Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een vrij simpele vraag waarschijnlijk.

Ik heb onlangs een Samsung P2270 monitor aangeschaft en deze ingesteld op de maximale resolutie van 1920x1080. Op zich werkt dit allemaal naar behoren binnen Windows.

Maar als ik nu een film/dvd wil kijken via mijn PC schokt het beeld recht bovenin in de vorm van een rechthoek. Des te grote de resolutie des te groter de rechthoek wordt (iets met frames?). Dwars in het midden van het scherm loopt dan verticaal een lijn, alsof de beide helften tegen elkaar aangeplakt zitten.
Met een resolutie van bijvoorbeeld 1024x768 heb ik hier geen last van, maar dan wordt het volle scherm daarentegen ook weer niet benut.

Het is een vrij oud systeem met een vrij oude grafische kaart: GeForce MX440 (128MB), kan het misschien hieraan liggen?

Afwachtend en alvast bedankt,

Groeten Maarten

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
mijn eerste gok zou zijn dat het inderdaad wel eens aan de grafische kaart en dergelijke kan liggen. geen ander systeem in de buurt wat je even kunt testen?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:53:
mijn eerste gok zou zijn dat het inderdaad wel eens aan de grafische kaart en dergelijke kan liggen. geen ander systeem in de buurt wat je even kunt testen?
Ik heb helaas geen ander systeem binnen handbereik waar ik het scherm op kan testen, misschien dat het iemand bekend voorkomt en mij daardoor hier een antwoord op kan geven? In ieder geval bedankt voor je reactie Rupie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al andere afspeel software geprobeerd? Wat zijn de rest van je specificaties?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende afspeel software gebruikt (PowerDVD, via YouTube etc.)!

Het gaat op een Intel Pentium 4 (2,4Ghz) met 1GB geheugen. Zoals al eerder vermeld in samenwerking met de GeForce MX440 128Mb (beeldscherm staat dus op analoog). Verder kan ik zeggen dat deze PC nog wel aardig meekomt in het hedendaags qua simpel gebruik. Misschien heb je hier wat aan.

Hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je GOM of VLC ook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik nog niet gebruikt maar na je bericht beide gedownload. Ik moet zeggen dat hiermee het probleem verholpen is al heb ik wel de indruk dat de zwarte balken bij sommige films wat minder kunnen, maar toch. Wat zou het probleem dan geweest zijn denk je? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software. Zo klonk het ook namelijk. Bij hardware problemen zijn het vaak niet in een klein stukje. Waarom die andere software dat wel vertoont? Geen idee, ik heb het niet geprogrammeerd ;). Mogelijk oude hardware + oude drivers(heb je daar de nieuwst mogelijke van?) + software die verkeerde commando's krijgt/geeft.

Oh beide programma's hebben ook bulten instellingen. Zeker VLC.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wederom je advies opgevolgt en de oude drivers verwijdert en vervolgens de nieuwste drivers geinstalleerd. En ik kan niet anders concluderen dat het probleem hiermee verholpen is _/-\o_ !!

Harstikke bedankt voor je advies :) !
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:09:
Software. Zo klonk het ook namelijk. Bij hardware problemen zijn het vaak niet in een klein stukje. Waarom die andere software dat wel vertoont? Geen idee, ik heb het niet geprogrammeerd ;). Mogelijk oude hardware + oude drivers(heb je daar de nieuwst mogelijke van?) + software die verkeerde commando's krijgt/geeft.

Oh beide programma's hebben ook bulten instellingen. Zeker VLC.
Pagina: 1