• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb 2 a 3 weken geleden een M4A785D-M PRO moederbord gekocht en deze draait prima hier. Alleen nu viel mij op dat volgens er volgens CPU-Z een SB 750 ipv van een SB 710 op zit.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sngupk.png
Zit CPU-Z hier nou fout of zijn de specificaties gewoon anders dan er op de site van asus staat?

[ Voor 4% gewijzigd door JohanValentijn op 18-02-2010 08:29 . Reden: ander plaatje ]

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niemand kan lezen wat er op die figuur staat. Waarom maak je een printscreen van je volledige desktop en verklein je die dan? Tip: probeer eens "alt + Printscreen".

Verder gok ik dat asus de meeste kans heeft om het goed te hebben. Het verschil dat ik zie is dat de 750 raid 5 kan? Kijk eens in de bios van je raid of zo of je ergens de optie hebt om een raid 5 volume aan te maken?

• JohanValentijn
Nieuw plaatje. Ik zal vanavond ff mn bios in gaan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CPU-Z zegt bij andere modellen van dit moederbord ook dat er een SB750 opzit. Volgens AMD kan de 785G chip met een SB7x0 gecombineerd worden. Als het enige verschil de RAID5 ondersteuning is, dan kan het goed zijn dat Asus alleen nog maar SB750's had liggen, en die er gewoon heeft opgezet. Dit wil overigens niet zeggen dat je moederbord dan ook ineens RAID5 kan. Dat moet immers ook door het BIOS ondersteund worden.

Afbeeldingslocatie: http://motherboards-reviews.com/ASUS/socket_AM3/M4A785D-M_PRO/images/ASUS_M4A785D-M_PRO_785G_chipset.jpg

En natuurlijk is er ook nog altijd de behoorlijke kans dat CPU-Z gewoon verkeerd zit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-02-2010 09:02 ]

• JohanValentijn
Admiral Freebee schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:01:
CPU-Z zegt bij andere modellen van dit moederbord ook dat er een SB750 opzit. Volgens AMD kan de 785G chip met een SB7x0 gecombineerd worden. Als het enige verschil de RAID5 ondersteuning is, dan kan het goed zijn dat Asus alleen nog maar SB750's had liggen, en die er gewoon heeft opgezet. Dit wil overigens niet zeggen dat je moederbord dan ook ineens RAID5 kan. Dat moet immers ook door het BIOS ondersteund worden.
*knip*
En natuurlijk is er ook nog altijd de behoorlijke kans dat CPU-Z gewoon verkeerd zit ;)
owk, dank voor je uitleg.