is covered by the statutory rights since the Next Business day service contract expired on 03/2009."
Pagina: 1