Windows herkent slecht 20gb van externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Denaike
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50
Na gezocht te hebben op tweakers en verder op internet kom ik niet uit mijn probleem, terwijl ik het gevoel heb dat deze vraag vaker gesteld zou kunnen zijn.
Hoe dan ook, mijn probleem is als volgt: ik heb een IDE 3,5" hdd van 80gb in een goedkope usb-casing gestopt. Ik heb de jumpers zo gezet dat het een slave-schijf is (volgens mij noodzakelijk voor een externe hdd?). Bij het aansluiten van de schijf via usb2 ziet windows maximaal 20gb als grootte (ondanks manier van fomatteren...). Ik had ook nog een IDE 3,5" van 40 gb liggen en heb die ook maar geprobeerd in de case. Dan ziet windows slechts 9gb...
Herkent iemand dit probleem en is er een simpele oplossing voor? Of zal ik vanavond het merk case en hardschijven met verdere details posten om het specifieker te maken?
Alvast bedankt!!

Gr. Denaike

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

Denaike schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:19:
Of zal ik vanavond het merk case en hardschijven met verdere details posten om het specifieker te maken?
Dat lijkt me een briljant idee. Zet er dan ook meteen bij welke Windowsvariant je gebruikt (XP, Vista, 7).

En ik heb mijn externe drive gewoon als master staan. Geen probleem.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Wat als je ze intern aansluit? Hoeveel geeft windows dan weer...

http://specs.tweak.to/16567

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Die jumper moet(en) juist op Master staan.
Waarschijnlijk heb je de jumpers zodanig geplaatst dat de schijfgrootte gelimiteerd is. Even goed kijken hoe de jumper hoort te staan dus...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denaike
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50
Ik kom niet helemaal mn woord na, maar het is niet meer nodig dat ik de gegevens van de harde schijven post. Het probleem lag inderdaad (vooral) in de jumpers!!
Zoals ik al aangaf, stond de hdd op slave (overigens niet op een stand die de capaciteit beperkt). Na het aansluiten van de hdd op master zag Windows (xp) de 2de partitie die er blijkbaar was. Na formatteren en samenvoegen heb ik nu het resultaat dat ik wilde hebben!
Dus hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ja, ik vond het al vreemd, want die limitering is meestal 32 GB. Maar goed... mooi dat het opgelost is.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1