[KPN] Glasvezel in Hoofddorp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
Sinds kort kan ik op kpnglasvezel.nl een succesvolle postcode check doen voor glasvezel in Hoofddorp. Op zich vind ik dat wel interessant, alleen twijfel ik nog,

Glasvezel heb ik al vanaf de oplevering van mijn woning, ruim 1.5 jaar geleden, FttH dus.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met glasvezel in Hoofddorp. En dan met name het "nieuwe" glasvezel, dus niet wat ook wel bekend staat als glashart.

Daarnaast heb ik de volgende vragen:
1. Welk modem heb je gekregen? Kun je makkelijk zelf een eigen server draaien (port forwarding, vast extern IP adres, e.d.)
2. Ben je tevreden over de verbinding? Wat voor snelheden haal je? Welk pakket heb je?
3. Hoe sluit je een tweede recorder aan op het modem? Kan daar nog zonder problemen een switch tussen geplaatst worden? Ik heb her en der bedraad ethernet in mijn woning, maar op sommige plekken zal ik toch een switch er tussen moeten zetten om zowel de experia box als een PC van bedraad internet te voorzien.
4. Ben je tevreden over het tv en bellen aanbod erbij?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt,

Jeroen

Anoniem: 39403

KPN glasvezel is al langer bekend, en het gaat wel degelijk om Glashart. Het is alleen KPN die hier haar diensten over gaat leveren met eigen hardware aan de vezels.

Voor ervaringen zou je eens kunnen kijken in het Topic van bijvoorbeeld Almere.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Even dit topic een schop geven.
Ik ontving vandaag een brief van de gemeente Haarlemmermeer, over aansluiting van glasvezel :D
Daarin stond dat de gemeente Haarlemmermeer samen met Glashart in heel Hoofddorp de komende 1,5 jaar alle woningen gaat aansluiten op glasvezel. De wijk Floriande is als eerste aan de beurt in december 2010, daarna worden de andere wijken aangesloten. Het gaat nu alleen nog om de glasvezelkabels leggen, maar over 2 jaar hebben we in heel Hoofddorp allemaal de keuze om glasvezel te kunnen afsluiten _/-\o_ Ik ben benieuwd of ze kunnen concureren met de prijzen van ADSL.
Ik heb een vraagje, wat houd het "nieuwe glasvezel" precies in Morinel ?

[ Voor 5% gewijzigd door RoadKill21 op 29-09-2010 18:48 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
En waarom is glasvezel interessant? Ik zie bij Pakket Goud een max snelheid van 100mbit terwijl Ziggo met haar Alles in 1 pakket vanaf eind 2010 in noord-holland 120mbit gaat leveren voor een lagere prijs? Dus wat is dan het voordeel?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
Ja, die brief heb ik ook ontvangen. Er zit eindelijk schot in de zaak.
RoadKill21 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:45:
Ik heb een vraagje, wat houd het "nieuwe glasvezel" precies in Morinel ?
Ik heb op een of andere manier begrepen dat het glasvezel netwerk in mijn woning op een andere manier in de centrale is aangesloten dan dat ze nu aan het doen zijn / zullen doen bij nieuwe aansluitingen. Op een KPN pagina die nu niet meer bestaat, maar waar je wel al glasvezel kon bestellen in Hoofddorp kon je dan ook maar een matige bandbreedte (30 down / 3 up of zo) bestellen. Dat vond ik toen niet interessant.

Glashart (KPN) zal dan ook aan de centrale kant wel één en ander moeten aanpassen om de nieuwe diensten aan te bieden.

BTW, ik heb een paar maanden geleden geprobeerd glasvezel te bestellen, maar ik heb het opgegeven. Mijn bestelling is tot drie keer toe op onverklaarbare wijze verdwenen uit hun systemen. Als je na een week of twee belt waar de bevestigingsbrief blijft kunnen ze je bestellingen niet vinden, terwijl die toch succesvol was verstuurd. Als de callcenter medewerker dan voor je de bestelling nogmaals (succesvol) plaatst, kun je inderdaad de status volgen, en een week later is de bestelling opeens weer verdwenen... Hopelijk gaat dat vanaf december beter.

Daarnaast zou ik het ook wel interessant vinden als niet KPN, maar xs4all de diensten gaat leveren. Is natuurlijk een dochter van, maar daar heb ik toch wat meer vertrouwen in. Weet iemand of zij hier snel mee gaan komen?
Royeboi schreef op donderdag 30 september 2010 @ 04:30:
En waarom is glasvezel interessant? Ik zie bij Pakket Goud een max snelheid van 100mbit terwijl Ziggo met haar Alles in 1 pakket vanaf eind 2010 in noord-holland 120mbit gaat leveren voor een lagere prijs? Dus wat is dan het voordeel?
Het is 100 / 100 symmetrisch en als je thuis een eigen server host, is dat natuurlijk wel een stuk beter.

We gaan het zien,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLuke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 12:11
XS4ALL zegt in haar nieuwsbrief v januari (http://www.xs4all.nl/nieuws/nieuwsbrief/107.html): "in 2011 beginnen we in een aantal regio's met glas waarover je alle XS4ALL-diensten incl. TV kunt krijgen." Op usenet (xs4all.general:nieuwsbrief) wordt gesproken over Glashart.

Waarschijnlijk zitten alle plannen in een pril stadium en is 2011 optimistisch, maar ik ben wel hoopvol gestemd.

Gr, Lucien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347905

Heeft iemand in Hoofddorp inmiddels ervaring met glasvezel van Lijbrandt of KPN?
En hoe is de kwaliteit van de uitzendingen in vergelijking met die van Ziggo?
Ik las elders dat de HD kwaliteit van de glasvezel uitzendingen te vergelijken zou zijn met de SD kwaliteit van Ziggo.
Dit zou dan komen door de hoge compressie die door de leverancier van de streams wordt toegepast.
Onze wijk in Hoofddorp is binnenkort aan de beurt voor glasvezel, vandaar mijn belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Anoniem: 347905 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:19:
Heeft iemand in Hoofddorp inmiddels ervaring met glasvezel van Lijbrandt of KPN?
Ik weet dat ze bij Lijbrandt pas net begonnen zijn met het starten vna leveren. Dus volgens mij zijn er nog geen gebruikers die er ervaringen mee kunnen hebben in Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschrand
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 10:26
Inmiddels al 3 keer een medewerker van KPN aan de deur gehad die ons even kwam overzetten naar een nieuw abonnement. We moesten alleen maar even tekenen... Op de vraag naar de kwaliteit van het HD tv ten opzichte van Ziggo had de beste man geen antwoord (uitstekende kwaliteit meneer, hier even uw handtekening zetten).
Uit de topics over KPN en Lijbrandt leid ik af dat met name HD beeld minder is dan wat Ziggo nu levert. Zijn er inmiddels al tweakers met een actieve aansluiting die hier meer over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik ga binnenkort verhuizen naar hoofddorp (bouwjaar 2007) en daar ligt al een tijdje glasvezel tot in huis.
Ik ben nu aan het kijken naar Lijbrandt gezien die ook analoog de tv beschikbaar maken (ipv dat ik zelfs in de slaapkamer een extra utp kabel moet trekken en een decoder moet hebben...zucht.

Vandaar een schopje op dit topic met de vraag of er al nieuwe ervaringen zijn;)

Ik hoor het graag!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1