[Forefront TMG] Multicast toestaan

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ik heb op mijn server een service draaien die mijn TV-tunerkaart aanspreekt en het beeld via het netwerk naar de clients verstuurt. Nu kan ik bij die service instellen welk protocol moet worden gebruikt:
- UDP, Unicast
- RTP, Multicast

Unicast heb ik aan de praat gekregen, maar het beeld haperde nogal eens. Op het betreffende forum werd geadviseerd het eens via RTP te proberen. Daar ben ik nu dus al een tijdje mee aan het klooien.

Forefront lijkt dus het een en ander te blokkeren. Ik heb deze stappen al doorlopen, maar merk geen verschil.

Als ik ga loggen zie ik wel vaak packets langskomen die gericht zijn aan 224.0.0.2 (een multicast-adres). Deze worden echter geblokkeerd door Forefront met de melding: An ingoing packet was dropped because its destination address does not exist on the system, and no appropriate forwarding interface exists.
Op dezelfde regel zegt ie ook dat het pakketje vanaf 'Internal' komt en als doel 'External' heeft. Vreemd dat ie dan ook zegt dat het doel-adres op het systeem niet bestaat.
Hij herkent overigens wel dat het om het IGMP-protocol gaat, wat ik bij het doorlopen van eerdergenoemde handleiding heb aangemaakt.

Al het andere verkeer tijdens het TV-kijken wordt wel doorgelaten.

Kan iemand me zeggen hoe ik Forefront (of ISA Server) wijs maak dat die 224.0.0.2 een multicast-adres is en hij deze moet toe staan?

Het gaat overigens om een Windows 2008 R2-machine met de laatste versie van Forefront TMG.