[VB.NET] Progressbar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Topicstarter
Hello :)

Ik zal het even zo kort mogelijk proberen te houden :P Ik heb een progressbar op mijn form in vb.net 2008 express. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit een app heb gezien waar je de progressbar kon beïnvloeden met je muis als het ware.

Je kan de groene inhoud dan slepen, alsof je een slider zou slepen. Ik weet helaas niet meer welk programma dat was, maar het moet dus wel mogelijk zijn :P En dat is eigenlijk wat ik ook wilde.
Ik heb flink gezocht naar enige documentatie of voorbeelden van welke functies ik moet gebruiken van de progressbar hiervoor, maar ik kon niks vinden. En daarbij weet ik ook niet eens zeker of de mogelijkheid er uberhaupt in zit?

Zou iemand mij wellicht wat kunnen helpen hiermee? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan de (X,Y) positie opvragen van de muis op je form, relatief tov die progress bar.

En dan kan je aan de hand daarvan je progress bar beinvloeden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Klopt heb ik aan zitten denken :) Maar dat is imo een beetje een beetje een omweg welke niet helemaal netjes is :P

Ik hoopte dat er van die methods waren van Progressbar_xxxxxxx waar ik iets aan zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:50:
Ik hoopte dat er van die methods waren van Progressbar_xxxxxxx waar ik iets aan zou hebben
Die zijn er niet; en met reden. Een progressbar geeft een bepaalde voortgang weer en is niet bedoeld als (user)input element. Ieder GUI onderdeel heeft z'n eigen doel; een progressbar is géén slider trackbar (thanks @hieronder :P).

Als je een slechte GUI wil maken (en hier een plekje wil scoren) moet je vooral zoiets gaan doen ;)

Je geeft zelf al aan dat het niet helemaal netjes is; dan voel je aan je water waarschijnlijk wel waarom.

Overigens: als je wil weten welke events er zijn, klik dan eens op 't bliksemschichtje in je IDE; daar is 'ie voor en dan hoef je niet te 'hopen' of een event er is maar kun je er actief naar zoeken. Evenals in de documentatie overigens.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 17-02-2010 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Thanks Rob die documentatie kon ik dus echt niet vinden :)
Maar het moet als een soort timebar fungeren voor een audio player. Ik dacht ziet er wel wat leuker uit dan zo'n slider :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:23:
Thanks Rob die documentatie kon ik dus echt niet vinden :)
Sorry, maar hoe kun je dat in he-mels-naam niet vinden 8)7 1 keyword. Eerste hit. BAM! Jonguh! /New_kids_accent=off

Dan zit je al bij het Progressbar object. Daarna links in de boom even onder Progressbar kijken en Progressbar events klikken. Rocketscience :X 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 17-02-2010 23:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Oh lol in die menuboom niet goed gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:39:
Oh lol in die menuboom niet goed gekeken :+
Oh lol, onze tijd verdaan d:)b Kijk volgende keer even iets verder dan je neus lang is a.u.b.
Want met (ontzettend voor de hand liggende) 2 keywords was het niet eens nodig geweest in die menuboom te kijken en had je alsnog de eerste hit gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 17-02-2010 23:41 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:31

Grvy

Bot

RobIII schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:41:
[...]

Oh lol, onze tijd verdaan d:)b Kijk volgende keer even iets verder dan je neus lang is a.u.b.
Want met (ontzettend voor de hand liggende) 2 keywords was het niet eens nodig geweest in die menuboom te kijken en had je alsnog de eerste hit gehad.
:/ Met verkeerde been uit bed gestapt?

[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 17-02-2010 23:44 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:23:
Maar het moet als een soort timebar fungeren voor een audio player. Ik dacht ziet er wel wat leuker uit dan zo'n slider :P
Als het om de looks gaat gebruik je gewoon een xaml slider. Succes. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

TeeDee

CQB 241

Pietjepot schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:43:
[...]
:/ Met verkeerde been uit bed gestapt?
Rob kennende niet. Maarrrrrr.... sommige dingen zijn helaas NIET de moeite waard om een topic te openen. Dit is er imo een van.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1