Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Goedeavond.

Voor mijn vader was ik van plan om zijn laptop opnieuw te installeren.
Dit is een HP Compaq NX 7400. Hier stond windows xp pro op geinstalleerd.

Zelf heb ik hier nog een legale Windows XP Pro SP2 liggen. Dus de nieuwste incl. keys etc.
Nu ik de nieuwe dvd ga laden gaat alles prima. Maar halvewegen dat hij gaat laden, komt hij met een foutmelding. Vervolgens kan hij geen HDD meer vinden. En kan dus ook de oude windows niet meer lezen. Nou is dat niet erg maar dan wil ik wel de nieuwe windows installeren.

Nou lees ik overal dat dit te maken heeft met drivers ATA S-ATA?? van de hdd.
Moet ik deze uit zetten in de bios? Als ik dat doe werkt hij nog niet.

Is hier nog een oplossing voor? Anders kan ik de laptop net zogoed weggooien.

Alvast bedankt,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 14:56
Hoi Rick,

Gaat het om een IDE of een Serial ATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Beantwoord deze twee even AUB ;)

1, Is de schijf netjes geformateerd? Zo te horen niet.. aangezien je zegt "kan ik ook niet meer bij mijn oude WinXP"
2, Heb je niet perongeluk een 64b versie van Windows XP ofzo.. dat je dit niet probeert te installeren op een 32bit systeem haha.

Je drivers zouden niks uit moeten maken.. aangezien er geen enkele driver word gebruikt voordat windows opgestart is (en de windows installer gebruikt ook geen drivers)

Daarnaast hoef je de code van je windows XP niet te gebruiken.. aangezien er ook een code op de onderkant van de laptop staat.. dit is gewoon een legale Code!

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2010 22:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb hetzelfde probleem gehad, staat hier misschien wat tussen?

http://forums11.itrc.hp.c...28353475&threadId=1086952

De tip die mij heeft geholpen was (geloof ik) ") Enter F10 Setup, and go to System Configuration/Device Configurations/SATA Native Mode to Disable. " Of had je dat al gedaan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MrVegeta schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:35:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, staat hier misschien wat tussen?

http://forums11.itrc.hp.c...28353475&threadId=1086952

De tip die mij heeft geholpen was (geloof ik) ") Enter F10 Setup, and go to System Configuration/Device Configurations/SATA Native Mode to Disable. " Of had je dat al gedaan?
Lekker handig voor de gemiddelde non-tweaker :+ .
U of ik zal het wel lukken, maar ik denk iemand met nihil ervaring echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

D4NG3R NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:29:
Je drivers zouden niks uit moeten maken.. aangezien er geen enkele driver word gebruikt voordat windows opgestart is (en de windows installer gebruikt ook geen drivers)
Dat is niet helemaal waar. Tijdens de setup kan je zelfs nog kiezen om drivers van derden te installeren. En daarbij bestaat de kans dat je voor de SATA of IDE controller een losse driver nodig hebt. Dat die kans klein is, laat ik even in het midden.
Immers, als formatteren lukt, is het goed en heb je dus geen driver nodig want je hebt immers gewoon toegang tot de schijf.

Echter, wellicht zijn er wat fabrikant specifieke dingen opgenomen in de orginele Windows XP Pro setup. Als ik de TS was, zou ik eerst die gewoon installeren, daarna kan je altijd nog de services packs installeren. Netto, aan het einde van de rit, maakt het geen bal meer uit welke installatie CD je hebt gebruikt.

Natuurlijk bestaat er ook nog de optie dat er iets mis is met de harde schijf.
Run er eens een tool overheen om dat uit te sluiten cq vast te stellen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

D4NG3R NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:37:
[...]

Lekker handig voor de gemiddelde non-tweaker :+ .
U of ik zal het wel lukken, maar ik denk iemand met nihil ervaring echt niet..
Ik mag hopen dat hij weet hoe die in de bios kan komen, voor de rest staat er precies hoe die er moet komen. Tenzij hij om één of andere redenen een andere bios heeft. Er staat trouwens ook bij hoe die in de bios moet komen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt al een licentie van de laptop, waarom zou je dan 'jouw' versie willen installeren met die key? Dat is nergens voor nodig. Als je een OEM versie hebt van een installatie, kan je die gebruiken ipv de restore.
Verder, als je kan formatteren, ziet hij de harde schijf en kan hij die niet spontaan verliezen waardoor je met een systeem zit waar je niets mee kan. Je hebt mogelijk in je BIOS twee settings voor de harde schijf, IDE legacy en AHCI. Bij AHCI heb je idd een SATA driver nodig, bij IDE Legacy niet.

Als je echt een 'laatste versie' wilt maken, want SP2 is verre van de laatste versie, SP3 is er namelijk al ;), dan pak je een normale OEM CD, zet deze op je harde schijf en gebruik je nLite om hier updates e.d. in te gooien. Drivers voor SATA kan je op deze manier ook bijvoegen. Alle updates na een SP kan je via het programma Windows Updates Downloader downloaden en aan nLite voeren. Sommige updates zullen niet geslipstreamed kunnen worden, die kan je dan achteraf nog installeren maar dat zullen er niet veel zijn.
Voor drivers uiteraard even bij de HP site vandaan halen en de juiste controller selecteren voor je controller, mocht je op AHCI modus willen werken.

@D4NG3R, 64 bit installeren is onmogelijk op een 32 bit CPU. Voordat de installatie ook maar wat zou gaan doen, krijg je al een fout over incompatibele architectuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 17-02-2010 22:45 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rickky schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:27:

Nou lees ik overal dat dit te maken heeft met drivers ATA S-ATA?? van de hdd.
Moet ik deze uit zetten in de bios? Als ik dat doe werkt hij nog niet.

Is hier nog een oplossing voor? Anders kan ik de laptop net zogoed weggooien.
zo ongeveer elk topic van de laatste 3 jaar wat over een herinstallatie van XP op een recente laptop gaat behandelt het slipstreamen van de benodigde drivers, dus ik zou zeggen:
Ga eens goed zoeken? :)

[search=slipstream XP sata driver]

Succes!

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Het is een IDE schijf.
Heb nu een legale cd+key. Maar heb ook nog andere cd liggen en die werken ook niet.
Allemaal zijn dit 32-bit versies. Op de laptop stond ook een 32-bit. Als het goed is maakt dat ook geen verschil toch?

In de bios is er ook een tool om je schijf en geheugen te controleren. En deze geven goed aan. Het rare is ook dat ik de schijf niet echt in de bios kan zien. Maar wel de schijf kan controleren?

Nee, ik heb de schijf nog niet eens geformateerd. Zover is de setup nog niet.

Trucje met de sata driver disable etc. heb ik ook al geprobeerd.

De laptop komt trouwens uit 2004, dus is ook niet echt een recente laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Rickky op 17-02-2010 22:47 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je überhaupt die foutmelding al gegoogled? Welke krijg je precies? Restore CDs van de laptop niet te gebruiken? Als je iig iets hebt dat werkt, kan je daarna verder gaan kijken. Voordat je ook maar formateerd gebeurt er nog niets met de schijf, dus als je eerst wel nog het OS kon benaderen, en nu niet meer, is er wat anders aan de hand met de laptop.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Rickky schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:27:
Maar halvewegen dat hij gaat laden, komt hij met een foutmelding.
Wat is _precies_ die foutmelding eigenlijk?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbeast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03 15:14
@ TS het is inderdaad wel handig als je ff de foutmelding hier vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 21:36
Foutmelding is inderdaad handig om te weten.

Ik zou ook kijken naar de media op zich..heb al gehad dat de cd van xp niet goed was of de de lezer hem niet goed leest.

Indien mogelijk pak ff een andere cd en probeer het daarmee.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoe vaak gaan we achter elkaar nou vragen om de foutmelding? 1x is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbeast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03 15:14
Haha, nah dan moet de TS dat ff melden dan word er ook niet meer om gevraagd :)

[ Voor 72% gewijzigd door killerbeast op 19-02-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ben achter het probleem gekomen. Het heeft inderdaad met de driver te maken.
Er kwam op een gegeven moment een bluescreen met een aantal codes. Soms verschillende codes. Deze betekenden dat de hardeschijf driver niet goed was.

Ik heb al even gezocht maar ik kan geen duidelijke uitleg vinden over hoe ik dan zelf een windows cd met de juiste driver kan maken. Weet iemand toevallig een linkje? Of iets dergelijks?

Alvast van harte bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:44:
[...]

zo ongeveer elk topic van de laatste 3 jaar wat over een herinstallatie van XP op een recente laptop gaat behandelt het slipstreamen van de benodigde drivers, dus ik zou zeggen:
Ga eens goed zoeken? :)

[search=slipstream XP sata driver]

Succes!
Niet te snel opgeven he.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vaag. de HDD is normaal geen drivers nodig (Soms wel om het te optimaliseren, maar tijdens de windows install echt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08
D4NG3R NL schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:08:
Vaag. de HDD is normaal geen drivers nodig (Soms wel om het te optimaliseren, maar tijdens de windows install echt niet)
De hdd inderdaad niet, de controller waar deze aan hangt wel, en deze zit lang niet altijd standaard in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zeker wel hoor. Moderne laptops hebben S-ATA-controllers die niet ondersteund worden door het driver-pakket dat wordt ingeladen tijdens de Windows XP-setup. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Intel ICHx-chipsets. Ik moest op mijn Medion MD98200-laptopje ook eerst een Windows XP-cdtje maken met Intel-drivers met nLite voor ik het kon installeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Petervanakelyen schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:11:
[...]

Zeker wel hoor. Moderne laptops hebben S-ATA-controllers die niet ondersteund worden door het driver-pakket dat wordt ingeladen tijdens de Windows XP-setup. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Intel ICHx-chipsets. Ik moest op mijn Medion MD98200-laptopje ook eerst een Windows XP-cdtje maken met Intel-drivers met nLite voor ik het kon installeren.
Dat zeg je goed.. "S-ATA Controllers" das dus niet de HDD zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
Voor alle hardware zijn drivers nodig om te kunnen gebruiken. In feite is de Windows setup een live cd die alle hardware minimaal moet kunnen herkennen. Met name voor de storage (cd/dvd/hd) is het belangrijk dat de setup de juiste driver van de controller kan laden, anders wordt het erg lastig om het OS te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ik heb hier nu een niet legale windows opdraaien. Waar dus blijkbaar wel de goede S-ATA Controller driver in zit.
Kan ik deze ook uit die cd halen, en dan slipstreamen in een legale versie van windows? Ik wil hier namelijk wel echt een legale nederlandse versie op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Rickky schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:22:
Ik heb hier nu een niet legale windows opdraaien. Waar dus blijkbaar wel de goede S-ATA Controller driver in zit.
Kan ik deze ook uit die cd halen, en dan slipstreamen in een legale versie van windows? Ik wil hier namelijk wel echt een legale nederlandse versie op draaien.
Nee dat gaat niet. Doe het volgende op een andere pc: Download gewoon de SATA driver van de HP website (zoek naar de laptop waar het om gaat). Het programma om te slipstreamen is NLite, kun je gratis downloaden. Daarmee lees je jouw orginele xp cd, en maak je een andere xp cd waarin de HP SATA driver zit ingebakken. Die cd kun je dan gewoon gebruiken om xp te installeren. Ik spreek uit ervaring, ik installeer regelmatig computers van iemand anders (voor mijn werk).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Waarom kan je niet gewoon de code op de onderkant van je laptop gebruiken om je Windows te activeren?
Dan heb je namelijk een perfect legale installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je kunt gewoon de driver bij de controller fabrikant downloaden. Zoals je kunt zien in de specs op de HP site zit er een Intel 945GM chipset in (en een s-ata hd). Als je vervolgens op de site van Intel netjes de product support wizard doorloopt kom je hier bij alle drivers voor je chipset, en onder utils staat een tooltje waarmee je de floppy aanmaakt die je tijdens de setup kunt gebruiken om met F6 de juiste storage drivers toe te voegen. Diezelfde drivers kun je ook gebruiken voor het slipstreamen van je xp (met bv het eerder genoemde nlite). Gebruik wel een XP Pro OEM als basis als je de key onderop wilt gebruiken, en slipstream SP3 er ook meteen in.

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 20-02-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Diezelfde controller zit ook in mijn Medion laptop. Hier staat mijn oud topic van vroeger.

Als de TS echt niet door de installatie geraakt wil ik altijd mijn customized CD online zetten, zonder serial natuurlijk. De TS hoeft dan enkel de ISO op een schijfje te branden en kan de installatie met zijn eigen legale key voltooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En iedereen herhaalt weer wat er eerder is gezegd:
Hero Of Time schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:43:
Als je echt een 'laatste versie' wilt maken, want SP2 is verre van de laatste versie, SP3 is er namelijk al ;), dan pak je een normale OEM CD, zet deze op je harde schijf en gebruik je nLite om hier updates e.d. in te gooien. Drivers voor SATA kan je op deze manier ook bijvoegen. Alle updates na een SP kan je via het programma Windows Updates Downloader downloaden en aan nLite voeren. Sommige updates zullen niet geslipstreamed kunnen worden, die kan je dan achteraf nog installeren maar dat zullen er niet veel zijn.
Voor drivers uiteraard even bij de HP site vandaan halen en de juiste controller selecteren voor je controller, mocht je op AHCI modus willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo een met een brede grijze kabel? (Just checking)
Dan moet je XP toch zonder extra drivers kunnen installeren? :?
Althans, ik ben nog nooit een PATA controller tegengekomen waar XP niet mee overweg kon zonder losse driver.

edit:
@hieronder, woops :P
Maar de vraag blijft, wat voor HDD is het nu?
Eerst zeg je IDE/PATA, hier zeg je weer wat anders:
En post die foutmeldingen nu eens ;)

[ Voor 112% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 17:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Raven schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Zo een met een brede grijze kabel? (Just checking)
Dan moet je XP toch zonder extra drivers kunnen installeren? :?
Brede grijze kabel ga je in een laptop niet terugvinden ;)
Maar je hebt wel een goed punt, is het een PATA of een SATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Het is een s-ata ide schijf volgens de specs.
Nou lees ik overal dat je de .exe bestand moet openen met winrar of winzip. Dit heb ik gedaan maar dan blijft het alsong .exe. Ik kan verder ook nergens een .inf bestand vinden. Ben ik nou gek?
In die van de HP site zit zo te zien een self extracting winimage floppy image. Met WinImage kun je die ws wel openen. Je kunt ook die link in m'n vorige post pakken, dit is een zipfile met de inf's en overige driver bestanden.

[ Voor 74% gewijzigd door Nielson op 20-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ik weet nu de oorzaak hartelijk dank.

nu stort ik me weer op het volgende muurtje. Ik ben van plan zelf windows xp cd te maken.
Ook omdar ik dan alle dingen zelf kan instellen wachtwoorden, namen etc.

Nou moet ik de driver daar ook toevoegen. Maar dit is een .exe bestand. En ik moet een .inf bestand hebben? Nou lees ik overal dat je de .exe bestand moet openen met winrar of winzip. Dit heb ik gedaan maar dan blijft het alsong .exe. Ik kan verder ook nergens een .inf bestand vinden. Ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms moet je wel door 3 lagen van exes heen zolang het kan gewoon blijven uitpakken.

bij twijfel je exe gewoon renamen naar .zip of .rar en kijken wat er gebeurt als je er op klikt

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 20-02-2010 18:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als bovenstaande niet helpt is dit alternatief er nog -> http://driverpacks.net/

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 19:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Help ik krijg de goede drivers echt niet. Wat ik ook doe met winrar of winzip. Of wat ik ook google. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Met mijn oplossing ook niet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Nee ik kan de bestanden niet kopieren? Of verplaatsen. En die map waar al die drivers zijn opgeslagen kan ik niet benaderen met nLite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar kun je niet zo 123 de driver-bestanden uitpakken, net zelf even geprobeerd.
Wat ik hier wel kan doen, met de exe die je na het uitpakken krijgt (F6flpy32.exe), is een driver-diskette maken op een pc met floppydrive. Misschien dat je dat kan doen en dan kijken of de benodigde bestanden van de diskette zijn te kopiëren.

En anders moet je even een USB-floppydrive zien te vinden en dan met F6 tijdens laden bestanden de driver laden. Kun je trouwens niet in de BIOS AHCI uitzetten? Dan heb je geen driver nodig, als goed is.

edit: het duurde even, veel screwed up floppies :+ , maar na F6flpy32.exe gerunt te hebben zie ik de benodigde files op de floppy, kan ze wel online zetten, gimme a minute.

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 20:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Rickky schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:00:
Help ik krijg de goede drivers echt niet. Wat ik ook doe met winrar of winzip. Of wat ik ook google. :?
Mijn post niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Het probleem is namelijk dat ik dat ik geen floppy drive hier heb liggen. Anders had ik dat al geprobeerd.

http://downloadcenter.int...=Y&DwnldID=16836&lang=eng Deze krijg ik wel gedownload maar dit blijkt niet de goede te zijn.
In de bios kan ik verder niet zo heel erg veel doen. Ik kan wel sata... activeren of bokkeren. Maar blijkbaar schiet ik daarmee niks op.

@Petervanakelyen
Waar heb jij de goede drivers vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier heb je de files, ff diskette(s) onder stof weggehaald :)
http://www.ravenslair.nl/files/iaahci.rar

Wat betreft de locatie van de driver....
http://www.google.nl/#hl=...+sata&fp=81c7054dcb405e8a
Hit nr2-> http://h20000.www2.hp.com...94&swLang=8&swEnvOID=1093

Taal aanpassen, dan naar "Operating System - Enhancements and QFEs"
Volgens de 1e Google hit moet je een file genaamd "SP32478.exe" hebben, daarvan heb ik nu de uiteindelijke benodigde files online gezet boven in deze post ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 20:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Rickky schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:28:
Het probleem is namelijk dat ik dat ik geen floppy drive hier heb liggen. Anders had ik dat al geprobeerd.

http://downloadcenter.int...=Y&DwnldID=16836&lang=eng Deze krijg ik wel gedownload maar dit blijkt niet de goede te zijn.
In de bios kan ik verder niet zo heel erg veel doen. Ik kan wel sata... activeren of bokkeren. Maar blijkbaar schiet ik daarmee niks op.

@Petervanakelyen
Waar heb jij de goede drivers vandaan gehaald?
Nee, dat zijn de videodrivers, staat er duidelijk bij. Maar omdat je schijnbaar erg selectief leest, hierbij nogmaals de link naar de zipfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Dank voor je link. Heb er perongeluk overheen gelezen :p

Ik heb driver toegevoegd. Weet alleen niet of dit nou de juiste zijn. Aagnezien of er een hele lijst stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wie zijn link, die van mij of Nielsons :P
Die van mij bevat de goede, althans, rechtstreeks van jouw laptop's driverpagina en uitgepakt via floppy ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 21:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ik moet de ICH7 drivers hebben toch?
Ik zie in dat lijstje de
Intel ICH7M/MDH SATA AHCI Controller
Intel ICH7MDH SATA RAID Controller
Intel ICH7R/DH SATA AHCI Controller
Intel ICH7R/DH SATA RAID Controller

Welke moet ik hebben? :S Ik kom er echt niet meer uit:S
Via Floppy lukt mij dus niet. Aangezien ik hier niet ergens een floppy-Drive kan toveren

[ Voor 14% gewijzigd door Rickky op 20-02-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaar mijn link, heb zelf even een floppy erbij gepakt en de files die op de floppy werden gezet gekopieerd naar een archief en die online gezet ;)
Als het goed is kun je die denk ik wel integreren in je installatie cd.
edit-> http://komku.blogspot.com...-driver-into-windows.html

edit2: Iig een van de ahci drivers, maar welke :?

edit3: Weet je zeker dat AHCI niet uit kan? De 1e hit van die Google link die ik postte geeft dit:
"1) Enter F10 Setup, and go to System Configuration/Device Configurations/SATA Native Mode to Disable."
Het kan dus wel uitgezet worden, en dan heb je geen driver nodig.

[ Voor 86% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 21:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ik zie namelijk op de laptop>-computer beheer.
Dat de controller genaamd Intel 82801GBM Sata ACHI Controller heet.
EnGBM zie ik niet in dat lijstje dan vandaar. En als ik je op edit. link kijk. Zie ik wel een GBM er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm....
En bij welke zie je dat (niet)? Dat archief van mij?

Btw, kijk eens naar edit3? Dat scheelt "geklooi" met drivers.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 22:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sommige laptops hebben geen legacy mode. Mijn oude laptop heeft dat ook niet.
Driver die je moet hebben: ICH7M, want je zit met een laptop, M staat voor mobile ;). AHCI versie, want je zit niet met een RAID array/controller ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Blueh Hij werkt nog steeds nogniet :p

Bij je 2e edit. Zie ik wel de geschikte driver ertussen. Teminste er staat maar 1 ICH7MGBM Driver dus dat moet hem zijn. maar als ik deze met Nlite invoeg krijg ik wel een foutmelding namelijk: Patchin error occurred. En dan de volgende codes. uxtheme.dll syssetup.dll tcpip.sys en usbport.sys Kan dat er iets meetemaken hebben?

Ik kan alleen in de bios Native SATA-Modes veranderen in blokkeren of activeren. Moet ik deze activeren?
Maar bij de installatie hoef ik toch niet op F6 te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zeker dat ik mijn image niet gewoon moet uploaden? :P
In nLite kan je gewoon de hele boel selecteren. Het is helemaal niet nodig om een specifieke driver te kiezen, intergreer toch ineens alles :)

Over die errors waar je het hierboven over hebt: heb je in nLite buiten het integreren van de drivers nog specifieke opties aangezet? Uxtheme.dll --> Custom themes patch, tcpip.sys --> TCP/IP connection patch.

Met de drivers in je CD moet je S-ATA mode op zijn default laten staan, aan dus. Je moet niet op F6 drukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-02-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even een aanvulling op bovengengenoemde antwoorden.

De sp*.exe files van de HP site dien je gewoon uit te voeren, zijn self-extracting exe bestanden. Hij maakt een map c:\SwSetup met daaronder een mapje met de uitgepakte oemsetup.txt, *.inf *.sys bestanden, welke je kunt gebruiken in combinatie met nLite.

Verder kan het geen kwaad om alle drivers die in een driver-set zitten te selecteren, dat doe ik zelf ook altijd, windows gebruikt alleen de driver die voor jouw laptop van toepassing is.

Als alternatief is genoemd de inhoud van de map te copieren naar een floppy, en deze dus te lezen tijdens het installeren (door op F6 te drukken), zonder te slipstreamen met nLite. Alleen mijn ervaring is dat dit meestal niet lukt met een USB floppy drive.

Als je een geslipstreamde cd hebt gemaakt en gebruikt, dien je die F6 dus niet te gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:48:
Sommige laptops hebben geen legacy mode. Mijn oude laptop heeft dat ook niet.
Driver die je moet hebben: ICH7M, want je zit met een laptop, M staat voor mobile ;). AHCI versie, want je zit niet met een RAID array/controller ;).
Volgens de 1e Google hit, heeft dit specifieke type laptop dat wel ;)
http://www.google.nl/#hl=...+sata&fp=81c7054dcb405e8a
Zie 2e post.
cjdijk schreef op zondag 21 februari 2010 @ 04:34:
Even een aanvulling op bovengengenoemde antwoorden.

De sp*.exe files van de HP site dien je gewoon uit te voeren, zijn self-extracting exe bestanden. Hij maakt een map c:\SwSetup met daaronder een mapje met de uitgepakte oemsetup.txt, *.inf *.sys bestanden, welke je kunt gebruiken in combinatie met nLite.
Nope, deze niet. Na uitpakken verschijnt er nog een exe die een floppy maakt. Pas na dat gedaan te hebben zijn die files terug te vinden, op de floppy.
cjdijk schreef op zondag 21 februari 2010 @ 04:34:
Verder kan het geen kwaad om alle drivers die in een driver-set zitten te selecteren, dat doe ik zelf ook altijd, windows gebruikt alleen de driver die voor jouw laptop van toepassing is.

Als alternatief is genoemd de inhoud van de map te copieren naar een floppy, en deze dus te lezen tijdens het installeren (door op F6 te drukken), zonder te slipstreamen met nLite. Alleen mijn ervaring is dat dit meestal niet lukt met een USB floppy drive.

Als je een geslipstreamde cd hebt gemaakt en gebruikt, dien je die F6 dus niet te gebruiken.
USB floppy kan wel, maar niet met alle.
Op stage wel eens paar geprobeerd. NEC werkt niet, de Sony MPF82E werkt :)

TS, al gekeken of deze optie in de (het?) BIOS is te vinden?
"1) Enter F10 Setup, and go to System Configuration/Device Configurations/SATA Native Mode to Disable."
edit:
Rickky schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:01:
Ik kan alleen in de bios Native SATA-Modes veranderen in blokkeren of activeren. Moet ik deze activeren?
Maar bij de installatie hoef ik toch niet op F6 te drukken?
Uhm, blokkeren lijkt me dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 21-02-2010 09:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Dank Mijn dank is zeer groot aan jullie. Het is me gelukt!

De foutmelding die ik kreeg bij Nlite. Was omdat sommige bestanden van xp niet gebruikt konden worden ofzo. Heb een andere windows xp gepakt en die werkte in een keer met de ICH7 GBM drivers. Nu geinstalleerd en al! Alleen nog de overige drivers installeren geluid, video etc. Maar daar kom ik wel uit.
Mijn dank is zeer groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, mooi :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Rickky schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:34:
Dank Mijn dank is zeer groot aan jullie. Het is me gelukt!

De foutmelding die ik kreeg bij Nlite. Was omdat sommige bestanden van xp niet gebruikt konden worden ofzo. Heb een andere windows xp gepakt en die werkte in een keer met de ICH7 GBM drivers. Nu geinstalleerd en al! Alleen nog de overige drivers installeren geluid, video etc. Maar daar kom ik wel uit.
Mijn dank is zeer groot!
Staat je zogenaamde Native SATA-mode nu enabled of disabled. Maakt wel een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat verschil zal wel loslopen, hij heeft nu een werkend systeem, daar ging het in eerste instantie om. Dat is gelukt. Maar het is wel even handig voor eventueel anderen die hetzelfde probleem krijgen om te weten of je nou de instelling in het BIOS hebt verandert, welke waarde het nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Nee, ik heb ze niet geblokkeerd.
Dus je kan de windows zelf maken met de goede drivers en dan gewoon booten en installeren.

Klinkt nu wel heel erg simpel terwijl ik er toch 2 dagen mee bezig ben geweest :(
Pagina: 1