Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Hi,

Ben van plan over te stappen op internet via de kabel (CAIWAY) omdat mijn huidige provider (ALICE) een baggerlijn levert.

Nu zag ik (tot mijn GROTE verbazing) dat volgens de policy je onder een FUP valt van 100GB per maand (bij hoogste abo 32Mbit/s). nu vertelde de aardige mevrouw van de klantenservice mij dat je dus afgesloten word na 100GB + 1 kB, maar aangezien ze aardige stamelde en mijn vragen een klein beetje ontweek heb ik het vermoeden dat ze niet echt wist waarover ze het had, de laatste keer dat de FUB geupdated was, is ook 4 jaar geleden, maar volgens de mevouw maakt dat niets uit.

Ik kan mij eigelijk ook nauwelijks voor stellen dat als je het snelste abbo neemt van 32Mbit/s welke 50 euro per maand kost je maar max 100GB per maand mag downloaden, dat zijn 12 films (welke legaal gehuurd worden via XBOX live), reken daarbij het nodige geyoutube op HD, het muziek downloaden, online gamen, vriendin die facebook checked, iPhone updates en ga zo maar door, ik bedoel, ik heb geen idee wat ik nu
per maand vebruik, maar het zou mij niet verbazen als ik ver boven de 100GB zit...

Sowiezo is een FUP nogal jaren 90 style, maar 100GB p/m, in 2010,..? Lijkt mij een beetje achterlijk,...!

Zijn hier mensen die bij Caiway zitten en de ervaringen willen delen? Wordt dit echt gehandhaafd?

Thanks

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
100GB FUP bij het Ultra abonnement... daar klopt niets van. Ik heb zelf het Ultra abonnement van Caiway 32/4. De FUP is naar mijn weten officieel 650GB. Bij mij werd er pas gebeld toen ik vorige maand de 800GB aantikte. Mij is vertelt dat er 3x een waarschuwing word gegeven en er dan pas over word gegaan tot het gezamenlijk zoeken naar 'andere oplossingen'. Mij is verzekerd dat je nooit 'opeens' word afgesloten, zelfs al heb je meerdere malen een waarschuwing gekregen.

Ben zelf verder dik tevreden over de verbinding, lekker doen :)

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Thanks voor de reactie, het leek mij ook een vaage bedoening hoor, 100GB, maar als je deze checked zal je zien dat ze volgens de voorwaarden nog steeds hebben aangegeven dat het ultra abbo een FUB van 100GB heeft.

Abonnement/dienst Inbegrepen verkeer tot 1-1-2006
(in Gbyte per maand)
Standaard 10
Premium 25
Super 50
Ultra 100

maargoed, dankzij jouw positieve bericht denk ik dat ik de gok toch maar ga nemen ;)

Anoniem: 179986

Beetje zinloos om naast snelheidslimieten ook nog datalimieten in te zetten als provider.

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik zit hier met een super abbo bij caiway en de teller staat op 266GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 09:51
doe het niet hoor de caiway, had ze ook op zich goede snelheid weinig lag etc. maar dat eeuwige gezeik over verbruik word je helemaal gek van. je betaald de hoofdprijs en dan wil ik geen gezeik. als je gebruik maakt van ip telefonie streaming video usenet etc moet je het niet doen. ze belde me te pas en te onpas. ik heb toen ook gezegd als jullie blijven zeuren ga ik gewoon weg. nou moet ik zeggen dat ik echt niet zoveel download. haal wel via usenet soms een sloot binnen maar dan ook een hele tijd niet. volgens mij als je naar een fup zou kijken zou je een gemiddeld gebruik moeten berekenen. dit doen ze niet. ze kijken per maand !
ze hebben gewoon een KEIHARD DATALIMIET ! en als je daar overheen gaat willen ze je kwijt.
m.a.w. caiway is leuk voor je oma maar niet voor een tweaker ;) ben overigens overgestapt naar telfort (20 euro p/m ) telefonie via budgetphone en steek nu een hoop centen in me zak die ik niet meer aan de caiway hoef te betalen. overigens goeie helpdesk, goede verbinding maar echt dat datalimiet is zooo 1980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 13:36
Tja, ieder zijn eigen ervaringen. Ik ben een usenetgebruiker, PS3 en PC online gamer, internetter etc en nog nooit, maar dan nog nooit gezeur gehad met CaiW over de datalimiet. Nou moet ik zeggen dat ik niet het hoogste abbonement heb en ook niet 800GB per maand download, maar zoals Leitz hierboven beschrijft (CaiW is meer voor je oma) vind ik totaal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Het datalimiet is en blijft natuurlijk vervelend. Deze maand zat ik er binnen 8 dagen doorheen.

