dubbel netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11-2016
Ik heb Windows Vista 32b.
Router Fritz!box 7170 b/g.
Bedraad: PC met adapter b/g.
Draadloos: laptop met adapter b/g.
Draadloos: mediaplayer met adapter b/g/n.
Dit draait allemaal vlekkeloos in een netwerkje op g.
Nu wil ik mijn Pc dmv een (usb-) adapter draadloos laten werken met de mediaplayer op n.
Ik neem aan dat ik dan een 2e netwerk moet creeren naast de bestaande.
Werkt dat en heb ik dan tegelijkertijd 2 actieve netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Allereerst is het misschien een goed idee eens aan te geven wat je zelf al gevonden hebt. Verder vraag ik me af waarom je de mediaplayer zou willen scheiden van de rest van je netwerk. Gewoon de mediaplayer eraan hangen, pc eraan hangen, en maar delen. Wanneer je G te langzaam is, zou ik ervoor kiezen je netwerk te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

pmsik schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:53:

Router Fritz!box 7170 b/g.

Draadloos: mediaplayer met adapter b/g/n.

Nu wil ik mijn Pc dmv een (usb-) adapter draadloos laten werken met de mediaplayer op n.
als je je mediaplayer op N wilt draaien, moet je ook een N router hebben, ik zou dus eerst kijken hoe je netwerk draait met de Fritz!box als je de mediaplayer er aan hangt, loopt dat prima, hoe je niets meer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
Een rechtstreeks antwoord op deze specifieke vraag heb ik niet gevonden vandaar dat ik mij hier ermee meld.
G is te langzaam, zeker voor HD, en veroorzaakt licht schokkerig beeld.
Een andere router hangt af van mijn provider (xs4all) of die er een certificeert en dat duurt nog wel eventjes.
Maar begrijp ik het goed dat je niet los van de router een verbinding kunt hebben tussen de PC en de mediaplayer. En ook al zou ik een router op N hebben, valt dan het netwerk niet terug op de snelheid van de langzaamste component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:30
pmsik schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:24:
Een andere router hangt af van mijn provider (xs4all) of die er een certificeert
Nee, een router heeft niks met je provider te maken. Je modem maakt verbinding met XS4all, en je router hangt daar achter en deelt intern ip adressen uit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
Ik krijg hem van hen gratis, dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
pmsik schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:30:
Ik krijg hem van hen gratis, dat bedoelde ik.
Tja, voor de 50 euro die je voor een N-router kwijt bent, zal ik niet al te moeilijk over doen. Misschien dat je ad-hoc een N-netwerk kunt opzetten, maar ik zou gewoon die pieken lappen, die aan de modem hangen, en lekker van N door je hele huis genieten.
Pagina: 1