Toon posts:

Foutmelding (error 26) bij flashen BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd om de BIOS van mijn moederbord (MSI-6160) te flashen. Mijn huidige BIOS is van AMI, en daar zijn erg veel functies 'verborgen'. De enige andere versie voor mijn moederbord is van AWARD, en die heb ik van de MSI-site gehaald. Ik wil dus van een AMI naar een Award bios, en hiervoor moet ik volgens de MSI-site dan de AMI-flash utility gebruiken. Dit heb ik gedaan (precies volgens instructie), maar ik krijg de volgende foutmelding:
Error 26: BIOS ROM file may not be properly for current board.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt ? Zou het komen doordat ik van AMI naar Award wil flashen? Kan ik ondanks deze melding gewoon gaan flashen, of is er dan een grote kans dat het fout gaat ?
Alvast bedankt !

Verwijderd

kan niet, op je mobo zit nml een chip waar op staat Award software of Ami gebeuren, als je een AMI chip hebt kun je niet upgraden naar een Award bios

Verwijderd

Ik wil mijn Bios voor mijn MSI 6309 ver 1.0 upgraden maar hoe werkt dat nou want ik kan de gedownloade en unzzipte files niet meer op de Boot disk zetten omdat ie vol is?
ik snap dat niet?
Hoe upgrade je nou je Bios.
heeft iemand tijd omdat in fatsoenlijk Ned uit te leggen plaese dan weet ik dat ook weer.
You can always learn on Tweakers :)

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 20:20 schreef gekkehekke het volgende:
Ik wil mijn Bios voor mijn MSI 6309 ver 1.0 upgraden maar hoe werkt dat nou want ik kan de gedownloade en unzzipte files niet meer op de Boot disk zetten omdat ie vol is?
ik snap dat niet?
Hoe upgrade je nou je Bios.
heeft iemand tijd omdat in fatsoenlijk Ned uit te leggen plaese dan weet ik dat ook weer.
You can always learn on Tweakers :)
gewoon ff een diskette formatten en dan sys a: .. gooj de bestanden op die diskette.. en het flash proggie erbij.. dan wijst de rest wel voor zig zelf..