Verklaring van de helpdesk: 'Je hebt je router en modem aan het einde van de maand niet uitgezet waardoor de sessie niet werd verbroken. Als gevolg daarvan is je data verbruik meegenomen naar de volgende maand'.

Heel vervelend dus en naar mijn gevoel ook erg onlogisch. Ik weiger te geloven dat het normaal geacht word door Caiway dat een klant van Caiway elke maand zijn meterkast in moet duiken om de sessie handmatig te verbreken om zo te voorkomen dat je data verbruik meeneemt naar de volgende maand.

@Leitz.

Ik begrijp je beredenering dat Caiway alleen interessant zou zijn voor mijn oma niet helemaal. Ik denk dat menig 'tweaker' liever een 32Mb (komende zomer 50Mb) kabel internetverbinding van Caiway heeft dan een 20Mb ADSL verbinding van Telfort, afgezien van het kosten aspect en de FUP die je als beperkend kunt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308259

WitteKoffieMok schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:49:
Het datalimiet is en blijft natuurlijk vervelend. Deze maand zat ik er binnen 8 dagen doorheen.

Verklaring van de helpdesk: 'Je hebt je router en modem aan het einde van de maand niet uitgezet waardoor de sessie niet werd verbroken. Als gevolg daarvan is je data verbruik meegenomen naar de volgende maand'.

Heel vervelend dus en naar mijn gevoel ook erg onlogisch. Ik weiger te geloven dat het normaal geacht word door Caiway dat een klant van Caiway elke maand zijn meterkast in moet duiken om de sessie handmatig te verbreken om zo te voorkomen dat je data verbruik meeneemt naar de volgende maand.

@Leitz.

Ik begrijp je beredenering dat Caiway alleen interessant zou zijn voor mijn oma niet helemaal. Ik denk dat menig 'tweaker' liever een 32Mb (komende zomer 50Mb) kabel internetverbinding van Caiway heeft dan een 20Mb ADSL verbinding van Telfort, afgezien van het kosten aspect en de FUP die je als beperkend kunt ervaren.
Die datalimiet (FUP) is heel erg vervelend. |:(
Deel je datalimiet door bijv. 30 dagen dan zit je op ongeveer 32 GB per dag
Met de Ultra snelheid 32mbit down en 4 mbit up is je data limiet zo bereikt van 650 GB per maand want waarvoor neem je een Ultra abonnement ?
Volgens mij om lekker veel en snel te kunnen down- en uploaden.
Als je regelmatig torrents gebruikt wat Caiway trouwens afraad dan gaat het heel erg hard met je data
Nee als ik zou mogen kiezen tussen datalimiet verhoging of beter zelfs afschaffing daarvan en meer snelheid voor de zelfde prijs van 50 Euro, doe mij maar dan geen datalimiet (FUP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349866

Datalimieten zijn toch niet meer van deze tijd met de steeds hogere snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

@roodbwoy Je had me natuurlijk ook even kunnen bellen cq langskomen om het me te vragen, je weet toch dat ik caiway heb.
BTW, neem je foon eens op

Nu even ontopic:
November 2009 (Incoming: 412839 MB / Outgoing: 245064 MB)
December 2009 (Incoming: 334513 MB / Outgoing: 194251 MB)
January 2010 (Incoming: 282248 MB / Outgoing: 224067 MB)
February 2010 (Incoming: 318449 MB / Outgoing: 326005 MB)
March 2010 (Incoming: 258332 MB / Outgoing: 228785 MB)

Nog geen klachten gekregen vanuit caiway

@hieronder
Maak van die MB even GB, dan klopt alles :)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 27-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, als de datalimiet 650GB per maand is, dan is dat in mijn ogen redelijk veel. Als je echt zoveel download, dan lijkt het mij sterk dat je al die films, muziek en andere zaken ook allemaal kan bekijken, beluisteren etc in die maand.

