Toon posts:

[Ervaringen]Werkpc

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views

Verwijderd

Topicstarter
Joe,

met dat nen laptop genen desktop is (eureka!) en je niet vrij zomaar alles kan samen stellen EN er miljarden verschillende modellen zijn ofzo,
hierbij de vraag, lees ff wat hieronder staat en weet je welke laptop hier best aan beantwoordt toevallig, post hem dan hier ff , dan kan ik alles eens vergelijken, of wat gebruikservaringen ofzo, ik kan specs wel vergelijken en reviews lezen, maar als iemand hier een bepaald type model heeft waar hij heel tevreden van is, hoor ik het graag.

Laptop is voor werk van de mutti...
Ze stuurt vooral mails, surft veel en zit voortdurend via vpn verbinding via remote desktop te werken
geen zwaar beest nodig, maar als het budget er is....
budget was eerst 800 tot 1000, maar daar kan ik wel wat over gaan...
maar ze raadden haar een Lenovo Thinkpad aan (zonder model te geven natuurlijk :p ) dus ik denk dat het wat duurder mag ook...

Nu, het is voor haar werk, dus niet voor te gamen :p maar er mag wel iets beter insteken dan de gs45 chipset da in de huidige netbookjes steekt.
Dus specs:
-scherm 13.3 inch tot 15.6 (ze heeft liever geen te klein, want ze werkt er veel thuis op en tis dus nen semi-desktop)
-processor (nen snelle dualcore...teveel modellen om specifiek te zijn)
-ram (2gb minstens, DDR2 of 3 boeit ni echt, budget laat 4 toe, dus alster 4 insteekt ga ik het er niet uithalen :p)
-grafisch (gohja, iets deftig, geen gaming gear, wat steekt daar zoal in tegenwoordig, gt210 of gt250)
-hdd (budget laat wel een kleine, snelle ssd toe denk ik, zou leuk zijn als dat erin zit)
-rest: standaard prullen (moet gene 5.1 uitgang hebben, wifi-n,webcammeke mag,...)
-batterij: '2,5h was goed genoeg voor haar', regel van 3 zullen we niet toepassen op vrouwen in dit geval, maar pakt dat hij uur of 5 moet kunnen meegaan..

NB: ze kent niet zoveel van computers, en als het niet rap genoeg gaat krijgt ze het op haar zenuwen (vandaar dat ik het ssd'ke er maar wil insteken) :p

Post maar als je een goed modelleke kent....ik heb op site van Dell wat samengesteld en kwam op 1200 uit, ik zal dat morgen nog wel eens doen en eens zien naar wat Lenovo's, maar eerst , feest!..

cheeerz,
Tom

op site dell vond ik eerst:

Latitude E6500 - Intel® Core™ 2 Duo T9600(2.80,1066MHz,6MB)
Legitieme Windows® 7 Professional - 64bit , incl. media - Nederlands
Black Back Cover for LED Backlit LCD
Integrated 2.0MP camera with microphone for LED LCD
15.4in Wide Screen WXGA+ (1440x900) with LED backlit
Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X4500HD
4GB 800MHz DDR2 memory (2 x 2GB)
64GB Mobility Solid State Full Encrypted Drive
8x DVD+/RW Drive (with Software)
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/g/n 1X2) 1/2 MiniCard with Centrino label
Internal Dell 370 Bluetooth™ Card
9-cell 90W/HR LI-ION Primary Battery

die SSD'kes zijn ziek duur, met dieje full encrypted quatsch :p...
ik kom aan iets van de 1500...
kzou nog nen quadro derin durven duwen...

dan lijkt mij dit echter wel ene pak beter en de laptops zien er ook stijlvoller uit:

De vraag is, hoelang gaat de batterij dit ding trekken?want het zijn niet echt energiezuinige dingen...
anandtech geeft dit:
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3705&p=4

een combinatie van de 2 vorige vinden zou chill zijn :D

PROCESSOR Intel® Core™ i5 Processor 540M (2,53 GHz, 3 MB cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken

LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15,6-inch witte led HD+-beeldscherm (rand tot rand, 720p, met TrueLife) bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 128 GB Solid State SATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI® RADEON™ HD 4670 grafische kaart bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) bewerken
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees bewerken

dit komt nog niet aan 1200 en lijkt mij wel een betere deal dan die van daarvoor...
morgen zoek ik nog wat verder, maar laat je ervaringen en opmerkingen maar komen...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica