Anoniem: 328830

Topicstarter
Hoi,

Heb net een netbook gekocht met Windows 7. Kon dit type niet meer vinden met XP. Ik vind Windows 7 Starter waardeloos, dus wil ofwel downgraden ofwel dualbooten naar/met Windows XP. Al Googelend kom ik erachter dat dat erg veel gedoe is.

Maar ik wil dat voor de zekerheid even checken, dus: hoe downgrade ik mijn Windows 7 Starter Netbook (zonder externe dvd-writer, op dit moment :), naar XP? Ik bedoel, kan ik de inhoud van een XP-iso copy-pasten op een usb? Vast niet. Kan ik gebruik maken van bijvoorbeeld Daemon Tools en daar de XP-iso mee laden?

Ik dacht dat XP installeren naast de bestaande W7 wellicht makkelijker was, maar ook dit lijkt niet een kwestie van setupje draaien vanuit Windows 7, of zijn hier wel makkelijke methodes voor? Ik wil in ieder geval niet mijn nieuwe netbook verkloten, verder heb ik er wel wat gepruts voor over. Vooral vanwege de traagheid en de beperkte netwerpopties van W7 Starter. Kan me voorstellen dat meer mensen hun W7 netbook graag willen downgraden...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 328830 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:24:
. Al Googelend kom ik erachter dat dat erg veel gedoe is.

Maar ik wil dat voor de zekerheid even checken, dus: hoe downgrade ik mijn Windows 7 Starter Netbook (zonder externe dvd-writer, op dit moment :), naar XP?
Wat heb je dan zelf aan mogelijkheden gevonden?
Als je gaat [search=XP installeren zonder CDROM] of iets dergelijks komen er nog veel meer opties aan bod, ik zou zeggen: ga nog eens wat verder zoeken?
Kijk:
[XP] Installatie XP op IBM T23 zonder cd/floppy

Ook op het forum staan meer dan genoeg aanwijzingen, maar onthoudt wel dat de standaard instelling van de forumsearch je alleen de topics geeft van de laatste 2/3 jaar.
XP bestaat al veel langer, kijk eens verder terug? :)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 18-02-2010 08:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan Win To Flash gebruiken om je XP-installatie-cd op een flashdrive te zetten.

Verder kan je even Googlen om informatie te verzamelen over dual boot.

Als ik jou was zou ik de harde schijf in 2 partities verdelen, dan eerst XP installeren op de ene partitie, daarna Windows 7 installeren op de andere partitie.

Overigens zou ik, voor ik überhaupt iets zou doen, even dubbelchecken of er XP-drivers voor alle onderdelen zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328830

Topicstarter
Inmiddels heb ik gemerkt dat het zo'n gedoe wordt om XP te installeren - lees: het kan niet ónder W7, dus moet ik formatteren en daar heb ik geen zin in - dat ik mij probeer neer te leggen bij W7 Starter. Ik heb W7 preinstalled en dus niet op cd. als ik nieuwe partities ga maken en beide OS'en opnieuw moet installeren, heb ik dus geen W7 meer om te installeren.

Dan zit ik nog met twee vragen voordat ik echt 'om' ben:

- Hoe kan ik mijn Windows 7 Starter-netbook toevoegen aan mijn XP-thuisnetwerk? Met starter kun je geen homegroup maken en XP ondersteunt natuurlijk geen homegroup. Maar het moet natuurlijk kunnen.Hoe, is dus de vraag :). Gek genoeg vind ik wel info over Xp toevoegen aan je W7 netwerk, maar het moet dus eigenlijk andersom...

- Is het de moeite waard om te upgraden naar Home Premium, ivm (netwerk)functionaliteit. En is 2G geheugen dan nodig of uberhaupt voldoende?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 328830 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:34:

- Is het de moeite waard om te upgraden naar Home Premium, ivm (netwerk)functionaliteit. En is 2G geheugen dan nodig of uberhaupt voldoende?
Windows 7 heeft 1Gb nodig, dus 2Gb is ruim genoeg.

Verder kan je kijken naar de Windows 7 comparison chart om voor jezelf te bekijken of de upgrade je €59,- waard is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu