Verbindingsprobleem met mijn netwerk :(

Pagina: 1
Acties:

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb dus thuis een netwerkje met 2 computers
gewoon simpel een coax er tussen liep altijd perfect met sygate.
Nu kwam ik zaterdag thuis en ging ff TFC online spelen (half-life) en opeens word ik om de 10 minuten eruit gegooid..dan moet ik naar me kabel modem lopen (chello btw) die resetten en dan kan ik weer verder...onwijs irritant dus!

Nu is chello al langs geweest en de verbinding ligt het dus niet aan, dus dan moet het iets in het netwerk zijn maar aangezien ik nix veranderd heb loop ik nu helemaal vast :(

iemand die mij kan helpen??

bvd
Paul

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heb je het probleem op bijde pc's ?

of alleen aan degene waar die via het netwerk op het internet komt

is het iedere keer om de 10min :?

heb je iets van power save-ing mode aanstaan :?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Zorg
  • Nu online
het is dus alleen op de client

dus niet op de server...heb het spel daar ook geinstaleerd en daar heb ik geen problemen...

staat ook nix van powersaveiets aan.

Verwijderd

Dat ligt dus wel aan chello hoor.

Die laten hun systeem draaien en zoeken naar double entries aangezien je niet met 2 pc's op één modem aangesloten mag zitten maar dat probleem is ook snel opgelost je vraagt voor de client pc gewoon een ip adres aan bij 1 of andere provider Compu serve bijv.

Dan ziet de comp bij chello wel even een tweede pc en dan gelijk een ander ip adres verschijnen zodra je met die op het net gaat.

En dan slaat ie jou over (foutje bij chello)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 08 maart 2001 04:58 schreef reneetje het volgende:
Dat ligt dus wel aan chello hoor.

Die laten hun systeem draaien en zoeken naar double entries aangezien je niet met 2 pc's op één modem aangesloten mag zitten maar dat probleem is ook snel opgelost je vraagt voor de client pc gewoon een ip adres aan bij 1 of andere provider Compu serve bijv.

Dan ziet de comp bij chello wel even een tweede pc en dan gelijk een ander ip adres verschijnen zodra je met die op het net gaat.

En dan slaat ie jou over (foutje bij chello)
Uuhm, het spijt me om dit te zeggen, maar volgens mij raakt dit hele verhaal kant nog wal... Chello kan bij een normale configuratie van een proxy niet 1-2-3 zien dat er een lan achter hun kabelmodem hangt.

Wat dat extra IP adres aangaat moet ik je helaas ook uit die droom helpen. Ten eerste als je met een CompuServe (oid) IP achter een Chello modem gaat hangen, dan heb je een probleem. Dit heeft te maken met het feit dat je met verschillende IP ranges op hetzelfde subnet zit. Gaat dus niet echt goed werken. Beter gezegd, dit gaat dus echt niet werken. :)
Ten tweede om dit dus volgens met een tweede IP adres op te lossen moet je dus een extra IP bij Chello aanvragen en dat gaat dus niet. Begint Chello meteen te blaten dat netwerken op Chello zakelijk gebruik is en dat je dan dus een ander (ongunstiger) abbonement moet afsluiten.

Hopelijk heb ik hier het e.e.a duidelijk toegelicht. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

die probs heb ik een tijd geleden ook met sygate gehad volgens mij....heb vanaf toen winroute gebruikt...en draait als een zonnetje..

dus dat moet je eens proberen dan!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Zorg, nu is het misschien handig om wat over jouw netwerk te vertellen, want we weten nu nog steeds niet veel hierover. Hierdoor wordt helpen natuurlijk erg lastig.
Je hebt een coax netwerkje (en utp naar het Chello apparaat).
Wat voor protocollen draaien er?
Welk internetshare programma gebruik je?
Heb je nog wat veranderd aan je PC's voordat de ellende begon? Hiermee bedoel ik dus aan de software of aan de hardware.
En natuurlijk, als je wat veranderd hebt, wat heb je dan aangepast?

Meer vragen volgen later. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Zorg
  • Nu online
Alvast bedankt voor de reacties :)

oki meer detail
Server:
2 netwerkaarten
1 voor chello met utp (chello instellinge)
1 voor netwerk met coax
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
DNS: zelfde als chello
verder niets

Client:
1 netwerkkaart
IP en Subnet: automatisch
gateway: 192.168.0.1 (server)
DNS: uitgeschakeld

Instellingen van de netwerk kaarten zijn naar mijn mening allemaal goed
Software : Winroute Pro
Protocol : TCP/IP dus

had dus eerst sygate maar ben overgestapt op winroute (dacht mischien helpt het) nu heb ik vanacht geen problemen met FTP gehad want alle spul die ik wou downloaden is perfect binnen gekomen dus is het alleen nog maar met half-life online.

Ik heb ook geen hardwarematige instellingen veranderd of iets extra`s in me pc gezet waardoor er mischien een conflict zou komen.

Verder moet het probleem wel bij mijn netwerk liggen want:
a) monteur is langsgeweest en heeft een nieuwe modem geinstaleerd
b) ik heb half-life dus ook op mijn server geinstaleerd en daar draaide het wel zonder dat ik eruit werd gegooid

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven :)

Pagina: 1