Toon posts:

Dell powerconnect bootloop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Ik probeerde nieuwe firmware te flashen op mijn powerconnect 3048 alleen zit deze nu vast in een bootloop waarschijnlijk. Ik kan hem niet benaderen met de webmanager.

Als ik hem opstart heb ik voor ongeveer 10 seconde internet daarna reboot hij en krijg ik totaal geen internet verbinding meer.

Ik heb al geprobeerd om op de reset knop aan de binnenkant te drukken en door 10sec de powerkabel eruit te laten. Ook heb ik geprobeerd om een internetkabel van port 1 naar port 2 te laten lopen maar dit alles zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing want ik ben radeloos en kan op het internet geen antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56
Welke ouput krijg je via de seriele poort?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:03:
Welke ouput krijg je via de seriele poort?
Ja dat is het probleem die kan ik niet aansluiten omdat geen enkele pc in the huis meer serieel heeft.

Maar zo te zien is hij wel opgestart nou. Want het boot lampje brand groen. Maar windows 7 blijft zeggen dat het ene openbaar netwerk is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu in iedergeval wel uit de bootloop maar nu gebeurt het het volgende:

Start op
5sec internet
internet weg
Windows 7 zegt: onbekend netwerk en als ik het verander in thuisnetwerk gebeurt er niets
Kan geen netwerkverbinding maken

Maar soms kan ik wel in het menu van mijn router komen: linksys wrt160NL

Met de router heeft het niets te maken want met een simpele unmanaged switch werkt het wel.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56
Leen/koop eerst een serieel <-> USB kabeltje, want zonder output van de console poort kunnen we echt niet helpen.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:20:
Leen/koop eerst een serieel <-> USB kabeltje, want zonder output van de console poort kunnen we echt niet helpen.
Is het niet op een andere manier mogelijk het uit te lezen? Want ik heb op het moment niet zo;n kabeltje bij de hand of er moet iemand in leischendam/voorburg wonen die er eentje voor mij te leen heeft.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:09
Nee :) http://bit.ly/am9mOL

[ Voor 63% gewijzigd door enveekaa op 18-02-2010 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je moet even de productlink geven en niet een kopie van de site.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Toevallig niet de release notes gelezen waarin nogal duidelijk staat dat je tegelijkertijd, dus zonder tussentijdse reload de boot-loader en de switch-software moet updaten als hij van een erg oude versie geupdate werd?

Maar wat iedereen zegt: regel een seriele interface.

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:07:
Toevallig niet de release notes gelezen waarin nogal duidelijk staat dat je tegelijkertijd, dus zonder tussentijdse reload de boot-loader en de switch-software moet updaten als hij van een erg oude versie geupdate werd?

Maar wat iedereen zegt: regel een seriele interface.
Ik had net 1 klein sprankeltje hoop. Opeen zij network magic new device connected en ik kon in de webinterface kijken. Ik heb toen gewoon factory default gedaan alleen kan ik beter de software erafhalen of de firmware dan hoe kan ik dit het beste doen?

Ok dit is heel mooi hij doet het nu weer :) maar hoe krijg ik nou die firmware uit de switch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 18:20 ]

• enveekaa

• enveekaa
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:02:
[...]

Je moet even de productlink geven en niet een kopie van de site.
Conrad art 982417 :P
Pagina: 1