Als je echt denkt dat 650GB te weinig is voor je, ga dan naar wat anders zoeken of vraag of je extra dataverkeer er bij kan kopen voor een vast bedrag.

Tevens als je denkt dat je met ADSL beter af bent van welke provider dan ook... Dan hoop ik van harte dat je de 650GB in de maand KAN halen als je wat verder van de centrale afwoont, daar de snelheid naar beneden dondert als je verder dan 2km van de centrale af woont.

Ik woon 6km van de centrale af en ik ga geen grote bedragen betalen voor een product dat geadverteerd word als 20Mbit en bij mij thuis niet verder komt dan 1Mbit. Dan kan je dus beter Caiway hebben en even wat selectiever zijn in je download gedrag en de volle snelheid hebben waar je voor betaald.

Ik heb nog nooit een belletje gehad van Caiway over mijn download grootte in de maand met mijn Ultra abo, maar als ik dit zo hoor, ben ik ook geen grootverbruiker met maximaal 200GB per maand.

Ok... MB ==> GB :) Thanks

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 27-03-2010 13:09 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Wij zitten nu inmiddels boven de 100gb met een Super abbo. Mijn vader wordt altijd een beetje zenuwachtig als we boven de 50 gb zitten, maar nog niks over gehoord.
Weet iemand misschien met enige zekerheid (bericht van Caiway oid om mijn vader gerust te stellen ;)) wat de FUP van het Super abbo is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bel de helpdesk van Caiway zou ik zeggen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Inmiddels gevonden op Internet:

"Volgens de mevrouw waren dit de waarden:

goedkoopste abbonement (4mbs) - (deze ben ik vergeten, maar zal wel rond de 100 gb max p/m zitten).
mijn abonnement (8mbs/30€) - 130 GB per maand
een-na hoogste abonnement (16mbs/38€) - 300 GB per maand
hoogste abonnement (32mbs/50€) - 600 GB per maand"

Bron: http://blog.iusmentis.com/2009/07/11/wat-is-fair-bij-fair-use-nee-dat-andere-fair-use/#comment-23099

Zitten we al die tijd te pielen rond de 50 GB oh oh oh O-) :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Voor 2006 had ik nog Caiway. Toen mocht je 50 GB downloaden per 2 maanden. Voor de standaard abonnement.
Het gaat best hard als je een gezin hebt die downloaden en gamen en films kijken. 100GB vindt ik nog steeds weinig moet gewoon onbeperkt zijn.

Ik zit nu bij KPN en daar zit geen download limiet in.
Ik vindt dat Caiway beter FUP kan afschaffen. Download limiet is niet meer van deze tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 24-04-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 27-04 22:48

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik zit bij tweakdsl. ik heb wel eens in een week 1tb gedowload via hun super newsgroepen.nooit wat van gehoord. zelfs na de 2e week niet. caiw is leuk voor de tv. vooral die hd zenders. maar meer ook niet.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361189

even voor de duidelijkheid
@NiGhTsPiRiT
je hebt in maart 2010 258332 GB gedownload? als in 258 terabyte?
als ik het verkeerd begrepen heb, pardon me.

Caiway heeft inderdaad een DATALIMIET, niets mis mee (wel natuurlijk).
Dit adverteert Caiway:
Het Ultra abonnement is er voor de grootverbruikers onder de internetters.
Dit abonnement nemen wij grootverbruikers dan ook, omdat wij ons aangesproken voelen. Niets is minder waar. Als je boven de 650 GB komt, gaan ze je lastigvallen.

Ik ben meerdere malen lastiggevallen door deze vrienden. Ik moest nog 2 weken en ik kreeg 10 GB "tegoed" om te internetten tot het einde van de maand.

