• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Hallo allen,

Onlangs heb ik een nieuwe pc gekocht met onderstaande als behuizing.

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Element G€ 93,68€ 93,68
ImporterenTotaal€ 93,68

De fan aan de achterzijde loopt aan. Dit is alleen bij opstarten en na een minuut draait de fan weer zo goed als geluidsloos.
Nou is het een net nieuwe pc en ik kan de kast wel terugsturen voor garantie, maar dan kan ik mijn nieuwe pc een bepaalde tijd niet gebruiken.
Nou zat ik zelf te denken aan de volgende optie. Een nieuwe 200mm fan kopen, kabel doorknippen van de oude fan (aangezien die compleet in de kast is weggewerkt en naar een ingebouwde fancontroller loopt), kabel doorknippen van de nieuwe fan en deze vervolgens aansluiten op de oude kabel.. en hopen dat het goed gaat. Nou heb ik hier geen ervaring mee, maar zou dit problemen kunnen geven? Zou ik ook nog ergens op moeten letten bij het kopen van een nieuwe fan?

Zouden jullie eventueel nog andere opties weten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wat bedoel je met "aanlopen" is het zo dat de fan tegen je behuizing komt?? of is het een fan die even moet draaien en dan pas stil is??.
In het eerste geval zou ik de fan losschroeven en er ringetjes/ afstand busjes oid tussendoen, dat is zo en zo aan te raden ivm resonatie.
Als ik je verhaal even verder lees, zie ik staan dat de fan naar een fancontroller loopt, nu kan ik zo snel geen pics vinden van de cotroller daarin, maar mij lijkt dat je ten alle tijden een fan moet kunnen vervangen zonder dat je moet gaan knippen en solderen.
Echter is er uiteraard niets mis met jou oplossing, je kunt idd gewoon aan andere fan halen en de draadjes doorknippen en aansluiten.