En ja het klopt dat je maandelijks je modem moet resetten, anders wordt het aantal GB's die je nadat de modem voor het laatst gerest hebt, opgeteld bij de "nieuwe" maand.
feit: je modem wordt elke zeven dagen door caiway gerest.
even een voorbeeld:
Januari week 1, je downloadt 200 GB. (reset, nieuwe ip)
Januari week 2, je downloadt 200 GB. (reset, nieuwe ip)
Januari week 3, je downloadt 50 GB. (reset, nieuwe ip)
Januari week 4, je downloadt 200 GB.
Laat het zo zijn dat je in week 4 zelf even gerest had op de vierde dag. Caiway reset dan pas weer de zevende dag. Jij downloadt dag 5 en 6 heel veel, omdat je dat leuk vindt.
In februari week 1 reset Caiway je modem(jij was vergeten om de modem de laatste dag van de maand te resetten, heel slecht van jou hoor. dat jij daar niet eens aan hebt gedacht). Jij gaat naar mijn.caiway.nl en ziet opeens 200 GB gedownload tot en met de 2e dag van februari.
Hoe kan dat nou? Jij was de 1e en 2e dag van februari niet eens thuis. HHHM *denk* *denk*

Gewoon verkapte datalimiet. Althans, de manier hoe Caiway hiermee omgaat.

Als er dan mensen zijn die 1.000.000 GB downloaden, dan is dat niet Fair.

case in point.
Anoniem: 32925 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:48:
@roodbwoy Je had me natuurlijk ook even kunnen bellen cq langskomen om het me te vragen, je weet toch dat ik caiway heb.
BTW, neem je foon eens op

Nu even ontopic:
November 2009 (Incoming: 412839 MB / Outgoing: 245064 MB)
December 2009 (Incoming: 334513 MB / Outgoing: 194251 MB)
January 2010 (Incoming: 282248 MB / Outgoing: 224067 MB)
February 2010 (Incoming: 318449 MB / Outgoing: 326005 MB)
March 2010 (Incoming: 258332 MB / Outgoing: 228785 MB)

Nog geen klachten gekregen vanuit caiway

@hieronder
Maak van die MB even GB, dan klopt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Bij het veranderen van de letters MB naar GB moet je ook nog een klein berekeningetje doen ;)
Iets met 1000 :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361189

@Jim423
Als ik dit lees
=================
Maak van die MB even GB, dan klopt alles
=================
Dan haal ik er niet uit dat hij MB / 1000 = GB bedoelt.

maar het was meer als grapje bedoeld. ;)

Ook Caiway gebruiker?

edit: andere formulering

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 361189 op 29-05-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361

ik heb gisteren met de sales gesproken
de FUP van het ultra bedraagd 650 GB/mnd
dit is een gemiddelde van alle ultra gebruikers

zit te twijfelen over overstap omdat door oude kabel
ik geen vdsl kan krijgen, ondanks ik op 1km zit.
dus heb me even laten informeren.

voor eind van jaar krijgen ze verhoging
dus gewoon alle ultra mensen brief sturen dat ze gewoon 2 TB gaan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308259

Anoniem: 12361 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:51:
ik heb gisteren met de sales gesproken
de FUP van het ultra bedraagd 650 GB/mnd
dit is een gemiddelde van alle ultra gebruikers

zit te twijfelen over overstap omdat door oude kabel
ik geen vdsl kan krijgen, ondanks ik op 1km zit.
dus heb me even laten informeren.

voor eind van jaar krijgen ze verhoging
dus gewoon alle ultra mensen brief sturen dat ze gewoon 2 TB gaan downloaden :)
Tja die FUP is mij een doorn in het oog grrrrrrrr en wat betreft die verhoging.....dit emailtje werd op 06-1-2010 naar de abonnees verstuurd: http://publisher.copernic...6ca4ec41d376085f45e04b700

Daarin staat vermeld dus We beginnen dit jaar nog met de uitrol van sneller internet, om te beginnen met snelheden tot wel 50 Mbit/s
Beginnen dit jaar ??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 308259 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:43:
[...]

Tja die FUP is mij een doorn in het oog grrrrrrrr en wat betreft die verhoging.....dit emailtje werd op 06-1-2010 naar de abonnees verstuurd: http://publisher.copernic...6ca4ec41d376085f45e04b700

Daarin staat vermeld dus We beginnen dit jaar nog met de uitrol van sneller internet, om te beginnen met snelheden tot wel 50 Mbit/s
Beginnen dit jaar ??? ;(
Is er iets niet waar aan dan? Dit jaar duurt tot 31 december 2010, dus ze hebben nog tijd zat...

En 650GB in een maand niet genoeg? Dat is meer dan 20GB per dag... Ik ben geen voorbeeldgebruiker en help jullie max naar beneden toe met max 150GB per maand zo af en toe...

Sorry! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 11-06-2010 18:30 ]

Pagina: 1